Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Granen pyntad, ljusen stöpta, hunden klippt....!!

  • Gnurf 26 november 2009

    (L) (L) Nu närmar det sig med stormsteg....JULAFTON!! (L) (L)

    Hur ligger Ni till i årets förberedelser!?? Är ljusslingorna utomhus uppsatta, skinkan insaltad, sillen rensad, juldukarna framlagda, granen tjuvhuggen, snapsen kryddad, glöggen värmd och klapparna inslagna!??

    Jag har plockat fram Flyttlådan med Julpynt, pratat lite med den traditionella (lite lurviga) Tomten från 1957...hört mig för hur Sommaren varit så där nedpackad i en kartong...och radat upp hela härligheten på köksbordet. Många Tomtar blir det...(L)

  • anluk 26 november 2009

    Här tas det enbart fram ljusstakar och dukar nu till advent. Och så utebelysningen såklart, men måste först hämta lite gran/tallris också....
    Tomtarna kommer fram till jul

  • boz1965 26 november 2009

    På söndag sätter jag staken i fönstret och hänger kulorna i granen. :p

  • chrisq 26 november 2009

    (L) ljusslingor uppsatta allt julpynt uppe och granen klädd vad gäller mat är bara kötbullar gjorda o baket är klart julklappar klara o inslagna så ligger rätt bra till tycker jag (Y):p

  • chrisq 26 november 2009

    (L) haha hlömde ju att hunden är klippt (L)

  • Gnurf 26 november 2009

    Du slår ju mig med hästlängder!!! :p Men då kan jag andas ut och fortsätta torka fönsterbänkar för att kunna rada upp bock och tomte utan att känna mig fånig...(L)

    Skrivet av chrisn den 26 nov 2009

    (L) ljusslingor uppsatta allt julpynt uppe och granen klädd vad gäller mat är bara kötbullar gjorda o baket är klart julklappar klara o inslagna så ligger rätt bra till tycker jag (Y):p

  • ros 26 november 2009

    :)Här har det bara kommit upp ljusstakar, stjärnor och mina älsklingsblommor, många amaryllis som blommar vid olika tider under advent och julhelgen än så länge.
    :)Men ljusslingor i två enbuskar på var sida om yttertrappen ska blir klart till helgen!!!!
    Tomtar, gran mm får vänta tills jullovet börjar

  • boz1965 26 november 2009

    Nån hund har jag inte och jag tvivlar på att katterna frivilligt låter sig klippas. :D

  • Fiona 26 november 2009

    Eftersom jag tillhör dom som tycker att hysterin kring jul är vansinnig nu för tiden så har jag absolut inte gjort någonting mer än planerat framåt.
    Jag putsade fönstren i morse o tog hand om blommorna, förberedde inför söndag då jag ska byta gardiner och sätta upp stjärnorna.
    Jag har även planerat (men inte gjort) årets julklappar vilka kommer bestå av hemlagade godsaker som mozartkulor, snöbollar, tryfflar och liknande och ska köpa ingredienser och askar till det nästa vecka, men i övrigt kommer inget hända på julfronten förrän veckan innan jul.
    Tomtarna får snällt ligga kvar och vänta tills det är tredje advent.

  • busan37 26 november 2009

    På första advent tar jag fram ljusstakar och stjärnor. Resten kommer fram dagen före julafton. Skinkan köpte jag igår och den gör jag iordning dagen före julafton, för övrigt den dagen jag har mest att göra, enligt mångårig tradition. Då ska allt bli klart

  • zonale 26 november 2009

    Till första advent är ljusstakar och julstjärnor på plats i fönstren tillsammans med mina favoritjulblommor, amaryllis. Granen klär vi strax före julafton.:)

  • Molgan 26 november 2009

    Jag har inte förberett någonting. I år vill jag nog vänta in till dest sista med allt, förrutom några julklappar som redan är inköpta.:)

  • Buspippi 26 november 2009

    Usch, usch...
    Jag ligger så enormt mycket efter i år. Jag har inte gjort något ännu i år... I vanliga fall är jag klar med julklapparna sedan några veckor tillbaka.. Men i år har jag inte hunnit med något alls..
    Känner lite småpanik men vad ska jag göra det är väl pasa att hoppas att min lilla dotter är frisk nästa vecka så att jag kan sätta fart då, o åka o shoppa och pocka fram julsakerna..

  • kari58 26 november 2009

    det blir väll några stakar i fönstret:p Nej skämt o sido blir det inte så mycket här, Städning klar. upp med lite ljus,

  • 123Linnea 26 november 2009

    Adventspyntet kommer upp i morgon - men tänder NOG inte förrän tidigast lördag.
    Julpynt med tomtar o likn. kommer till jul. Lite änglar kan komma tidigare.

  • Shoutoutloud 26 november 2009

    vi är mitt i en flytt så vi kommer inte att julstöka förrän vi kommit i ordning någorlunda.
    men ta fram julgran brukar jag inte göra förrän julveckan, nån dag före jul.
    har noll julkänsla just nu, ingen snö är det och man kan tro att man bor i skåne fast man bor i norrland.

  • Gnurf 26 november 2009

    Ja...huga...4 grader varmt, dimma och regn...vad är detta för Norrlandsvinter!?? :'( Imorgon blir det definitivt start för julpyntandet. För mig åker det bort ganska snart efter Jul...men klart man vill ha rejält med Jul omkring sig när det nu blir dags att koka Glögg...för att inte tala om att Adventskalendern snart börjar...(L)

  • FarmorMaya 26 november 2009

    (Y)Några ljusstakar har jag hunnit med att få fram. Resten får bli i helgen.(L)

    Har ikväll ätit årets första julgröt med alla tillbehör, tillsammans med 500 Kommunalare (L) på vår traditionella grötfest.
    Årets första julkonsert bjöd våra lokala förmågor Sweet Christmas på. (Y) Med denna start kan det bara flyta på trots trist novembermörker.:D

  • Gnurf 26 november 2009

    Åh min gud...vad jag längtar efter Risgrynsgröt med socker/kanel!!! (Y) Har inte ätit det sedan förra Julen :'( På kvällen där före Julafton, 23 december, har jag som tradition att gratinera Julskinkan, koka Gröten å sen blir det en skinkmacka till det...å kanske en Julöl...:p

  • Gnurf 26 november 2009

    Bra...man får inte glömma det viktigaste :D

    Skrivet av chrisn den 26 nov 2009

    (L) haha hlömde ju att hunden är klippt (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.