Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Handen på hjärtat...

  • boz1965 16 november 2009

    Ganska ofta. Chefen kan inte bli sur på mig heller - chefen är jag, heheheheeee - egen företagare, nämligen.

    Handen på hjärtat: Har du någon gång "fulraggat", dvs bara precis för ett "one night stand", på krogen?

  • jimboz 16 november 2009

    Aldrig ! Grannens hund tar hand om det ....

  • Gnurf 17 november 2009

    Oräkneliga gånger har man fulraggat, men det ligger många år tillbaka i tiden nu :o

    Handen på lilla Hjärtat...vad anser du om Dödsstraffet för tex en pedofil som våldtar en 7-årig flicka, stryper henne och tänder på kvarlevorna för att försöka dölja alla spår.....?

  • Lenkan 17 november 2009

    Jag är emot dödsstraff i alla lägen, det är för lindrigt straff och straffar bara personens familj egentligen

    Kollar du på "smaklösa" tv-serier fast du skränar om vilken skit det är?

  • Gnurf 17 november 2009

    Nej jag kollar INTE på smaklösa tv-serier (givetvis en subjektiv definition). Och jag skränar ganska ofta kring Idol, Paradise Hotel, Big Brother, Sex in the City osv....(N)

    Har du varit otrogen?

  • maria_wijk 17 november 2009

    Nej, tittar inte på varken vanliga tv-serier med följetong eller dokussåpor. Deckarserier med avslutade avsnitt per program där det inte gör något om man missar ett eller två avsnitt ser jag på däremot som t.ex. Kommissarie Lynleys mysterier, Miss Marple, Poirot eller Morden i Midsomer.

    Lider du av "grannesyndrom"? Dvs. det grannen gör gör också jag....krattar grannen löv så måste jag göra det också, klipper grannen gräs så gör jag det också.

  • kari58 17 november 2009

    Nej jag lider inte av grannesyndrom, Jag gör mitt o dom sitt. Men jag har skitbra grannar. Har du någon gång verkligen varit riktigt FULL?

  • Akinna3 17 november 2009

    Hemma dammsugar jag kanske var tredje vecka, dammar en g/mån. Men på jobbet städar jag (hos pensionärer) 8 ggr/vecka!! (N)
    Varit full, ja självklart. Fast det är väldigt många år sen.

  • robzon 17 november 2009

    riktigt full har man ju varit:) så illa att man fått fraktas hem och sovit på toagolvet..
    vilken är den fulaste lögn du har dragit för att slippa undan ?..

  • Lenkan 17 november 2009

    Att min morfar hade dött. Shame on me!

    Har du pratat illa om en riktig vän bakom ryggen på denne nån gång?

  • boz1965 17 november 2009

    Skrivet av Lenkan den 17 nov 2009

    Att min morfar hade dött. Shame on me!

    Har du pratat illa om en riktig vän bakom ryggen på denne nån gång?


    Nej, det kan jag helt ärligt säga att det har jag INTE. Vänskap är helig för mig. Att vara vänner innebär att man ställer upp till 200% på varann och då har skitsnack ingen plats.

    Handen på hjärtat: Har du snackat skit om chefen till dina arbetskamrater?

  • kari58 17 november 2009

    jajamen... Gillar du se på porr?:p

  • 123Linnea 20 november 2009

    Nej, inte särskilt. Men lite erotik är inte fel.

    Drar du in magen när du går i badkläder?

  • boz1965 20 november 2009

    Nej, det gör jag inte. Är lite "rundnätt" så det är ingen mening med att försöka dölja det i alla fall.

    Har du någon gång berättat för nån annan det din vän har sagt till dig i förtroende?

  • MosterA 20 november 2009

    Nej!
    Jag undviker att prata om vad folk sagt till mig. Man kan hamna i svåra pinsamma situationer om man har för vana att prata om vad någon sagt till en. Har upplevt för mycket att andra har direkt hamnat i bråk pga att "det har jag inte alls sagt" o s v. Det pinsamma är att det är vuxet folk på arbetsplatsen men bara vissa personer som tur är. De typerna är nyfikna och pratar illa om i stort sett alla. (N)

  • MosterA 20 november 2009

    Glömde att jag borde ha ställt en ny fråga. Det är väl så det är meningen med den här tråden - eller?


    Har du någon gång uttryckt dej så klumpigt att det känts pinsamt efteråt och skammens rodnad färgat dina kinder när du fått klart för dej hur det kunnat uppfattas?

  • LaJefa 20 november 2009

    Skrivet av MosterA den 20 nov 2009

    Glömde att jag borde ha ställt en ny fråga. Det är väl så det är meningen med den här tråden - eller?


    Har du någon gång uttryckt dej så klumpigt att det känts pinsamt efteråt och skammens rodnad färgat dina kinder när du fått klart för dej hur det kunnat uppfattas?


    ja, det har hänt ett flertal gånger.

    Har du tappat nån ingrediens på golvet...plockat upp den o sen stoppat den i grytan o bjudit på dina vänner? (jag har :)

  • 123Linnea 22 november 2009

    Inte å bjudit gäster på. Men nån annan gång har jag nog det.

    Handen på hjärtat - vad har du för inställning till invandring i Sverige?

  • henkanoo 22 november 2009

    Det blir 1 gång i veckan då jag har två hundar och bor på en ö.

  • boz1965 2 december 2009

    Skrivet av 123Linnea den 22 nov 2009

    ...Handen på hjärtat - vad har du för inställning till invandring i Sverige?


    Utan att fördjupa mig i ämnet får jag säga att, jo, jag är väl i stort sett positiv till invandringen.

    Handen på hjärtat:

    Har nu någon gång köpt färdig risgrynsgröt till jul och serverat den som "din egen"?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.