Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glas i falukorven också...

  • Gnurf 3 april 2009

    JAAA, låtom Oss ikläda Oss lackstövlar, ridpiska, armbindel och semaforerande högerarm. Införa stupstock, offentlig lemlästning, bålbränning och avsluta med ett kliniskt nackskott. Proportionalitetsprincipen gäller...:o

    Eller...kanske sansa Oss lite!?? :D

    Skrivet av jenkar den 2 apr 2009

    jag tycker vi skall införaa dödstraff å tortyr i sverige för sådana här sjuka jävlar!!! å för massa sndra sjuka brottslingar oxå!, de har ju för fan ingen rätt att leva!!!!!, det är min åsikt och om ni nu vill stänga av från denna sida så fine gör de då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • boz1965 3 april 2009

    Skrivet av jenkar den 2 apr 2009

    jag tycker vi skall införaa dödstraff å tortyr i sverige för sådana här sjuka jävlar!!! å för massa sndra sjuka brottslingar oxå!, de har ju för fan ingen rätt att leva!!!!!, det är min åsikt och om ni nu vill stänga av från denna sida så fine gör de då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Med andra ord: Du tycker att vi ska sänka oss till slöddrets nivå?

  • Gnurf 3 april 2009

    Hörde 2 skojiga kycklingskämt på 4Nyheterna imorse:

    1. Den kvinnliga programledaren:
    Vad gör man med överbliven kyckling?
    Svar: Lämnar till glasåtervinningen *fniss fniss* :)

    2. Kvinnlig gäst i Fredagspanelen:
    Vad är egentligen anledningen till kycklingskandalen?
    Svar: Glasblåsarlinjen på Konstfack har examensprov *fnitter fnitter* :D

  • maisac 3 april 2009

    Samhället måste väl anpassas till tokdårarna, men dödsstraff o.d. tar bort en liten del av symptomet till ett mkt större problem. Identitetsproblem och påföljande empatibrist, då samhället grupperas alltmer.
    Det enda man kan göra är mer tillsyn vid hanteringen, vilket kommer att höja priserna.
    Semaforerande högerarmar och marscherande enligt tidigare inlägg skulle förvisso öka identitetskänslan eller rentav eliminera identitetskrisen, men införa andra värre problem.

    Kyckling till Påsk!
    Glas Påsk!

  • Gnurf 3 april 2009

    By the Way...det skulle vara fräckt att hitta Glas när man knäcker påskäggen. DÅ kan man snacka om Mysterium :D Jo...Vi struntar nog i både marscherandet och semaforerandet....(Y)

  • osita 3 april 2009

    Det kanske bara är "otur" att det hittas glas i fler än ett fall under en kort period.
    Hade det hänt med säg, 6-12 månaders mellanrum hade det inte blivit sådan uppmärksamhet som nu!!!!!!
    Det kanske bara är engångs händelser bägge två????!!!! :o
    Man får ju hoppas att inte är gjort med baktanke av någon tokdåre!! :@

    ¿¿¿ Vet man varumärket av falukorven????? Kronfågel jobbar väl inte med falukorv???
    Alltså kan man ju undantaga en knäpp anställd ???!!
    Mystiskt är det...

    Trevlig Påsk till er alla. (H)

  • popik 3 april 2009

    Glasbit hittad i färdigrätt
    Också i en så kallad färdigrätt, klar att värma i mikron, har det nu hittats glas.

    En kvinna i Malmö hittade en glasbit stor som en tumnagel i rätten Kyckling Bacon producerad av Findus. Efter en anmälan i dag från kvinnan togs glasbiten om hand av Malmöpolisen. källa: Expressen.

    Tidningarnas Telegrambyrå (TT) - 03.04.2009 13:03
    Glasbitar i köttbullar på rastgård
    Någon vill skada hundarna på en rastgård i Jönköping. Köttbullar fyllda med glas har placerats ut. Det är inte första gången som någon ger sig på hundarna. I februari lades kycklingben med bitar från glödlampor ut.

    Någon försöker sabotera för hundarna på en rastgård i Råslätt i Jönköping. Köttbullar fyllda med glas har placerats ut.

    Det var i onsdags som en matte, när hon skulle rasta sin hund, hittade flera köttbullar där glasbitar hade petats in.

    - Köttbullarna hade delats på mitten och glasbitar petats in, berättar hon för Jönköpings-Posten.

    Det är inte första gången som någon försöker skada hundarna på rastgården genom att placera ut mat med glasbitar i. I mitten av februari hade flera högar kycklingben utblandade med bitar från glödlampor placerats ut.

    Händelserna har nu polisanmälts.
    Ska de nu ge sig på oskyldiga djur också!!!:@

    :@

  • Okänd 3 april 2009

    Skrivet av popik den 3 apr 2009

    Glasbit hittad i färdigrätt
    Också i en så kallad färdigrätt, klar att värma i mikron, har det nu hittats glas.

    En kvinna i Malmö hittade en glasbit stor som en tumnagel i rätten Kyckling Bacon producerad av Findus. Efter en anmälan i dag från kvinnan togs glasbiten om hand av Malmöpolisen. källa: Expressen.

    Tidningarnas Telegrambyrå (TT) - 03.04.2009 13:03
    Glasbitar i köttbullar på rastgård
    Någon vill skada hundarna på en rastgård i Jönköping. Köttbullar fyllda med glas har placerats ut. Det är inte första gången som någon ger sig på hundarna. I februari lades kycklingben med bitar från glödlampor ut.

    Någon försöker sabotera för hundarna på en rastgård i Råslätt i Jönköping. Köttbullar fyllda med glas har placerats ut.

    Det var i onsdags som en matte, när hon skulle rasta sin hund, hittade flera köttbullar där glasbitar hade petats in.

    - Köttbullarna hade delats på mitten och glasbitar petats in, berättar hon för Jönköpings-Posten.

    Det är inte första gången som någon försöker skada hundarna på rastgården genom att placera ut mat med glasbitar i. I mitten av februari hade flera högar kycklingben utblandade med bitar från glödlampor placerats ut.

    Händelserna har nu polisanmälts.
    Ska de nu ge sig på oskyldiga djur också!!!:@

    :@


    Det här blir värre och värre.......Vem är så hjärtlös och vill ge sig på oskyldiga djur också? Jag blir bestört av att nån vill skada människor och djur på ett sånt grymt sätt.:@
    Tack och lov för älgköttet......Snart vågar man ju inte köpa nåt i handeln.

  • flumhum 3 april 2009

    i dagens tidning raporterar det om att det är glas i köttfärsen nu oxå!
    så nu får man inte äta kyckling, korv, köttfärs..
    hmm lite konstigt att inga grönsaker har fått glas i sig..

  • Babzan 3 april 2009

    Såg på textTv att man hittat glas i frukt och bröd också:(:@

  • tottemaja 3 april 2009

    Men hallå.....är det en fördröjd första april skämt eller.....:@:o
    Frukt????

  • jenkar 3 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 3 apr 2009

    JAAA, låtom Oss ikläda Oss lackstövlar, ridpiska, armbindel och semaforerande högerarm. Införa stupstock, offentlig lemlästning, bålbränning och avsluta med ett kliniskt nackskott. Proportionalitetsprincipen gäller...:o

    Eller...kanske sansa Oss lite!?? :D

    Skrivet av jenkar den 2 apr 2009

    jag tycker vi skall införaa dödstraff å tortyr i sverige för sådana här sjuka jävlar!!! å för massa sndra sjuka brottslingar oxå!, de har ju för fan ingen rätt att leva!!!!!, det är min åsikt och om ni nu vill stänga av från denna sida så fine gör de då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Jasså varför ska jag sansa mig då?, jag har väl rätt att tycka vad jag vill, vi lever väl i ett fritt samhälle?!, men tack vare att så många i vårat samhälle är så mjäkiga som du uppenbarligen är så ser världen ut som den gör!.

  • jenkar 3 april 2009

    Skrivet av boz1965 den 3 apr 2009

    Skrivet av jenkar den 2 apr 2009

    jag tycker vi skall införaa dödstraff å tortyr i sverige för sådana här sjuka jävlar!!! å för massa sndra sjuka brottslingar oxå!, de har ju för fan ingen rätt att leva!!!!!, det är min åsikt och om ni nu vill stänga av från denna sida så fine gör de då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Med andra ord: Du tycker att vi ska sänka oss till slöddrets nivå?


    Jag tycker att människor som utför hemska handlingar skall utsättas för samma sak.., så enkelt är det!.

  • The_mama97mia 3 april 2009

    Skrivet av tottemaja den 3 apr 2009

    Men hallå.....är det en fördröjd första april skämt eller.....:@:o
    Frukt????



    Läste ngt om det på kvällstidningarn... Ja man undrar ju - var ska detta sluta? Jag tycker det är ruskigt. Och sjukt. Och jag vill VETA hur f-n har det gått till???

  • boz1965 3 april 2009

    Skrivet av jenkar den 3 apr 2009

    Skrivet av boz1965 den 3 apr 2009

    Med andra ord: Du tycker att vi ska sänka oss till slöddrets nivå?


    Jag tycker att människor som utför hemska handlingar skall utsättas för samma sak.., så enkelt är det!.


    Då hade du nog trivts bra i Iran... (N)

  • Snoops 3 april 2009

    Det är inte första gången något sådant här dyker upp. :(
    För några år sedan hittade de glas i fetaost... Men det var nog inte sabotage, förstås... :o

  • Monika46 3 april 2009

    Ja, och nu har de hittat glas i bröd också....(N):@

  • Lotten_J 4 april 2009

    Men alltså....att man hittar glas överallt nu....Har man glasbitar som bevis eller är det ngn "sjuk" människa som ringer in nya larm och bara hittar på allt för att skapa kaos eller ÄR det verkligen så? Hur bevisar man att just den glasbiten kom från korven? Så att det inte är några konstiga människor som hittar på allt med att typ ta glasbitar som de själva krossat och säga att de hittat detta i maten bara för att skapa detta kaos. HUR bevisar man att glaset kommer från korven, från kyckligen osv?

  • monfo 4 april 2009

    Om de hittat glas i frukt så kan man misstänka att det är människor som vill ge igen för vad de tror är veganernas verk. Att sjunka så lågt.....

    Börjar tro att det inte är producenternas fel utan konsumenterna själva som skapat detta kaos.
    Det är ganska lätt att skapa kaos i dagens samhälle.

  • Lotten_J 4 april 2009

    Ja jag har börjat undra detsamma faktiskt för att det helt plötsligt ska finnas glas i så mkt livsmedel låter inte rimligt. Man undrar ju om de som lämnar in dessa upg får uppge namn o personnr samt "bevismaterial"

    Skrivet av monfo den 4 apr 2009

    Om de hittat glas i frukt så kan man misstänka att det är människor som vill ge igen för vad de tror är veganernas verk. Att sjunka så lågt.....

    Börjar tro att det inte är producenternas fel utan konsumenterna själva som skapat detta kaos.
    Det är ganska lätt att skapa kaos i dagens samhälle.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.