Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glas i falukorven också...

  • jenkar 4 april 2009

    Skrivet av boz1965 den 3 apr 2009

    Skrivet av jenkar den 3 apr 2009

    Skrivet av boz1965 den 3 apr 2009

    Med andra ord: Du tycker att vi ska sänka oss till slöddrets nivå?


    Jag tycker att människor som utför hemska handlingar skall utsättas för samma sak.., så enkelt är det!.


    Då hade du nog trivts bra i Iran... (N)


    Jag sa inte oskyldiga människor..., men jag skiter i er nu!!!!!! bye bye, have a nice life!

  • polka 4 april 2009

    kanske är det någon/några som med desperata metoder försöker få oss att tänka över den fruktansvärda djurhållningen som råder...? Kycklingar som plockas levande, grisar som kokas utan avlivning, får som de skär i utan bedövning...ja ni vet ...Fullständigt fruktansvärt att sätta glas i maten, inte frågan om det, men det får en att reagera, eller hur?!?

  • Gnurf 4 april 2009

    Men snälla jenkar...du skriver att "jag tycker vi skall införaa dödstraff å tortyr i sverige för sådana här sjuka jävlar!!! å för massa sndra sjuka brottslingar oxå!, de har ju för fan ingen rätt att leva!!!!!"...och jag skriver "Ska Vi inte sansa Oss lite?"...varpå du replikerar att lille Gnurf är mjäkig och "men jag skiter i er nu!!!!!! bye bye, have a nice life"...

    Kanske dags att lämna tonårsperioden bakom dig snart!?? :o

    Skrivet av jenkar den 4 apr 2009

    Skrivet av boz1965 den 3 apr 2009

    Skrivet av jenkar den 3 apr 2009

    Skrivet av boz1965 den 3 apr 2009

    Med andra ord: Du tycker att vi ska sänka oss till slöddrets nivå?


    Jag tycker att människor som utför hemska handlingar skall utsättas för samma sak.., så enkelt är det!.


    Då hade du nog trivts bra i Iran... (N)


    Jag sa inte oskyldiga människor..., men jag skiter i er nu!!!!!! bye bye, have a nice life!

  • monfo 4 april 2009

    svar till polka

    Glas i maten kommer inte få mig att börja äta tofu iallafall (ni som gillar ta inte illa upp men mina smaklökar var inte nöjda), nej jag tar hellre jägarexamen och börjar skjuta själv om det behövs, kött är gott!

  • jenkar 4 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 4 apr 2009

    Men snälla jenkar...du skriver att "jag tycker vi skall införaa dödstraff å tortyr i sverige för sådana här sjuka jävlar!!! å för massa sndra sjuka brottslingar oxå!, de har ju för fan ingen rätt att leva!!!!!"...och jag skriver "Ska Vi inte sansa Oss lite?"...varpå du replikerar att lille Gnurf är mjäkig och "men jag skiter i er nu!!!!!! bye bye, have a nice life"...

    Kanske dags att lämna tonårsperioden bakom dig snart!?? :o

    Skrivet av jenkar den 4 apr 2009

    Skrivet av boz1965 den 3 apr 2009

    Skrivet av jenkar den 3 apr 2009

    Skrivet av boz1965 den 3 apr 2009

    Med andra ord: Du tycker att vi ska sänka oss till slöddrets nivå?


    Jag tycker att människor som utför hemska handlingar skall utsättas för samma sak.., så enkelt är det!.


    Då hade du nog trivts bra i Iran... (N)


    Jag sa inte oskyldiga människor..., men jag skiter i er nu!!!!!! bye bye, have a nice life!


    Ni är skrattretande!..

  • bakamonkeyprincess 4 april 2009

    Om det nu är veganer och djurrätts aktivister så stämplar jag det här "uppdraget" som misslyckat. De pratar om att man slaktar djur i onödan (vilket jag håller med om till viss del eftersom västerlänningar är kräsna med kött), snacka om att dem här djuren blev slaktade i onödan nu när vi måste slänga allt?

  • Pirkko 4 april 2009

    Glasbitar hittade i Lapua,Finland.
    Fryst grönsaksblandningpåse provenc. Tillverkare: Findus,Sverige.
    Familjen hittade 4 st 3mm stora glasbitar i sin tallrik bland grönsaker från Findus.
    Findus säger att dem har helt glasfri tillverkning tills att dem är i färdiga i stängda påsar.

  • boz1965 4 april 2009

    Skrivet av jenkar den 4 apr 2009

    ...Ni är skrattretande!..


    Lustigt, jag tänkte precis detsamma om dig...

  • popik 8 april 2009

    Läste i tidningen att nu har det hittats glasbit i en ölburk millenium från systembolaget också, vart ska det sluta. Ska man nu inte kunna ta sig en öl heller.:@:@:@

  • boz1965 8 april 2009

    Det är bryggeriets nya uppfinning - öl på glasburk... :D Fast de hade en norrman som designer, så det blev lite galet.

  • Gnurf 8 april 2009

    Det kanske var tyskt Öl....Kristall !?? Lite exklusivare än simpelt klarglas...tyskarna är ju lite märkvärdiga med sina BMW och Mercedes...:p

    http://www.bibendum.se/?Artikelnr=150501

  • Lotten_J 8 april 2009

    Nämen nu börjar allt gå till överdrift.....kan man verkligen lita på media? Jag köper fortf kyckling o falukorv och har inte hittat ngt glas.....Nä nu börjar man ju fundera om folk driver med media el vad är detta?

  • crollan 8 april 2009

    Har inte det här blivit till någon slags masshysteri ? Hur mycket av allt detta är sant ?
    Ni vet... Det börjar med en historia och ju längre tid det går , desto otroligare blir historien.
    Det är klart att man är vaksam, men vad är edt som händer egentligen ? Allt kan väl inte vara sant.

  • popik 8 april 2009

    Alla har väl hört historien där en fjäder blev till en hel höna.:p

  • Gnurf 8 april 2009

    Många fjädrar blir det så här i Påsktider....:p

  • kattgnag 8 april 2009

    Jag tycker det blir lite väl hetsigt och får en känsla av lynchstämning. Är det sådana medlemmar här som på några tidningsartiklar dels nästan bestämt sig för varifrån brottshandlingen kommer och sedan skriker om dödsstraff och annat tokigt så vill jag faktiskt inte vara medlem här längre. Då finns det bättre, mer nyanserade "matklubbar" där även an admin har lite koll på vad som skrivs på sidan.
    Känner mig besviken på att diskussionen så lätt blivit onyanserad och liksom "ballat ur".
    Skärpning gott folk.
    :Z

  • Gnurf 8 april 2009

    Ähhhh...det är väl kul om det är lite dynamik i diskussionerna....(Y)

  • boz1965 9 april 2009

    Gjorde falukorvsgryta igår och som vanligt inget glas. Det enda fallet (som jag känner till iaf) måste ha varit nåt pucko som ångrade sitt köp och tryckte i nåt skräp för att rida på "glasskräcksvågen" för att tillbaka pengarna.

  • Lotten_J 9 april 2009

    Tänkte precis samma tanke...om detta med att få tillbaka pengarna....Jag har ätit så mkt korv o kyckling och inte sett en enda glasbit, inte heller har jag hört någon i min omgivning som sett nå glas i maten heller....Nä nu får media sluta håsa upp detta.....


    Skrivet av boz1965 den 9 apr 2009

    Gjorde falukorvsgryta igår och som vanligt inget glas. Det enda fallet (som jag känner till iaf) måste ha varit nåt pucko som ångrade sitt köp och tryckte i nåt skräp för att rida på "glasskräcksvågen" för att tillbaka pengarna.

  • jenkar 9 april 2009

    (Y)

    Skrivet av kattgnag den 8 apr 2009

    Jag tycker det blir lite väl hetsigt och får en känsla av lynchstämning. Är det sådana medlemmar här som på några tidningsartiklar dels nästan bestämt sig för varifrån brottshandlingen kommer och sedan skriker om dödsstraff och annat tokigt så vill jag faktiskt inte vara medlem här längre. Då finns det bättre, mer nyanserade "matklubbar" där även an admin har lite koll på vad som skrivs på sidan.
    Känner mig besviken på att diskussionen så lätt blivit onyanserad och liksom "ballat ur".
    Skärpning gott folk.
    :Z


    Gud... har du hört talas om humor..?, det måste vara jobbigt för en sådan känslig människa som dig att vistas ute i verkliga livet.., men om du känner att du mår så otroligt dåligt över vissa inlägg så kanske du borde se över ditt liv litegranna..., don`t worry, be happy!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.