Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Garner 2012

  • Amika 10 augusti 2012

    Hej alla!
    Jag har en ödmjuk förfrågan.
    För fyra år sedan så skrev jag en fråga och undrade om det fanns någon som hade restgarner, eller kanske något omaka nystan som jag skulle kunna få köpa?
    Jag ska förklara. :)
    Jag håller på och stickar sjalar och handledsvärmare och filtar till tanterna och farbröderna på ålderdomshemmen här runt omkring.
    Jag tycker så synd om de som sitter ensamma på hemmen utan någon som hälsar på, det är fler än man tror. Så jag går runt och delar ut små "gåvor", vad passar då bättre än något värmande på ålderns höst?
    Så min fråga är, finns det någon som sitter på en massa restgarner som ni inte kommer använda? Och skulle ni kunna tänka er att kanske skänka dem, eller sälja för en billig penning till mig?
    För det är så dyrt att köpa garner i garnbutiker vilket jag också gör i den mån jag kan och har råd.
    Senast jag frågade så fick jag ett oerhört gensvar och det resulterade i garn så att hela 123 gamla pensionärer fick något stort eller litet som värmer.
    En kvinna som fick en filt, älskade den filten så mycket att hon faktiskt begravdes med den i kistan.

    Finns det någon som sitter på en guldgruva av omaka eller restgarner?
    Jag kan betala en liten symbolisk summa eller frakt, men jag är sjukskriven själv just nu, så jag har inte jättemycket pengar över.

    Mvh
    Jonna

  • mkml 10 augusti 2012

    Gudans vilket härligt initiativ ( eller hur det nu stavas ) Tyvärr har jag inge garn men vill ändå hejja på dig.....Du gör säkert många äldre glada och inspirerar säkert en hel del att ta efter detta.
    LYCKA TILL!!!!

  • TTJ 10 augusti 2012

    Men oj så otroligt fint av dig, blir verkligen rörd!!!
    Önskar jag kunde hjälpa till så jag ska kolla lite...{fingers-crossed}

    Önskar dig verkligen all lycka till!
    Stor kram till dig :)

  • Amika 10 augusti 2012

    Åh, tack så jättemycket!
    Jag är verkligen oerhört tacksam för vänliga ord och för att du, TTJ, ser efter om du har något garn. :)
    Verkligen jättesnällt. :)
    Som sagt var, behovet är stort. Det finns många som aldrig får något besök alls, tyvärr många fler än man tror. Och det leende man får när man ger dem ett paket, det är värt vad som helst. :)

  • Kochang 11 augusti 2012

    Ska höra med morsan. Hon har inte stickat på ett bra tag tror jag, men man vet ju aldrig.
    Det värmer verkligen att läsa om det du gör. Lycka till.

    edit: Är det ett särskilt garn som används till stickning?
    Alltså, finns det garn som inte kan användas till just stickning, och skulle du ändå ha användning för det i ditt syfte?

  • Amika 11 augusti 2012

    Hej Kochang!
    Åh, vad gulligt av dig! :) Och tack så jättemycket för dina lyckönskningar! :) Det värmer!

    Nej, det är inget särskilt garn som används, det går att göra något av allt garn. :) Jag kan använda allt! :) Jag har till och med köpt stretchiga tyger på rea och klippt dem i tunna, tunna remsor och stickat med de remsorna som "garn". :) Allt fungerar. :)

    Tack igen! :)

    /Jonna

  • mabranol 11 augusti 2012

    Hej.
    Verkligen ett beundransvärt initiativ. Jag har kanske en del garn som jag kan skänka dej. Kontakta mej så kan vi nog komma överens om något.
    Hälsningar Maj-Britt

  • Amika 11 augusti 2012

    Tack så jättemycket Maj-Britt! :)
    Jag är så oerhört tacksam för det! :)
    Jag har skickat ett mail till dig! :)

    Mvh

    Jonna

  • Amika 13 augusti 2012

    Puffar lite. :)
    Ifall det finns någon mer som kanske har själv eller vet någon annan som har. :)

  • kassy 13 augusti 2012

    Har en del garn som du kan få.
    Så snäll du är som gör detta och sprider en sådan glädje.

    Skricka din adress till mig så ska jag skicka garn så fort jag kan.
    Hlsningar Karin

  • Lindanemon 13 augusti 2012

    Hej Jonna!

    Jag har nog oxå lite restgarner, som mamma haft en gång i tiden. Inte så mycket, men ändå...

    Så roligt att höra att du fortfarande håller på med detta!

    Du kan väl ringa mig, jag har samma nummer kvar.

    Kramiz Linda

  • Amika 13 augusti 2012

    Åh, vad snällt Karin! :) Jag skickar min adress till dig! :)
    Otroligt snällt. :)

    Åh tack Linda! :) Jag tar mer än gärna emot allt jag kan få, litet eller stort, tjocka garner och tunna. Allt går åt. :)
    Jodå, visst håller jag på alltid. :) Det är femte året jag håller på nu. :) Och nu har jag kommit på idén att jag kan virka tjocka stadiga mattor av gamla jeans som jag tvättar noga och klipper i tunna remsor! :) Så jag brukar göra runda badrumsmattor också. Hur kul som helst! :)
    Vet du, min gamla mobil pajade, så alla nummer försvann och jag fick lov att köpa ny mobil. Jag skrev ut det på facebook och bad alla skicka alla sina nummer till mig. Om du kollar på infon på min facebook så står numret där, det vill jag helst inte skriva ut här. :) Så snälla, skicka numret till mig så ringer jag upp dig. :)
    KRAM!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.