Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gastric Bypass

  • smuzzla 15 april 2008

    :) Hej jag har gjort en gastric by pass och vill gärna komma i kontakt med andra som har gjort den (Y)

  • enfrida 15 april 2008

    Hej jag väntar på att få göra ingreppet. just nu är det 12 månaders väntetid men jag ser fram emot det! Hur mår du efter ingreppet? Jag har två nära vänner som gjort operationen och det är jätte lyckat.
    Ha en bra dag Catarina

  • Cimmerier 15 april 2008

    (N) Jobbar som sjuksköterska på en akutmottagning på ett av våra större sjukhus här i Sverige. Min erfarenhet av gasric bypass är tyvärr inte så positiv. Många får allvarliga komplikationer som de måste leva med resten av sitt liv. De kommer in på akuten gång på gång med svåra magsmärtor på grund av ileus/subileus och måste genomgå påfrestande behandlingar och ibland till och med nya operationer för att bli smärtfria igen.

    Jag träffar ju i och för sig bara den grupp som har haft oturen att få komplikationer efter sin operation, men jag tycker att de är ganska många som dyker upp och mår kasst efteråt...

    M.v.h. Johnny

  • Tillberga 15 april 2008

    Skrivet av Cimmerier den 15 apr 2008

    (N) Jobbar som sjuksköterska på en akutmottagning på ett av våra större sjukhus här i Sverige. Min erfarenhet av gasric bypass är tyvärr inte så positiv. Många får allvarliga komplikationer som de måste leva med resten av sitt liv. De kommer in på akuten gång på gång med svåra magsmärtor på grund av ileus/subileus och måste genomgå påfrestande behandlingar och ibland till och med nya operationer för att bli smärtfria igen.

    Jag träffar ju i och för sig bara den grupp som har haft oturen att få komplikationer efter sin operation, men jag tycker att de är ganska många som dyker upp och mår kasst efteråt...

    M.v.h. Johnny


    STOPP OCH BELÄGG