Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Floppar"

  • Russinet-Korinten 18 oktober 2008

    Jag läste i Metro en dag om "matfloppar", dvs varor som inte har blivit så populära och kanske tom slutats säljas i affärerna.
    T.ex Kalles kaviar med banan
    Ni som är lite äldre än mig kommer kaske ihåg fler...
    :p

  • systeryster 18 oktober 2008

    Konsum hade ett eget märke som hette Winner förr i tiden.De tillverkade en vaniljglass med romsyltade körsbär i, gröna och röda.Jag älskade (L) den glassen, liksom min gymnasiekompis på bilden.Vi brukade dela på ett paket som mellanmål. Den glassen försvann!:(

  • The_mama97mia 18 oktober 2008

    jasså har dom slutat sälja Kalles med banan?? Hade jag ingen aaaaning om..

    funderar o får återkomma om jag minns ngn matflopp

    *ler*

    Kul tråd!

  • The_mama97mia 18 oktober 2008

    inte flopp, men ngt jag letat efter är färdiga "Vol au Vent"-skal. Hade dom förut här på Viberga i Finspång, men sen dom blev COOP finns det inte i sortimentet... *snyft*
    jag som är inne i en 70-tals revival. Fram för mer fondue o vol au vent o filé mignon black and white och....

  • The_mama97mia 18 oktober 2008

    hej igen, sorry, kom på att i GB´s sortiment måste finnas en ren guldgruva för denna tråd... Vilka glassar har snabbt åkt ut ur sortimentet?

    Jag saknar den gamla klassiska Igloon, tror inte den har funnits på ett tag

  • Linlock 18 oktober 2008

    Sån där "havregrynsgröt" med smak av äpple som "var såå enkel att göra".. (som att det inte är enkelt att göra havregrynsgröt..) och dessutom svindyr. vet inte vilket märke men det måste ju varit en jätteflopp..

  • marwis 18 oktober 2008

    O´boy med banansmak! Blääää

  • Russinet-Korinten 18 oktober 2008

    Skrivet av mama97mia den 18 okt 2008

    jasså har dom slutat sälja Kalles med banan?? Hade jag ingen aaaaning om..

    funderar o får återkomma om jag minns ngn matflopp

    *ler*

    Kul tråd!


    Jag vet inte om de har slutat sälja den, men den stod på en lista i tidningen över matfloppar.

  • boz1965 18 oktober 2008

    Skrivet av Russinet den 18 okt 2008

    Jag läste i Metro en dag om "matfloppar", dvs varor som inte har blivit så populära och kanske tom slutats säljas i affärerna.
    T.ex Kalles kaviar med banan
    Ni som är lite äldre än mig kommer kaske ihåg fler...
    :p


    Det fanns en läsk som hette 'MAC Black Orange', en blandning av Cola och Apelsinläsk, som jag älskade. Tydligen sålde den inte tillräckligt bra eftersom den försvann från butikshyllan. Nu brukar jag blanda Coca Cola och Fanta apelsin men det är ändå inte riktigt samma sak...

  • boz1965 18 oktober 2008

    Kalles kaviar med banan smakar, imho, pyton. (N)

  • ANNGUS1 18 oktober 2008

    Skrivet av Linlock den 18 okt 2008
    Den finns visst kvar !!!!:DSån där "havregrynsgröt" med smak av äpple som "var såå enkel att göra".. (som att det inte är enkelt att göra havregrynsgröt..) och dessutom svindyr. vet inte vilket märke men det måste ju varit en jätteflopp..

  • Wombat04 18 oktober 2008

    Minns med längtan Black Orange, liksom Carte d'Ors romrussinglass, liksom Americanas Hawaiian Tropic-glass, jordgubbsripplad vaniljglass med persikobitar och ananas i ... (L)

  • frucaos 18 oktober 2008

    Yoggis delikatessyogurt hasselnöt!!
    Abbas Thai-tuna.


    Det finns många - man minns ju de man själv tyckte om, men som försvann ändå ... snyft.

  • Lottagumman 18 oktober 2008

    Det fanns för några år sedan croassanter på burk, dvs deg. Bara att öppna burken och rulla ihop degen, 8 per burk tror jag det blev. Kanon till söndagsfrukost. Tröst i bedrövelsen, den finns kvar i Danmark!!

  • UllaC 18 oktober 2008

    Det fanns förr en tablettask som hette Trix, vilken jag var vansinnigt förtjust i. Den har inte funnits på många år. Ändå tittar jag i godishyllan efter den (omedvetet många gånger tror jag).
    Alltså - jag saknar den fortfarande!!!(L)

  • Babzan 18 oktober 2008

    Vart tog rallyglassen vägen?
    Likaså Stilldrink, saft på läskflaska med en halv apelsin/citron på etiketten?
    Det fanns väl också cola med körsbärssmak ett tag...hujedamej(N)

  • Glitterfia 18 oktober 2008

    Även jag var en älskare av black orange läsken. Jag dricker väldigt sällan läsk men när jag gör det så vill jag ha blandat kola och fanta. Under en period vägrade mc donalds blanda läsken utan jag fick 2 halva muggar med vardera läsk och fick slå ihop dem själv för personalen fick inte :o

    Fans en rätt (halvfabrikat) som jag saknar . Pasta Roma.

  • marwis 18 oktober 2008

    Skrivet av selgumo den 18 okt 2008

    Det fanns för några år sedan croassanter på burk, dvs deg. Bara att öppna burken och rulla ihop degen, 8 per burk tror jag det blev. Kanon till söndagsfrukost. Tröst i bedrövelsen, den finns kvar i Danmark!!


    De går fortfarande att köpa i "min" Icabutik!

  • AnnoMundi 18 oktober 2008

    Något som jag måste kalla flopp var messmöret med kolasmak, usch så äcklig den var!

    Sen har jag sett en gång också att det fanns vitsås i pulverform, är det så svårt att göra? Har dock inte sett den på länge.

    Det fanns en caffe au late-glass med chokladbollar i hos glassbilen förut men den tog de bort illa kvickt. :@ Den som var så god!

  • boz1965 18 oktober 2008

    Skrivet av AnnoMundi den 18 okt 2008

    Något som jag måste kalla flopp var messmöret med kolasmak, usch så äcklig den var!

    Sen har jag sett en gång också att det fanns vitsås i pulverform, är det så svårt att göra? Har dock inte sett den på länge.

    Det fanns en caffe au late-glass med chokladbollar i hos glassbilen förut men den tog de bort illa kvickt. :@ Den som var så god!


    Messmör öht smakar sk*t, tycker jag. Det hamnar i samma klass som surströmming: Otjänlig som människoföda. Men det är kanske bara jag som tycker det...

    Ge mig hellre en rejäl bit av en riktigt god chévre så hamnar jag i 7:e himlen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.