Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grekisk ö???

  • ros 13 maj 2009

    (H)Tack snälla för alla fina tips(Y)

  • murret 13 maj 2009

    Skiathos var en av de finaste öar vi varit på. Bo nära staden och ät och ha kul på kvällarna. Sedan tar man enkelt buss till någon av de härligaste stränderna. Vår favorit var KOKOUNARIS BEACH Klart vatten och fantastisk strand. Sedan åkte vi på båttur till de stränder som man bara kunde nå sjövägen -fantastiskt. Vi var i somras på Zakynthos det var en turistisk ö men åkte man lite utanför så fanns härliga stränder. En båttur till smugglers wreck vit stenstrand med turkost vatten helt fantastikt.

  • ros 14 maj 2009

    :)Hej!

    Är det några som har varit i Parga?

    Det verkar vara trevligt

  • ros 14 maj 2009

    :)Hej igen!

    Vi ska åkta till Karpathos(Y)

  • Disen 14 maj 2009

    Skrivet av ros den 14 maj 2009

    :)Hej igen!

    Vi ska åkta till Karpathos(Y)



    Så gott o skönt det låter.
    Ha en härlig semester med mycket god mat och dryck.:D
    Du får berätta om resan sen.
    Kramis

  • ros 14 maj 2009

    Skrivet av Disen den 14 maj 2009

    Skrivet av ros den 14 maj 2009

    :)Hej igen!

    Vi ska åkta till Karpathos(Y)



    Så gott o skönt det låter.
    Ha en härlig semester med mycket god mat och dryck.:D
    Du får berätta om resan sen.
    Kramis


    Tack Disen!
    Jag önskar dig en skön, trevlig och avkopplande semester
    Ha det så gott i sommar
    Kram ifrån Ros(Y)

  • sivan52 14 maj 2009

    Jag har varit på Zakyntos och tyckte det var jättetrevligt där. Stranden heter Lagans om jag inte kommer ihåg fel. Bodde jättefint med fin pool. Kan rekommendera detta.
    Sedan har jag varit på Kefalonia och det var rena buchen där, bodde jättefint men det fanns absolut inget utanför hotellet. En väldigt liten strand. Poolen var liten men ok. Fick ta en taxi för att komma ut lite och för att shoppa.

  • systeryster 14 maj 2009

    Gillar alla av tolvfingeröar jag varit på, Kos, Rhodos, Mytilini, Samos,Karpatos,Kalymnos.Har inte varit på Samos sedan ön brann friskt för några somrar sedan så jag vet inte hur grönt det är nuförtiden. Tolvfingeröarna är lite grönare än de andra öarna.Liksom de som ligger åt Italienska hållet, Korfu och Zakyntos har jag varit på. Kreta och Rhodos har ju mycket att ebjuda om man åker både för att roa sig och bada.
    Grekerna är ett mycket stolt folk och bjuder alltid på sitt land och det bästa de har genom att tipsa om smultronställena. Jag blir alltid besviken när jag försöker mig på att turista i något annat land.
    grekland har blivit som mitt andra hemland, men språket är omöjligt att lära sig.Har försökt.
    Tydligen har det blivit lika dyrt att gå ut och äta och dricka som här hemma i Sverige,Förr kunde man ju unna sig en hel del när kronan var mer värd än drachmern. Nu har priserna skenat iväg och vi kanske har blivit semesterparadis...(H)

  • 123Linnea 14 maj 2009

    Vår bröllopsresa gick till Parga. Rätt länge sedan faktiskt!
    Det är ett litet ställe; ganska lugnt. Man kan göra båtresor från hamnen (vi åkte på bq-resa till en underbar "lagun" där man dukade upp gott till oss på stranden.) Som jag minns åkte vi till Paxos och Antipaxos ifrån Pargas hamn också. Den ena av de öarna hade en oootroligt härlig sandstrand och den andra kunde man strosa i gränder och köpa små prylar - om man nu gillar det.
    Men det var inte något jättelikt restaurangutbud i Parga. Vi hittade dock några riktigt trevliga kryp in. Parga är BACKIGT! Om man inte gillar att gå i backar väljer man inte den byn.
    Sen gör man ju annat på bröllopsresor oxå...

  • sonja14 14 maj 2009

    Har besökt en del öar i den grekiska ö-världen. Santorini anser jag vara den som är den absolut vackraste. Har varit där två gånger, 1998 och 2008. Det positiva var att inte så mycket hade förändrats under dessa tio år, något som annars är mycket vanligt på turistorterna. En annan favorit är den lilla ön Poros som ligger utanför Aten. Dessa båda alternativen föredrar jag framför andra såsom, Samos, Zakyntos och Korfu som jag också besökt.

    Trevlig resa

  • Majainorr 14 maj 2009

    Har varit på Zakynthos och den ön rekommenderar jag! (Y)

  • vidalahrnberg 15 maj 2009

    Försök med Lipsi. Lugn mysig liten familjär ö med fina stränder. Och någa restauranger nere i hamnen. Ingen hålligång ö men mycket trevlig.

    Läs mera på:

    http://www.kalimera.nu/oar/dodekan/lipsi.html

  • zoizit 15 maj 2009

    Jag och min familj reste till Samos för en massa år sedan. Då var det första eller möjligtvis andra året bara som man hade skandinaviska gäster och en del var under uppbyggnad vad gäller nya hotell etc. Vi fick höra att detta är den ö som grekerna själv semestrade på.
    Vi bodde på en liten ort som heter Karlovasi och hade det lugnt och skönt. Inget partajande, men det var som sagt längesen..... Lite butiker, klapperstensstrand och en häftig promenad rakt upp för bergssidan till ett litet kapell i en bergsby med smala gränder.

    Vi hyrde en bil och körde runt ön en dag. Tror att vi tankade på 7,5 liter efter rundturen så det är inte någon stor ö! :D
    Men väldigt trevligt att ha varit där.

  • Annlot 15 maj 2009

    Vi var på Karpathos i augusti förra året. Ön var bättre än jag kunde drömma om!! Vi bodde i Pigadia och det var jättebra. Pigadia är ingen stor stad utan man kan lätt promenera runt och man får mer en känsla av att det är en större by.

    Maten var fantastisk och priserna helt humana, men framför allt - vilka stränder och vilka vikar att besöka!!! Amopi beach måste besökas!! Ta bussen eller hyr bil/vespa och ta er till stränderna!! Resan dit slår alla rekord och vi kommer definitivt att åka tillbaka!!! Kan tro att många bilder som finns i resekatalogerna är tagna där - jag blev totalt förälskad i ön!!

    Kan tillägga att jag rest mycket runt om i världen och sett många "paradis" Karpahtos slår det mesta!! Korfu, Paros och Naxos som jag besökt tidigare i den Grekiska övärlden, är ingenting mot denna ö!!

    Stort grattis till er som väljer att åka till en riktigt genuin grekisk ö!! :)

  • eva48 15 maj 2009

    Seglat runt bland de Grekiska öarna och min favorit är Samotrakie. Ingen turism lugnt och stilla

  • 2run 15 maj 2009

    Åk till Kea!
    Världens mysigaste ö, helt oupttäckt och underbar att vandra eller ligga på stranden på. Hur fin som helst där själva huvudstaden ligger uppe i bergen med ett litet mysigt creperie/bageri med balkong uteservering och utsikt över hele horisonten!

  • pia61 15 maj 2009

    Skrivet av Annlot den 15 maj 2009

    Vi var på Karpathos i augusti förra året. Ön var bättre än jag kunde drömma om!! Vi bodde i Pigadia och det var jättebra. Pigadia är ingen stor stad utan man kan lätt promenera runt och man får mer en känsla av att det är en större by.

    Maten var fantastisk och priserna helt humana, men framför allt - vilka stränder och vilka vikar att besöka!!! Amopi beach måste besökas!! Ta bussen eller hyr bil/vespa och ta er till stränderna!! Resan dit slår alla rekord och vi kommer definitivt att åka tillbaka!!! Kan tro att många bilder som finns i resekatalogerna är tagna där - jag blev totalt förälskad i ön!!

    Kan tillägga att jag rest mycket runt om i världen och sett många "paradis" Karpahtos slår det mesta!! Korfu, Paros och Naxos som jag besökt tidigare i den Grekiska övärlden, är ingenting mot denna ö!!

    Stort grattis till er som väljer att åka till en riktigt genuin grekisk ö!! :)


    Vad roligt att höra om Karpathos!
    Vi ska åka till Naxos i år men funderar redan på att åka till Karpathos nästa år, efter din beskrivning blir det nog det!!!
    PIA

  • fiddili 15 maj 2009

    Vi är ganska vana greklandsresenärer och har varit i väg många gånger..
    Men platsen jag återvänder till om och om igen är just Kreta.. (L)Den har allt.
    Åker dit den 9:onde gångern nästa söndag.. Och vi har varit på olika ställen varje gång...(Y)

    (Y)Annars gillade vi Naxos, men fyyyyyyyyy f-n för båtresan... 4 timmar = kräkas
    Zakynthos kan vi åxå tänka oss att återvända till.

    (N)Öar som vi absolut inte återkommer till:
    Lefkas, Skiathos, Thassos, Kos.

    :ZRodhos, Samos och Mytilini kanske.....

  • ros 16 maj 2009

    Skrivet av Annlot den 15 maj 2009

    Vi var på Karpathos i augusti förra året. Ön var bättre än jag kunde drömma om!! Vi bodde i Pigadia och det var jättebra. Pigadia är ingen stor stad utan man kan lätt promenera runt och man får mer en känsla av att det är en större by.

    Maten var fantastisk och priserna helt humana, men framför allt - vilka stränder och vilka vikar att besöka!!! Amopi beach måste besökas!! Ta bussen eller hyr bil/vespa och ta er till stränderna!! Resan dit slår alla rekord och vi kommer definitivt att åka tillbaka!!! Kan tro att många bilder som finns i resekatalogerna är tagna där - jag blev totalt förälskad i ön!!

    Kan tillägga att jag rest mycket runt om i världen och sett många "paradis" Karpahtos slår det mesta!! Korfu, Paros och Naxos som jag besökt tidigare i den Grekiska övärlden, är ingenting mot denna ö!!

    Stort grattis till er som väljer att åka till en riktigt genuin grekisk ö!! :)


    Tack Annlot för den fina informationen om Karpathos
    Då har vi mycket trevligt att se fram emot.
    Jag önskar dig en skön och trevlig sommar.
    Ha det så bra!
    Mvh Ros

  • gogo 19 maj 2009

    (L) Rekommenderar Paros och lilla ön bredvis som heter Antiparos. Hade en underbar semester där. Lagomt stort, mysigt.
    Naxos eller santorini är också att rekommendera.

    Ha en trevlig resa

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.