Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

gå ner i vikt

  • smultronsandra 9 december 2008

    någon som har nåt bra program/schema att gå efter för att gå ner i vikt? Jag väger för mycket för min längd och det syns på min mage. skulle gärna gå ner i vikt men ha provat det mesta utan resultat. Jag simmar så ofta jag kan och ibland på gym, vet att jag borde gå oftare. vore väldigt tacksam om någon hade ett bra program som man kan följa för då blir det nog lättare. Vet med mig själv att jag behöver ha något "schema" att gå efter annars tar jag mig aldrig tid att åka och träna.

  • Lenkan 9 december 2008

    Jag är med i aftonbladets viktklubb, det är kanon!

  • Eery 9 december 2008

    Skrivet av Lenkan den 9 dec 2008

    Jag är med i aftonbladets viktklubb, det är kanon!


    min syster gick ner massor med dom efter sin graviditet(Y)
    kan rekomenderas

  • Nettie 9 december 2008

    Prova vibrationsträning , jag gick ner en storlek på 2 månader och
    äter lika mycket (läs äter som en häst)(Y)

  • elpatron 9 december 2008

    Ät som en höna,
    skit som en elefant.

    Det räcker långt (Y)

    Gör annars som jag gjorde vid ett tillfälle. Jag gick ner 11 kg på 1½ månad genom att promenera MINST 6 km om dan i rask takt, helst på fastande mage, sen äta bra mat i normala portioner. På helgerna åt jag allt jag ville + drack vin och öl, men gick ändå ner 11 kg.. från 95 till 84, o då är jag 187cm

  • begeanka 10 december 2008

    Hoppa aldrig måltider, gör det lilla extra om du inte hinner träna, ta en promenad på morgonen, lunchen eller kvällen. Om du lagar mat i ugn och det kommer ta ca 45 minuter, passa då på att ta en rask promenad i 30 minuter.
    Ät alla måltider + mellanmål, tänk gärna tallriksmodellen.:)ibörjan nöär man börjar motionera kan man gå upp ett par tre kilon men det försvinner inom ett par veckor, det beror på att musklerna fångar upp en massa vätska och binder upp den. Men nbär kroppen känner att träningen fortsätter försvinner vätskan och man börjar gå ner.:o
    Min svåger var ute och gick 40 minuter om dagen i rask takt ett jhalvår och gick ner 25 kilo.(Y)
    Jag är själv en vikrtväktare som försöker röra mig så mkt jag kan själv då tyvärr tid inte finns till proffs träning på gym etc. Jag har en pendlingstid på 5 timmar om dagen och jobbar 8 timmar då är det 11 timmar kvar av dygnet till familjen och sova. :'(
    Men jag prioriterar långa raska promenader och hinner jag inte det tar jag flera små korta.:D
    ibland kliver jag av bussen en station tidigare och går, ibland skippar jag bussen helt och går.
    Tänk på att även den lilla förändringen gör stor nytta.(Y)

    Lycka till! Att ett steg i taget och slå inte helt om, det kan ge bakslag!

    Kramisar!

  • MalinJ 10 december 2008

    Jag kan rekomendera MåBras lättviktarna. Det är som aftonbladets viktklubb, fast i en annan prisklass. Prenumererar du på tidningen så får du lättviktarna på köpet. Gå in och läs på mabra.com

  • Jessika 10 december 2008

    Viktväktarna är det enda som jag lyckats med. Ett sätt att lära sig äta av allt men med en bättre fördelning än vad i alla fall jag hade tidigare.

    För mig fungerar det inte att utesluta saker i maten då blir det en bantningskur som gör att man går ner för att sedan snabbt gå upp igen. Däremot lär man sig efter ett tag vad det är kroppen reagerar värst på. Jag har hört att en päronformad kropp (bred om baken) oftast reagerar mest på fett medan en äppelformad kropp (rund om magen) reagerar mest på socker. På mig stämmer detta eftersom jag kan äta ganska mycket sött utan att gå upp i vikt men om jag äter mycket feta såser mm så är det kört ganska snabbt.

    Det finns massor med bra Viktväktar-recept här på MK.

    Begeankas inlägg är helt min melodi:D

    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.