Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HAr du klagat på någon matvara och vad hände sedan?

  • jollo10 26 september 2010

    Tack, Danniella

  • boz1965 26 september 2010

    Skrivet av ladymarmalade den 26 sep 2010

    kan blöjor mögla?aldrig hört förut. jag kör bara med libero.det känns tryggt:DD


    Förvaras de fuktigt innan de hamnar på butikshyllan så är det säkert fullt möjligt ("möglich" på tyska :DD). Många butiker har skjul utanför butiken där de förvarar sådant som inte anses ha speciella behov vid lagringen.

  • jollo10 27 september 2010

    tack för alla svar!

  • jollo10 27 september 2010

    Någon som har någon mer historia?

  • jollo10 2 oktober 2010

    PUFF

  • Billis 2 oktober 2010

    Jag fick en gång en sten i en krögarpytt från Felix som resulterade i en trasig tand. Jag fick 1000:- + tandläkar räkningen betald.

  • jollo10 10 oktober 2010

    billis fick du 1000 kr verkligen menade du inte 100 kr? annars vilket år var det? Ringde du eller skrev du till dom på felix?

  • annalena514 10 oktober 2010

    japp konsums potatis sallad sten hård o ingen smak klagade o fick 50kr i rabatt kort tbx=)

  • Okänd 10 oktober 2010

    Skrivet av jollo10 den 10 okt 2010

    billis fick du 1000 kr verkligen menade du inte 100 kr? annars vilket år var det? Ringde du eller skrev du till dom på felix?


    100 :- för en trasig tand, nä det tror jag inte. Han fick säkert 1000:- (Y)

  • jollo10 13 oktober 2010

    PUFF

  • elsklingen 5 november 2010

    Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010

    Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?


    Man kan ju inte klaga för klagandets skull heller,
    är du ute efter snabba cash ? låter så på dina inlägg {dont-know}


    Jag har handlat måååånga varor genom åren, vilka varit dåliga innan utgångsdatum.

    Speciellt färskt kött typ fläskfile / kotletter /rostbiff /smörgåsskinka o dyl
    de håller inte alls så länge som det står på förpackningen {mad-tongue}
    Blir lite sur över sånt, faktiskt
    Kan jag inte åka till affären på en gång, så ringer jag till dem iaf, o sparar kvittot,
    sen fryser in varan o tar med nästa gång så de får känna på lukten...

    Beror på Vad det är för vara, var och hur man klagar, vilket ju framgått tidigare i tråden :)

  • Cassiopeya 5 november 2010

    Skrivet av elsklingen den 5 nov 2010

    Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010

    Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?


    Man kan ju inte klaga för klagandets skull heller,
    är du ute efter snabba cash ? låter så på dina inlägg {dont-know}


    Jag har handlat måååånga varor genom åren, vilka varit dåliga innan utgångsdatum.

    Speciellt färskt kött typ fläskfile / kotletter /rostbiff /smörgåsskinka o dyl
    de håller inte alls så länge som det står på förpackningen {mad-tongue}
    Blir lite sur över sånt, faktiskt
    Kan jag inte åka till affären på en gång, så ringer jag till dem iaf, o sparar kvittot,
    sen fryser in varan o tar med nästa gång så de får känna på lukten...

    Beror på Vad det är för vara, var och hur man klagar, vilket ju framgått tidigare i tråden :)


    Samma här! Köpte nyss köttfärs på coop och två dagar innan bäst före datum var den gammal! Usch! Självklart gick jag tillbaks med den och jag fick pengarna tillbaka.

    Några veckor innan skulle jag köpa ost på coop men då hade de inte fått in den som de hade billigt den veckan, efter lite tjat fick jag en annan ost till samma pris. Lite dåligt men det löste sig ju till slut :)

  • jollo10 12 juli 2011

    PUFF

  • boz1965 12 juli 2011

    Tycker att det räcker med puffar på den här tråden nu, den är ju gammal som gatan...

  • Lunchdax 12 juli 2011

    Anledning till att klaga skall vara att förhindra att ett dåligt uppförande/dålig vara ska förhindras, inte för att man vill ha pengar mm. Självklart ska man få pengar ifall varan är oätlig, oanvändbar, farlig exv, det är en annan sak. Men som någon sa ovan om den där rike pensionären - det finns faktiskt många/vissa som lämnar in saker i onödan bara för att få pengar eller checkar. Inte shyst. Eller vissa som lämnar in varor för att de inte tycker om smaken - okej den passar inte dig, men köp den inte igen då?

    Jag har inte reklamerat någon vara faktiskt. Däremot har jag klagat på restaurang, exempelvis det var en där man hade flaskor med vinäger vid varje bord - men metallen på "pipen" hade frätts sönder och hade stora bitar metall hängande som lossnade! Han jag visade det för gjorde bara en grimas och bad inte ens om ursäkt och gick. :@Men han tog bort flaskan i alla fall.. tänk om man hade fått en sådan vass metallskärva i halsen?? {nailbiting} Faktiskt så såg jag inte hur flaskan var förrän efter jag redan ätit.Så ett tips är (för man ser faktiskt inte så lätt!) att titta på just vinägerflaskor eftersom vissa behållare uppenbarligen inte tål den starka vinägern.

  • DoctorWho 13 juli 2011

    En gång på 90-talet köpte jag Vikväktarnas frusna chili con carne. När jag värmde den i mikron spreds en stank av sur mat i köket. Ringde ICA-affären där jag köpt den och vi skulle komma ner med den. När vi visade upp maten för en butiksanställd frågade hon om vi ville ha en ny förpackning. Vi undrade om den nya förpackningen kom från samma varuparti, hon sa ja och hajade till. Pengarna tillbaka med en gång och en ursäkt. Bor ca 15 min enkel resa från affären så det täckte inte bensinkostnaden.
    Det visade sig senare att chili con carnen hade varit upptinad när den kom till butiken där den blev omfryst. Hörde detta av en vän till familjen som lyssnade noga vad de butiksanställda pratade om. Vännen blev intresserad när personalen höll på att plocka bort ALLA Viktväktarnas frysta rätter.

    Gällande kritiken ovan:
    Jag tycker det är bra att gamla trådar puffas.
    Då hittar nya medlemmar dem och slipper starta fler om samma sak.

  • irrevirre 14 juli 2011

    Jag har precis fått svar från Sun Island i Danmark. (importföretag, de säljer andra märken också)
    Vi köpte nämligen en stor påse sötmandel senaste gången vi var i bordershoppen i Puttgarden och när vi ätit en del av den såg vi att det liksom var något som gnagt på en del mandlar .... Många mandlar visade det sig, Äckligt!
    Mailade levrantören och fick snabbt ett långt och trevligt svar. De önskade produktionsnumret på påsen och vi skall få någon kompensation. Vi får se vad det blir.

  • Anita-63 14 juli 2011

    Skulle steka ägg och knäckte direkt i stekpannan (ja, jag vet att man inte ska de...). Tyvärr var det ena ägget ruttet. Efter att ha diskat och slängt alla äggen ringde jag och fick ett underbart bemötande. Ett stort beklagande samt några dagar senare ett kuvert på posten med presentkort på 100:- samt en receptbok om olika äggrätter. (Y)

  • jollo10 15 juli 2011

    Perfekt, vad kul att dte har löst sig för er!


    Någon mer som vill delge en historia?

  • Catte77 15 juli 2011

    Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010

    Skrivet av boz1965 den 18 sep 2010

    Skrivet av jollo10 den 18 sep 2010

    Okej men någon som har någon mer berättelse typ där ni fått en årsförbrukning eller något större i ersättning?


    Det är nog ganska ovanligt i Sverige har jag en känsla av. I USA däremot finns det ett antal exempel. T.ex. en kvinna som råkade spilla kaffe på sig så att hon brände sig. Hon stämde McD på flera miljoner för att kaffet "var för varmt" och fick rätt i domstolen.


    Okej, ja för Sverige så är vi lite snålare och man bryr sig inte lika mycket om kunderna i Sverige som man gör i USA


    Jag tror inte alls att företagen i Sverige bryr sig mindre om sina kunder än i USA. Däremot har de en helt annan syn på "rätt och fel", d.v.s. kaffe ska väl vara varmt? Annars klagas det på det. Har också klagat vid några tillfället och blivit trevligt bemött. Får man tillbaka vad varan kostat får man vara nöjd, får man mer är det så klart trevligt. Tycker mig känna en "roffig" ton...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.