Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HAr du klagat på någon matvara och vad hände sedan?

  • Okänd 21 september 2010

    Om klagar på en felaktig vara kan man hjälpa andra konsumenter också. Det har hänt att dom har plockat bort allt som legat framme av just den varan. Nu är det ju inte så att jag går och letar fel i affären. Men som sagt man kan hjälpa andra som inte ser on te.x datumet är utgånget. Jag tycker det är viktiga saker.

  • bloody_87 21 september 2010

    Hej!
    Köppte för en tid sedan te "Liptton collection" med exotisk blandningar.
    En kompis till mig hade tipsat om en smak "Ceylon Gardens" som fanns i den.
    Gick till affären och köppte den och kom hem å öppnade den, då hade de glömmt att lägga i den sorten. så det var 20 st av African Rooibosen, 10st Orange Jaipur och 10st Indian Spice. Så de hade alltså laggt i dubbelt av African Rooibosen stället.
    Snacka om besviken, mejlade direkt till Lipton, men har fortafrande inte fått något svar efter 3 månader. Väldigt dåligt!!!! :(

  • Okänd 21 september 2010

    (N)(N)(N)
    Då är dom inte rädda om kunderna. Gör ett försök att prata med dom i affären så kanske dom kan
    påverka. Alla paketen kanske ser likadana ut också. Hör efter och fråga. Förklara hur det ligger till.

  • bloody_87 21 september 2010

    Ja, gick till affären och sa till för en vecka sedan fick ett nytt paket ialla fall. :)
    Men har inte hört något efter det!

  • solgarden 21 september 2010

    En gång för några år sedan hittade vi en insekt i potatismospulver från Felix. Vi ringde direkt och talade om detta för dem och vi fick varucheckar som plåster på såren...har även klagat på marabous sensation med yoghurt och hallon eftersom det inte fanns någonting i mer än bara choklad, även då fick vi varucheckar...

    Sen kan man även klaga på hamburgekedjorna om man inte är nöjd med maten. Det gjorde vi en gång hos Max och fick presentkort på hela beloppet som vi kunde använda på den Max restaurang vi tyckte var bäst....

    Det lönar sig att klaga!

  • MammaModesty 21 september 2010

    För tre år sedan så köpte jag färsk oxfilé från Brasilien på Coop i Karlstad.. denna skulle vi ha till nyår då jag visste att det skulle bli mer än vi behövde frågade jag en tjej i charken om den varit fryst innan då jag ville veta om jag skulle tillaga för att frysa in eller frysa in i skivor till senare tillfälle.. enligt tjejjen hade den inte varit fryst vilket innebär att det jag inte skulle ha till nyår skar jag ner i skivor för att ta fram till min 40-års dag... vi åt underbart gott till nyår inge fel på den filén.. men när jag tinade köttet till min 40-års dag så luktade det skunk o smakade än värre.. vilket innebar att vi åt sås o potatis o inget kött... efter som jag bor en bra bit ifrån Karlstad (9mil) så åker vi ju inte dit så ofta.. men efter någon månad var vi dit.. jag gick till charken inte för att få ersättning utan för att tala om att de måste dubbelkolla färskvaror ifall de varit frusna.. tjejjen jag pratade med var jätte gullig o jag gick därifrån med en värde check på 300 kr fastän jag varken hade kvitto eller kött med mig till butiken och det dessutom var 3-4 månader sedan jag köpte köttet (köpte ju till nyår o fyller år i februari.. )

  • redd 21 september 2010

    Köpte hem en flaska cocacola där gängorna till korken var trasig så flaskan läckte och den del varor i påsen vart förstörda och all var tvunget att sköljas.
    Dom skickade ett specialrör som vi fick hämta i en butik en bra bit bort, efter 2månader fick vi svaret ett flaskat gått sönder i tillverkningsprocessen och så fick vi precentcheckar på 3flaskor dricka.

    Täckte inte ens värdet på dom förstörda varorna och med tanke på att vi lade ner 1,5h på det hela så vart det 20kr/timma.

    Köpte en flaska häromveckan som knappt hade någon kolsyra, funderade på att kontakta dom men knappast värt besväret.

    Däremot vet jag några som en snibb på en pamersblöja lossnade för, 125:- i presentkort efter att ha angivit produktions märkning på förpackningen. (paket för 40:- och en blöja av 30 som var defekt.)

  • Ergilwen 22 september 2010

    Köpte dressingmix från knorr. I fanns bara 2 påsar, inte 3. Fick en check på 30 kr när jag ringde och klagade.

  • jollo10 24 september 2010

    PUFF

  • lindasteen 24 september 2010

    Skrivet av josefink83 den 18 sep 2010

    Klagade till Abba en gång på en Kalles kaviartub. Fick 150kr i checkar på Abba. Väldigt generöst tycker jag. Då känns det som dom bryr sig om oss konsumenter och sina produkter. Ja dom får ju tex positiv kritik av mig.


    Jo, det är ju allmänt känt inom försäljningsbranschen att missnöjda kunder som överkompenseras blir ambassadörer.... =)

    Hade en kund för många år sedan (jobbade då i en ICA-butik) som köpte tex en limpa bröd eller en liter mjölk, åt/drack upp hälften och lät det sedan stå tills det blev dåligt. Varpå han kommer tillbaka till butiken och kräver nya varor eftersom de möglat/surnat..... Det funkade ett tag, tills vi såg att allt han kom tillbaka med hade utgånget datum för typ jättelänge sedan.... Sedan hänvisade vi honom till leverantörerna eftersom han uppenbarligen hade en enorm otur med varenda vara han köpt....... ;-)

    Han var dessutom en av stans rikaste pensionärer.... Så kan det gå.....

  • helensen 24 september 2010

    Ja, jag ringde ICA Maxi och klagade på att en fläskfilé jag köpt doftade surt. De svarade att det nog var för att den var vacumförpackad den doftade så och jag sa att jag köpt hundratals vaccade fläskfiléer och INGEN hade doftat sådär. Till slut åkte jag dit och lät dem dofta... Då sa de att det var att grisen varit stressad vid slakten och haft mjölksyra i kroppen. Lät ju sådär... Fick en ny fläskfilé i alla fall.

  • maxxess 24 september 2010

    Skrivet av MammaModesty den 21 sep 2010

    För tre år sedan så köpte jag färsk oxfilé från Brasilien på Coop i Karlstad.. denna skulle vi ha till nyår då jag visste att det
    ...
    till nyår skar jag ner i skivor för att ta fram till min 40-års dag... vi åt underbart gott till nyår inge fel på den filén.. men när jag tinade köttet till min 40-års dag så luktade det skunk o smakade än värre.. vilket innebar att vi åt sås o potatis o inget

    (köpte ju till nyår o fyller år i februari.. )


    Om köttet var bra (och jag fattar allt rätt) så var det dåligt två mån senare? Och det reklamerade du? :-) Tufft!
    Då kan det lika gärna vara du som butiken som tillsatt bakterier. Likväl som att det varit undermåligt kött. Men... eftersom det var bra när du köpte det....

    Att frysa kött (nöt) är sällan en nackdel.

    Jag köper min (dyra) fisk färsk (tonfisk exvis) direkt från fiskhandlaren, saker som ryggbiff eller oxfilé köper jag i vacpac, aldrig över disk om det inte är hos en slaktare.

  • jollo10 25 september 2010

    PUFF

  • maxxess 25 september 2010

    Skrivet av jollo10 den 25 sep 2010

    PUFF

    Vad heter sjukdomen som gör att man PUFFar hela tiden? mmmm vänta jag har det på tungan.... näe..

  • jollo10 25 september 2010

    jag gör det för att folk ska kunna se min tråd så dom kan skriva i den! EX: så dom kan kolla här och sedan klicka på min tråd: HAr du klagat på n.. 10 min
    Vad blir det till .. 16 min
    lek utan mat 29 min
    Djurleken 32 min
    Vad kan du klara d.. 38 min
    Mise en place 46 min
    Torka svamp i ugne.. 52 min
    Barn och mat. Hur .. 3 tim
    Så vi kan få mer erfarenheter av matbranschen!

  • Melotta 25 september 2010

    Vi har köpt ett paket blöjor för bebisen på COOP någon gång (det var inte första ggn alltså) som var helt MÖGLIGA! Som stressade och trötta föräldrar lämnade vi paketet i butiken.
    Och jag misstänker att andra paketens innehåll var inte så frisk heller för att barnet fick utslag precis för COOP-blöjorna om en stund (ung. en månad efter). Och utslaget kom tillbaka om ett år (!) när vi försökte prova med COOP-blöjorna en gång till :(
    snacka om miljövänliga barngrejer...

  • Shoutoutloud 25 september 2010

    kan blöjor mögla?aldrig hört förut. jag kör bara med libero.det känns tryggt:DD

  • FruAst 26 september 2010

    Ja köpte JO-jos med fruktkött som hade rätt datum men häsknat i förpackningen. Jag mejlade Arla och de bad om nr på förpackningen som jag sparat. Jag fick presentkort på så att det räckte till två nya, helt okej tycker jag.

  • irrevirre 26 september 2010

    När vi hade kAtt för många år sedan hittade jag en tom patronhylsa i wiskas. Jag fick mycket kom jag ihåg.... Inte para en massa presentkort utan kattplanscher m.m.

    Detta har inget med varor att göra men:
    Min man missade en njurstensoperationstid pga att brevet kom fram för sent. Hemskt eftersom han led fruktansvärt! Vad hände? Vi fick två ark frimärken av posten som plåster på såren! Det kändes som ett hån:-(

  • Okänd 26 september 2010

    Skrivet av jollo10 den 25 sep 2010

    jag gör det för att folk ska kunna se min tråd så dom kan skriva i den! EX: så dom kan kolla här och sedan klicka på min tråd: HAr du klagat på n.. 10 min
    Vad blir det till .. 16 min
    lek utan mat 29 min
    Djurleken 32 min
    Vad kan du klara d.. 38 min
    Mise en place 46 min
    Torka svamp i ugne.. 52 min
    Barn och mat. Hur .. 3 tim
    Så vi kan få mer erfarenheter av matbranschen!


    Hahaha ja det är bra, jollo10, du blir nog en stor man när du växer upp. Du vet hur en slipsten ska dras. (Y)(Y)(Y). Svar på tal har du ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.