Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halv åtta hos mig...

  • The_mama97mia 24 november 2009

    Halvåtta på turné i Gävle.
    Wallenbergare denna vecka också.

  • Gnurf 24 november 2009

    Verkligen en härlig kille med härlig mat !! Kröp i hela kroppen på mig....:D

  • The_mama97mia 24 november 2009

    hehe härligt var ordet sa Bull...
    Det enda som var häftigt var väl hans tapas, resten var inte så mkt att hänga i julgran tyckte jag, konsistensmässigt - wallenbergare - potatismos, och ärtpuré??? Ingen som hade egna tänder?

  • Gnurf 24 november 2009

    Jo...det var lite onödigt att purea ärtorna oxå...:) Nåja, det var väl lite nervositet med i bilden, inte lätt att laga mat med tv-kameror häckande i köket...:o

  • The_mama97mia 25 november 2009

    Hmmm ikväll är trattkantarellsoppan en höjdare som det verkar, men harfilé är svårt att få tag på. Har-ingen.

  • The_mama97mia 25 november 2009

    Men?
    var det bara jag som microsomnade eller - jag såg inga betyg utom en fyra?

  • The_mama97mia 25 november 2009

    :o

  • mariaengstrom 25 november 2009

    Dom är sämst på att bedöma. Hon var värd mer än de poängen, 4 + 6 + 5? Minns inte riktigt...

  • mattjejen 25 november 2009

    6, 8 å 4 poäng fick hon:( Tyckte hon va värd högre poäng...

  • The_mama97mia 25 november 2009

    mkt märkligt med betygen

  • The_mama97mia 26 november 2009

    idag var det chokladfondant.... till dessert. märkligt likt choklad ganache - som var förra veckan? Vad är skillnad mellan fondant o ganache? någon?

    Sen kan jag säga att jag inte är så förtjust i Salvia. Nej men skrev jag rätt nu? Silvia? Nej Salvia .

  • Gnurf 26 november 2009

    Men Salvia som är så gott!! Saltimboca i olka varianter med salvia är en personlig favorit. Nåja...smaken liksom baken....:)

  • The_mama97mia 26 november 2009

    Ska erkänna att jag inte testat FÄRSK salvia

  • escarboucle 26 november 2009

    men är inte ganache typ som tryffel?:o

  • The_mama97mia 26 november 2009

    Skrivet av escarboucle den 26 nov 2009

    men är inte ganache typ som tryffel?:o


    Jag vet inte? I halvåtta programmen har det serverats två rätter som är snarlika, den ena heter ganacke, den andra fondant, Det var därför jag frågade.

  • maria_wijk 27 november 2009

    Skrivet av mama97mia den 26 nov 2009

    Skrivet av escarboucle den 26 nov 2009

    men är inte ganache typ som tryffel?:o


    Jag vet inte? I halvåtta programmen har det serverats två rätter som är snarlika, den ena heter ganacke, den andra fondant, Det var därför jag frågade.


    Varför komplicera till det kan man fråga sig...på svenska har en chokladkaka med fast kant och lös mitt alltid hetat kladdkaka och recepten på dem är nästintill lika många som de som bakar dem. Tror de att det blir märkvärdigare för att de kallar dem fondanter och ganascher?

  • Gnurf 27 november 2009

    "Allting kan säljas med mördande reklam,
    kom å köp konserverad gröt!!"

  • kajsa36 27 november 2009

    Någon som har provat något recept från halv åtta hos mig?
    isf vilket??

    Jag tänkte prova Anders chilimarinerade räkor m vitlöksbröd i morgon.. som förrätt
    tyckte jag såg smaskigt ut... (Y)

  • Wilmslow 27 november 2009

    croxie64: Jag bor också i England men har inga problem att se programmet via tv4 play. Min ISP är "Sky" - kanske det har något att göra med vilken provider du har?

    I alla fall är programmet precis som "Come Dine with Me" .

  • The_mama97mia 1 december 2009

    HEJA ÖSTERGÖTLAND - ni ser väl Norrköpingveckan???? Mina trakter ju!!!!
    Gårdagens mat med mkt fisk och LAX föll mig i smaken.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.