Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp! hur sjutton hittar man den tråd man letar efter...

  • idea_ 9 september 2010

    Hej på er alla!
    Letar efter en länk från en tråd som jag läste någon gång mellan juni och slutet på augusti. I den tråden fick man en länk från någon till en helt underbar affär där man kunde köpa diverse köksprylar, bland annat vackra burkar till sylt och marmelad samt fina flaskor till saft och ketchup. De sålde även olika pressentpaket till bagare och så vidare. Burkar och flaskor kunde köpas i storpack till humana priser, men jag glömde spara länken...{wilt}

  • 123Linnea 9 september 2010

    Glöm att du kan hitta den. Det är omöjligt att söka på trådar här, nästan. Hoppas någon annan har sparat den och kan hjälpa dig!

  • Okänd 9 september 2010

    Jag håller med Linnea att det kan vara väldigt svårt. Det bästa är om du försöker minnas nåt ord som ketchup eller flaska burk eller nåt som stod i tråden.
    Då skriver du in det i sökord längst upp. Och om du minns att det stod i matprat eller övrigt.
    Men du måste nog ha gott om tid, man kan bli sittande en hel kväll.{hypnotized} Lycka till med ditt sökande.

  • Memelie 9 september 2010

    Antingen tänker du på ett företag som heter något i stil med "flaskor & burkar i Eslöv" (där måste man beställa storpack), jag mailade dem och frågade vart man kunde vända sig om man ville ha ca 10 st av något. De rekommenderade då "www.hus-modern. se" jag har beställt därifrån ett par gånger nu, och är jättenöjd! Gå gärna in på hemsidan och kika, finns massor med kul där =) bukar, flaskor, formar och mycket, mycket mer.

  • sessa79 9 september 2010

    sidan funka inte.. var under uppbyggnad :(

  • idea_ 9 september 2010

    Skrivet av Memelie den 9 sep 2010

    Antingen tänker du på ett företag som heter något i stil med "flaskor & burkar i Eslöv" (där måste man beställa storpack), jag mailade dem och frågade vart man kunde vända sig om man ville ha ca 10 st av något. De rekommenderade då "www.hus-modern. se" jag har beställt därifrån ett par gånger nu, och är jättenöjd! Gå gärna in på hemsidan och kika, finns massor med kul där =) bukar, flaskor, formar och mycket, mycket mer.


    Jippi {dance} den var det... fast rätt sida dök inte upp direkt, men jag fick förslag på den när jag skrev in adressen du gav mig ( http://hus-modern.jetshop.se/valkommen-till-husmodern-c-190-1.aspx ) Nu ska jag se till att spara den bland mina favoritsidor, kan bli perfekt till julklappar, har en kusin som alltid önskar sig min hemgjorda lemoncurd :D

  • Memelie 10 september 2010

    idag funkade: www.hus-modern.se. Var väl något tillfälligt kanske :)

  • maxxess 10 september 2010

    Skrivet av 123Linnea den 9 sep 2010

    Glöm att du kan hitta den. Det är omöjligt att söka på trådar här, nästan. Hoppas någon annan har sparat den och kan hjälpa dig!


    Jag skickade in ett förslag till MK ang detta om sökning. Det vore bra om fler gjorde det, för det är helt hopplöst att hitta i de olika fora som finns här. Rena stenålder.

    Som en test sökte jag på de exakta orden i en tråds subjekt och fick noll träffar, med enbart ett sökord kunde jag till slut hitta tråden efter mkt möda.

    På huvudsidan finns det en undermeny under flikarna "recept" mfl som heter kontakta oss. Framför gärna att vi vill ha sökbara forum där :)

  • Annakarineli 10 september 2010

    Ett annat tips är www.systerlycklig.se och www.forr.se
    Båda har massor av fint i alla kategorier!

  • Penne 11 september 2010

    Nu handlar inte mitt inlägg om just denna tråd utan trådar i övrigt. Tycker det är hopplöst att hitta trådar man letar efter. Sökte nyss efter en tråd som handlade om nya saker som fanns att köpa i affärerna, där man kunde tipsa om goda/mindre goda köp. KOm upp allt möjligt, men inte nåt sånt... Nån som vet vilken tråd jag menar, har ju värsta goda chokladtipset..! :)

  • maxxess 11 september 2010

    Som sagt... skriv gärna till MK och tyck till om att sökning verkligen behövs (se ovan).

    Den enda tråd jag känner till där man utbyter erfarenheter om "nya" saker är "Testat av matklubbsmedlem":
    http://www.matklubben.se/matprat/tips_och_fraagor_foer_koeket_31/testat_av_matklubbsmedlem_10008.html

    Det kan vara vad du letar efter.. eller också inte :)

  • sikaal 11 september 2010

    http://www.matklubben.se/matprat/debattforum_3/nyheter_i_butikerna_9396.html

    Eller denna?

  • idea_ 11 september 2010

    Skrivet av Penne den 11 sep 2010

    Nu handlar inte mitt inlägg om just denna tråd utan trådar i övrigt. Tycker det är hopplöst att hitta trådar man letar efter. Sökte nyss efter en tråd som handlade om nya saker som fanns att köpa i affärerna, där man kunde tipsa om goda/mindre goda köp. KOm upp allt möjligt, men inte nåt sånt... Nån som vet vilken tråd jag menar, har ju värsta goda chokladtipset..! :)


    Jag har inget emot att andra med samma problem som mig lånar tråden :D Speciellt som jag tack vare så många trevliga MK:are redan hittat den hemsida jag så desperat letade efter {clap}

  • Penne 11 september 2010

    O tack vare dessa hittade även jag vad jag sökte!! Tack!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.