Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gissa om jag blev en smula chockad....

  • ingegerdb 10 juli 2008

    Min mamma och pappa ska ta hand om mina barn idag när jag är på jobbet. Så knackar det på dörren, vet ju att pappa skall komma när som helst (bor på samma gata). När jag öppnar kastar han sig in: Akta på er jag vill in ni har en Älg trädgården.
    Vi bor alltså i ett villa område inte direkt ute på landet.

    Så går jag till köket och där står den och rensar mina äppelkart. Herregud vad stora de är!

    Och inte brydde han sig om när jag gick ut på altanen och fotade för glatta livet.

    Han var till och med svår att få iväg.... undrar om vi kommer få påhälsning fler gånger. Har åtta äppelträd :o

  • Ernst76 10 juli 2008

    Synd att du inte kunde locka in den i köket eller ner i frysboxen hehe:D. Det är aldrig fel med älgstek(Y).

  • evaldo 10 juli 2008

    Troligtvis var det en fjolårskalv eftersom den inte var så rädd.
    En älg i den storleken passar bra i frysen.:p(Y)

  • MammaIrene 10 juli 2008

    nämen kusin vitamin........
    Är det en älg som cirkulerar i området, huvaligen hoppas den inte kommer hit......'Har den väl hittat dina äppleträd är det nog stor risk att den kommer iegn......tror jag....
    Kanske kan du sätta nät runt på något sätt...vore ju synd att bli av med alla fina goa äpplen...

    Hur är det annars? Har semestern startat?
    Mvh Irene

  • The_mama97mia 10 juli 2008

    Haha... jag fattar chocken!
    Jag bodde på landet utanför Uppsala för X år sen, när vi fortf var gifta jag o faderskapet till barnen.
    Där bodde också en äldre dam, som i sin trädgård fick ine neälg som åt av HÖSTäpplen, fallfrukt, en del var delvis jästa med antar jag...
    Den älgen var inte att leka med. FIck kalla ut polis o lokala jägarförmågor.
    Älgar är imponerande djur.
    Jag tänker, fniss, på Kurt Olsson i TV för flera år sen som frågade folk om dom hade KO_skräck? Jag har nog älgskräck snarare... Gillar dom bara frusna.... O på grillen sen....

  • ingegerdb 10 juli 2008

    Skrivet av Ernst76 den 10 jul 2008

    Synd att du inte kunde locka in den i köket eller ner i frysboxen hehe:D. Det är aldrig fel med älgstek(Y).



    :D Ha ha precis så sa min pappa också, tänk Ingegerd om man tar bort huvudet och benen skulle den passa perfekt i din stora frysbox :p Kanske skulle kolla upp lite bra älgrecept :o

  • ingegerdb 10 juli 2008

    Skrivet av evaldo den 10 jul 2008

    Troligtvis var det en fjolårskalv eftersom den inte var så rädd.
    En älg i den storleken passar bra i frysen.:p(Y)


    Ja jag skulle tro det också för den hade början till horn men var ändå respekterande stor trots det syntes det att det inte var en fullvuxen älg.

  • ingegerdb 10 juli 2008

    Skrivet av MammaIrene den 10 jul 2008

    nämen kusin vitamin........
    Är det en älg som cirkulerar i området, huvaligen hoppas den inte kommer hit......'Har den väl hittat dina äppleträd är det nog stor risk att den kommer iegn......tror jag....
    Kanske kan du sätta nät runt på något sätt...vore ju synd att bli av med alla fina goa äpplen...

    Hur är det annars? Har semestern startat?
    Mvh Irene


    Nämen kusinen! Jag skall tipsa älgen att den bara skall gå över bergen :pu börjar semestern för mig Daniel har en dag kvar. Hurra!

  • ingegerdb 10 juli 2008

    Skrivet av mama97mia den 10 jul 2008

    Haha... jag fattar chocken!
    Jag bodde på landet utanför Uppsala för X år sen, när vi fortf var gifta jag o faderskapet till barnen.
    Där bodde också en äldre dam, som i sin trädgård fick ine neälg som åt av HÖSTäpplen, fallfrukt, en del var delvis jästa med antar jag...
    Den älgen var inte att leka med. FIck kalla ut polis o lokala jägarförmågor.
    Älgar är imponerande djur.
    Jag tänker, fniss, på Kurt Olsson i TV för flera år sen som frågade folk om dom hade KO_skräck? Jag har nog älgskräck snarare... Gillar dom bara frusna.... O på grillen sen....


    Huvaligen fulla älgar är inget trevligt. Har också smått älgskräck sedan jag joggade rakt in i en när jag sprang i tät teräng :'(

  • _christer_ 10 juli 2008

    hej, hmm du kan ju alltid göra en Runar :D och sen smyga ner den i frysen hihi och vad gällande huvet på den så är det ju alltid nått visst med ett uppstoppat hängandesoch benen kan det kanske finnas så gott med kött på så det går göra... hmm soppa på kanske :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.