Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grekisk ö???

  • pia61 19 maj 2009

    Skrivet av gogo den 19 maj 2009

    (L) Rekommenderar Paros och lilla ön bredvis som heter Antiparos. Hade en underbar semester där. Lagomt stort, mysigt.
    Naxos eller santorini är också att rekommendera.

    Ha en trevlig resa


    Ja visst är dom! (Y)(Y)

  • YureawenSwe 25 maj 2009

    Jag har varit på både Karpathos och Kefalonia,

    Karpathos var alldeles för stenigt för min smak, föredrar hellre lite tropiskare ställen som Kefalonia, det var en riktig drömresa! Dock var det 7 år sedan jag va på Kefalonia, en vecka innan den hemska jordbävningen jag hört förstörde nästan halva ön? så hotellet vi bodde på finns inte längre, synd.

    Karpathos besökte jag i juni 2007, helt okej även om det var stenigt, bodde på Hotell Romantica ett litet men mysigt hotell :)

    Stränderna var också bättre på Kefalonia riktigt fina sandstränder, på Karphatos var det mest grus/sten..

  • Annlot 25 maj 2009

    Åh, va kul Gurksnutten,

    Min far ringde nyss och sa att de åker en vecka till just detta hotell nu på torsdag. Det ska bli riktigt intressant att få höra vad de tycker om både hotellet och ön.

    Instämmer med att öns stränder kan vara något "steniga" men stenarna är fantastiskt runda och finslipade av havets vatten. Har man flip-plops på sig så fixar fötterna stranden stranden finfint. Själv hade jag inte det men det funkade bra ändå. Att gå och leta stenar/snäckor på stränderna är jättemysigt, tycker jag. I princip alla stränder har dock så pass små, fina och lena stenar att det inte gör något att det inte är mjuk sand att puffsa fram igenom på väg ner i vattnet.

    Åhh, vad jag längtar tillbaka nu.... =)

  • AC1 1 juni 2009

    Skrivet av 4850 den 13 maj 2009

    Är det någon som har varit i Parga? Det ser så mysigt ut och funderar på att åka dit, Karin


    Jag var i Parga för några år sedan och det var helt underbart. På helgerna semestrade grekerna själva där och flyttade in på stränderna med sina kylväskor och picknickkorgar. Mysigt centrum och härliga stränder. Genuint och trivsamt.

  • SofieJa 1 juni 2009

    Gå in på reseguiden.se och titta, där finns det massor av bra resetips.

  • kahlimera 1 juni 2009

    Kan VARMT rekommendera Skiathos. Något mindre ö men har allt ändå. I stan så finns ooootroligt många restauranger med jättebra mat. Hyr sedan bil eller vespa för att ta er runt ön och hitta just ert egna badställe. Bra stränder runt hela ön, finns en strand för alla klippor, sandstrand, stenstrand, långgrunt, vågor, ja allt!
    Jag hoppas verkligen att jaf tar mig dit igen. Fram tills dess kommer jag att fortsätta med att rekommendera det till allt o alla (Y)!!!!

  • ros 22 juni 2009

    (H)Hej på er!
    Nu har vi kommit hem efter en underbar vecka på ön Karpathos.
    Vi bodde i Pigadia. Hyrde en jeep och körde runt till olika fina badställen på slingrade serpentinvägar och har ätit av den goda grekiska maten.
    Våran favoritbadstrand blev Apela, men vi var även i Lefkos, Kyra Panagia, Achata m fl.
    Vi åkte på slingrande grusvägar till byn Olymbos.
    Ha det så bra i sommar!

  • gramma 13 januari 2012

    Hej jag kan tipsa om Egina som är väldigt grekisk ej turistig.....
    så finns jag där med mina matkurser
    lagamatmedgramma.blogg.se

    hälsningar
    Christina

  • Carina6801 13 januari 2012

    Samos

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.