HAr du klagat på någon matvara och vad hände sedan?
jollo1018 september 2010
Har du någon gång klagat på någon matvara till exempel, estrella eller Olw osv. Vad hände sedan? Fick du någon ersättning eller liknade , vad hände sedan?
The_mama97mia18 september 2010
Ja, jag klagade på en Risifrutti senast, det var en mögelfläck i sylten. Jag tror jag mailade om detta o sen fick jag ngn presentcheck om typ 20 spänn. Risifruttin kostade väl nästan tio så det var väl ingen vinst direkt...
sikaal18 september 2010
Jo då, det har hänt. Frysta champinjoner med jorden på! Hörde inte ett ljud av dom (Danska)
Frysta bönor som var rena skräpet! Fick en check på 40:- vill jag minnas.
anluk18 september 2010
Jajamensan har hänt flera ggr.
Estrella - fick jag 50 kr
Findus färdigrätter - fick jag ca 80 kr för
Marabou choklad - 50 kr
Jag har klagat på flera men kommer inte ihåg alla. Man ska göra sin röst hörd när någon vara är dålig!!!
Sämst har Ecab varit - mamma blev magsjuk av en biff (hon kände att den smakade dåligt men åt ändå ett par tuggor dumma tant) fick 50 spänn som skulle hämtas ut via bankcheck och då dras ju 20 kr av banken. Tänk om vi gått till tidningarna istället att de haft dålig mat.......
jollo1018 september 2010
Ja, jag har också klagat hos marbou gjorde det för typ 2 veckor sedan. Deras mjölkchoklad kaka smakade typ som vatten ingetting fick en värechekcpå 25 ingen större vinst men ändå
zudette18 september 2010
Vi har klagar till Santa Maria att deras Taco tubs allt för ofta var sönder i förpackningen - vi fick en värdecheck på 60 kr som "tack för hjälpen". MAX restauranger skrev jag också ett mail till - en tjej ringde upp och ville att jag skulle berätta mer om vad jag upplevde var fel och som tack för det fick jag en värdechek på 100 kr! Rätt ok, tycker jag!! =)
Okänd18 september 2010
I en flaska lättöl från Åbros bryggeri låg det en gång en etikett. vi klagade i affären men hörde ingenting om det.
I en hink med lingonsylt hittade vi en stor skalbagge. Klagade också i affären, hörde inget.
Senast nu var det e vass liten träpinne som fanns bland djupfrysta wokgrönsaker från Findus. Jag undrade vad det var för hårt jag tuggade på! Men då ringde jag själv till Findus. Jag fick 5 st checkar på 20 kr vardera. Och jättetrevligt bemötande.
för ett flertal år sen innan Kosum/Domus blev Coop hade dom som policy att om man kom in med dåliga varor fick man dubbelt utlägg. Jag hade köpt en övermogen avocado och fick dubbelt vad jag betalat. Men det är bottaget.
jollo1018 september 2010
Japp, men är det inte läskigt att ringa in?
boz196518 september 2010
Fick en påse potatischips från Estrella en gång där chipsen hade härsknat trots att datumet var okej. Fick ett presentkort på fem nya påsar "för besväret".
boz196518 september 2010
Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010
Japp, men är det inte läskigt att ringa in?
Inte det minsta!
zudette18 september 2010
Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010
Japp, men är det inte läskigt att ringa in?
Dom flesta matproducenter har avdelningar som tar emot synpunkter och klagomål så det är inget konstigt att ringa - däremot så bör man ju vara saklig och konstruktiv så det inte blir otrevligt! Då får man nog inte så mycket tillbaka.....
jollo1018 september 2010
Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?
boz196518 september 2010
Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010
Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?
Det är nog ganska ovanligt i Sverige har jag en känsla av. I USA däremot finns det ett antal exempel. T.ex. en kvinna som råkade spilla kaffe på sig så att hon brände sig. Hon stämde McD på flera miljoner för att kaffet "var för varmt" och fick rätt i domstolen.
jollo1018 september 2010
Skrivet av boz1965 den 18 sep 2010
Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010
Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?
Det är nog ganska ovanligt i Sverige har jag en känsla av. I USA däremot finns det ett antal exempel. T.ex. en kvinna som råkade spilla kaffe på sig så att hon brände sig. Hon stämde McD på flera miljoner för att kaffet "var för varmt" och fick rätt i domstolen.
Okej, ja för Sverige så är vi lite snålare och man bryr sig inte lika mycket om kunderna i Sverige som man gör i USA
boz196518 september 2010
Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010
...Okej, ja för Sverige så är vi lite snålare och man bryr sig inte lika mycket om kunderna i Sverige som man gör i USA
Nej, det är nog snarare så att i USA missbrukas rättssystemet rejält för att stämma skiten ur företag för minsta småsak. Kaffe är varmt, spiller man på sig så bränner man sig, punkt! Det är knappast McDonalds fel att tanten spillde varmt kaffe på sig. Eller hur? :) Här i Sverige hade domstolen fått sig ett gott skratt och tanten hade fått gå därifrån tomhänt. Vi ser lite mer realistiskt på saker och ting här.
maxxess18 september 2010
Jag har reklamerat massvis med saker. Hade en period när det var fel på typ allt:
portionsmaten till katten var ej ordentlig försluten, stor sten i kattsanden, klumpar av osmält ost i mjukosten, trasig plastförpackning på Findus vedervärdigmicromat etc etc.
Jag brukar ta en bild med kameran och maila kundtjänst. Har fått ersättning i 100% av fallen. Fjällbrynt var mest givmild, där fick jag kuponger på 2 förp, vilket knappast skadar dem med tanke på alla miljoner kronor jag lagt ut på deras produkter genom åren :) Annars får man normalt ersättning för det man lagt ut, eller i snabbmatsfallet några kronor extra (40:-)
Man skall klaga när det är fel, dels för ersättning, dels för att dom skall bättra sig.
123Linnea18 september 2010
Sten i bröd har jag fått flera gånger - men inte engagerat mig.
Möglig ost i riven-ost-förpackningen gick jag däremot tillbaka med och fick pengarna tillbaka - så blir det väl mest - inga roliga extra pengar inte...
maxxess18 september 2010
Sten i bröd? Är säker på att producenten vill veta det!
Man skall kontakta kundtjänst hos producenten, inte gå till butiken. I butik får man i bästa fall pengarna tillbaka efter en bilresa som kostade mkt mer.
Okänd18 september 2010
Jag tänker på den vassa träpinnen som jag fick i munnen. Vad hade hänt om jag svalt den? Jag tyckte jag fick skälig betalning för den malören!
lena418 september 2010
Va ni alla har råkat ut för då.
Har aldrig hänt mig nåt va jag kan minnas.
Har du någon gång klagat på någon matvara till exempel, estrella eller Olw osv. Vad hände sedan? Fick du någon ersättning eller liknade , vad hände sedan?
Ja, jag klagade på en Risifrutti senast, det var en mögelfläck i sylten. Jag tror jag mailade om detta o sen fick jag ngn presentcheck om typ 20 spänn. Risifruttin kostade väl nästan tio så det var väl ingen vinst direkt...
Jo då, det har hänt. Frysta champinjoner med jorden på! Hörde inte ett ljud av dom (Danska)
Frysta bönor som var rena skräpet! Fick en check på 40:- vill jag minnas.
Jajamensan har hänt flera ggr.
Estrella - fick jag 50 kr
Findus färdigrätter - fick jag ca 80 kr för
Marabou choklad - 50 kr
Jag har klagat på flera men kommer inte ihåg alla. Man ska göra sin röst hörd när någon vara är dålig!!!
Sämst har Ecab varit - mamma blev magsjuk av en biff (hon kände att den smakade dåligt men åt ändå ett par tuggor dumma tant) fick 50 spänn som skulle hämtas ut via bankcheck och då dras ju 20 kr av banken. Tänk om vi gått till tidningarna istället att de haft dålig mat.......
Ja, jag har också klagat hos marbou gjorde det för typ 2 veckor sedan. Deras mjölkchoklad kaka smakade typ som vatten ingetting fick en värechekcpå 25 ingen större vinst men ändå
Vi har klagar till Santa Maria att deras Taco tubs allt för ofta var sönder i förpackningen - vi fick en värdecheck på 60 kr som "tack för hjälpen". MAX restauranger skrev jag också ett mail till - en tjej ringde upp och ville att jag skulle berätta mer om vad jag upplevde var fel och som tack för det fick jag en värdechek på 100 kr! Rätt ok, tycker jag!! =)
I en flaska lättöl från Åbros bryggeri låg det en gång en etikett. vi klagade i affären men hörde ingenting om det.
I en hink med lingonsylt hittade vi en stor skalbagge. Klagade också i affären, hörde inget.
Senast nu var det e vass liten träpinne som fanns bland djupfrysta wokgrönsaker från Findus. Jag undrade vad det var för hårt jag tuggade på! Men då ringde jag själv till Findus. Jag fick 5 st checkar på 20 kr vardera. Och jättetrevligt bemötande.
för ett flertal år sen innan Kosum/Domus blev Coop hade dom som policy att om man kom in med dåliga varor fick man dubbelt utlägg. Jag hade köpt en övermogen avocado och fick dubbelt vad jag betalat. Men det är bottaget.
Japp, men är det inte läskigt att ringa in?
Fick en påse potatischips från Estrella en gång där chipsen hade härsknat trots att datumet var okej. Fick ett presentkort på fem nya påsar "för besväret".
Japp, men är det inte läskigt att ringa in?
Inte det minsta!
Japp, men är det inte läskigt att ringa in?
Dom flesta matproducenter har avdelningar som tar emot synpunkter och klagomål så det är inget konstigt att ringa - däremot så bör man ju vara saklig och konstruktiv så det inte blir otrevligt! Då får man nog inte så mycket tillbaka.....
Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?
Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?
Det är nog ganska ovanligt i Sverige har jag en känsla av. I USA däremot finns det ett antal exempel. T.ex. en kvinna som råkade spilla kaffe på sig så att hon brände sig. Hon stämde McD på flera miljoner för att kaffet "var för varmt" och fick rätt i domstolen.
Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?
Det är nog ganska ovanligt i Sverige har jag en känsla av. I USA däremot finns det ett antal exempel. T.ex. en kvinna som råkade spilla kaffe på sig så att hon brände sig. Hon stämde McD på flera miljoner för att kaffet "var för varmt" och fick rätt i domstolen.
Okej, ja för Sverige så är vi lite snålare och man bryr sig inte lika mycket om kunderna i Sverige som man gör i USA
...Okej, ja för Sverige så är vi lite snålare och man bryr sig inte lika mycket om kunderna i Sverige som man gör i USA
Nej, det är nog snarare så att i USA missbrukas rättssystemet rejält för att stämma skiten ur företag för minsta småsak. Kaffe är varmt, spiller man på sig så bränner man sig, punkt! Det är knappast McDonalds fel att tanten spillde varmt kaffe på sig. Eller hur? :) Här i Sverige hade domstolen fått sig ett gott skratt och tanten hade fått gå därifrån tomhänt. Vi ser lite mer realistiskt på saker och ting här.
Jag har reklamerat massvis med saker. Hade en period när det var fel på typ allt:
portionsmaten till katten var ej ordentlig försluten, stor sten i kattsanden, klumpar av osmält ost i mjukosten, trasig plastförpackning på Findus vedervärdigmicromat etc etc.
Jag brukar ta en bild med kameran och maila kundtjänst. Har fått ersättning i 100% av fallen. Fjällbrynt var mest givmild, där fick jag kuponger på 2 förp, vilket knappast skadar dem med tanke på alla miljoner kronor jag lagt ut på deras produkter genom åren :) Annars får man normalt ersättning för det man lagt ut, eller i snabbmatsfallet några kronor extra (40:-)
Man skall klaga när det är fel, dels för ersättning, dels för att dom skall bättra sig.
Sten i bröd har jag fått flera gånger - men inte engagerat mig.
Möglig ost i riven-ost-förpackningen gick jag däremot tillbaka med och fick pengarna tillbaka - så blir det väl mest - inga roliga extra pengar inte...
Sten i bröd? Är säker på att producenten vill veta det!
Man skall kontakta kundtjänst hos producenten, inte gå till butiken. I butik får man i bästa fall pengarna tillbaka efter en bilresa som kostade mkt mer.
Jag tänker på den vassa träpinnen som jag fick i munnen. Vad hade hänt om jag svalt den? Jag tyckte jag fick skälig betalning för den malören!
Va ni alla har råkat ut för då.
Har aldrig hänt mig nåt va jag kan minnas.