Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Firar ni Allahjärtansdag?

  • tina62 12 februari 2008

    :) Undrar hur många det är som firar alla hjärtansdag?:p

    Den får ju både Ris & Ros

    Hur gör ni?

    Vi firar den med något gott som bryter av vardagen lite.

  • styvan 12 februari 2008

    Firar och firar....näe...jo, jag brukar få en present av min sambo, typ örhängen eller nå't annat smycke + godis (hjärtan, choklad)(L) men firar t ex med speciell mat osv , det gör vi inte.....:p:D

  • lennali 12 februari 2008

    Nej, ibland kan jag få en blomma av min kära syster, för jag är den bästa systern hon har (hon har bara en syster :D)

  • MammaModesty 12 februari 2008

    inte med att gynna handlarna med att handla en massa.. blir mest lite hemmagjorda saker... eller något gott att äta.... tycker att både alla hjärtansdag och haloween är trevligt men innebär inte att man måste handla en massa onödiga dyra saker... har blivit för prylbetingat tycker jag.. men det är klart affärerna försöker väl med allt...

  • delikat 12 februari 2008

    Jag skickar iväg några Alla hjärtans dag kort via post och e-post. I övrigt är dagen en helt vanlig dag. Varken mer eller mindre festlig.

  • marie01 12 februari 2008

    Varför ska man ha en särskild dag för alla hjärtans dag? Vänlig, snäll och hjärtlig kan man vara ändå. Marie:D:D:D

  • annaviola 12 februari 2008

    Det är väl lite trevligt med en dag som gör att man tänker till lite extra på den som man älskar. Jag brukar laga någon god mat och avsluta med lite sött efter maten, bara visa en extra liten tanke.(Y)

  • marie01 12 februari 2008

    Det behöver man inte ha speciell dag för . Det finns 365 andra daga att väl på. Marie

  • 12 februari 2008

    nej

  • pehrzonflickan 12 februari 2008

    Jag brukar alltid vilja hitta på nåt litet. Bjuder jag inte nån på middag så blir det nåt annat. I år köpte jag mina föräldrar en chokladask samt ska fixa nån lite helgros. Vore jag i ett förhållande skulle en överaskning inte vara fel....

  • MrsC 12 februari 2008

    Skrivet av annaviola den 12 feb 2008

    Det är väl lite trevligt med en dag som gör att man tänker till lite extra på den som man älskar. Jag brukar laga någon god mat och avsluta med lite sött efter maten, bara visa en extra liten tanke.(Y)

    Det tycker jag också. Varför vara så negativ till allt "nytt"?
    (I Sverige har firandet av S:t Valentine och Alla hjärtans dag förekommit sedan 1960-talet)
    Allt som gör livet gladare och roligare, ska tas tillvara, det behöver inte "kosta pengar" bara tanke och omtanke (L)
    Jag ska bjuda mina killar på "stekta falukorvshjärtan" med äkta potatismos på alla hjärtans dag. (L)
    Skickar lite gulliga hemgjorda och köpta kort till mina nära och kära...fastrar...moster...osv...det kostar så lite...och det uppskattas så mycket. (L)
    Mamma Gulli ska få god bakelse och lite godsaker till kvällsfikat...(L)
    Min familj har firat "Alla HJärtans Dag" sedan 1977.
    Då fanns det inga saker att köpa till 14 februari, så vi gjorde vi Valetines kort själva. (L)
    Idag är det lite enklare och lite roligare tycker jag.
    Du väljer ju själv vad du vill köpa och inte köpa.
    Det är alldeles för få kärleksdagar på året så det är en härlig dag tycker jag.(L)
    Kram (L) på Alla Hjärtans Dag (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.