Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hobbies

  • Ingan 27 juni 2008

    Vore kul att höra vad trenderna är nu när det gäller hobby (naturligtvis mat eftersom det är ett mat forum).Men det finns säkert annat också.Just nu är det smycken för min del.
    Vad gör ni andra när ni får en stund över?

  • festmaten 27 juni 2008

    Det låter kul Ingan, du gör alltså smycken själv? vad för något?

  • Ingan 27 juni 2008

    Jag gör med svart gummislang två silverpärlor och en stor glaspärla i mitten,en väldigt enkel modell men användbar.
    Jag har börjat att göra örhängen och det är så kul att skapa och att hitta på själv.
    Man har ju liksom gått igenom olika hobbies genom åren t.ex.stickat och virkat broderat m.m.
    m.m. och då är det kul att börja på med nåt nytt.

  • Mellanbellan 27 juni 2008

    Smycken är kul. Jag trär om pärlhalsband som gått av, åt vänner och bekanta. Det är lite trixigt med pärlsilke och knutar mellan alla pärlor. Jag trär ju även några nya till mig själv ibland med olika färger osv. Det är ingen hobby direkt men att ha en prunkande trädgård är. Just nu bor jag i lägenhet men trycker likafullt ner lökar och blomplant där det finns plats utanför min balkong.

  • monel 28 juni 2008

    Släktforskare

  • monicadanell 28 juni 2008

    Jag tycker om att virka
    nu håller jag på att virka en gardin kappa
    min rosor på
    och sen har jag en till hobbis
    det är oriflame som jag säljer(H)

  • zonale 28 juni 2008

    Jag är pelargonfantast!!! Köper och byter sticklingar. Lägger mycket tid på mina hundar. Gillar att baka. Jag upplever det som avstressande.:)

  • ros 28 juni 2008

    :)Jag odlar grönsaker för husbehov. Det är gott att bara gå ut för att ta upp nypotatis, skörda dill, persilja, sallad, mangold, morötter, lök mm.
    Vi har vinbärsbuskar. Jag gör egen vinbärsgelé, så vi klarar nästan hela årsförbrukningen av gelé.
    Förr så stickade jag och virkade mycket. Sydde kläder till mig och till barnen när dom var små. Jag gillar att broderar. Jag har sytt tavlor och broderat dukar.
    Men tyvärr så räcker inte tiden till.....(Y)(Y)(Y)

  • Ernst76 28 juni 2008

    Har alltid gillat tattueringar, nu har jag börjat tattuera själv. Modiga (eller dumma) kompisar ställer upp som övningsobjekt.

  • Amika 28 juni 2008

    Jag älskar ju att laga mat och baka. :)
    Men när jag inte gör det så är jag ute och tränar min hund. :)

    Sen älskar jag att sjunga.

    Sen håller jag just nu på och stickar 16 par handledsvärmare och sjalar. Till ett åldringsboende här i Sala. :)

  • Smulpajen 28 juni 2008

    Skrivet av Amika den 28 jun 2008

    Jag älskar ju att laga mat och baka. :)
    Men när jag inte gör det så är jag ute och tränar min hund. :)

    Sen älskar jag att sjunga.

    Sen håller jag just nu på och stickar 16 par handledsvärmare och sjalar. Till ett åldringsboende här i Sala. :)


    Dagens ros till dig som jobbar för de gamla (Y)

  • Smulpajen 28 juni 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Har alltid gillat tattueringar, nu har jag börjat tattuera själv. Modiga (eller dumma) kompisar ställer upp som övningsobjekt.


    Alltså, nu måste jag bara fråga; varför tatuerar man sig? Om man har en lite diskret sak någonstans kan väl vara ok. Men hela kroppen, halsen ansiktet, ja överallt, är ju så fult. Tänker man inte att man kanske ångrar sig en dag? Tänk en gammal gumma med tatueringar överallt och skinnet är slappt... gäller för övrigt även gamla gubbar... Jag är kanske mossig, men jag fattar det inte.

  • Ernst76 28 juni 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Har alltid gillat tattueringar, nu har jag börjat tattuera själv. Modiga (eller dumma) kompisar ställer upp som övningsobjekt.


    Alltså, nu måste jag bara fråga; varför tatuerar man sig? Om man har en lite diskret sak någonstans kan väl vara ok. Men hela kroppen, halsen ansiktet, ja överallt, är ju så fult. Tänker man inte att man kanske ångrar sig en dag? Tänk en gammal gumma med tatueringar överallt och skinnet är slappt... gäller för övrigt även gamla gubbar... Jag är kanske mossig, men jag fattar det inte.



    Tattueringar är konst! Jämför kroppen med ditt hem, att ha en liten diskret tattuering är som att ha en enda liten tavla som hänger i förådet.:o Konst är väl till för att visas!? Har man många fina tavlor så hänger man väl dom i vardagsrummet så att alla kan se dom!? Och även om man har ett risigt gammalt hem så kan man väl hänga upp vackra tavlor?
    Och man blir beroende av det, ju mer konst (tattueringar) man har desstå mer vill man ha.:D

  • Smulpajen 28 juni 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Har alltid gillat tattueringar, nu har jag börjat tattuera själv. Modiga (eller dumma) kompisar ställer upp som övningsobjekt.


    Alltså, nu måste jag bara fråga; varför tatuerar man sig? Om man har en lite diskret sak någonstans kan väl vara ok. Men hela kroppen, halsen ansiktet, ja överallt, är ju så fult. Tänker man inte att man kanske ångrar sig en dag? Tänk en gammal gumma med tatueringar överallt och skinnet är slappt... gäller för övrigt även gamla gubbar... Jag är kanske mossig, men jag fattar det inte.



    Tattueringar är konst! Jämför kroppen med ditt hem, att ha en liten diskret tattuering är som att ha en enda liten tavla som hänger i förådet.:o Konst är väl till för att visas!? Har man många fina tavlor så hänger man väl dom i vardagsrummet så att alla kan se dom!? Och även om man har ett risigt gammalt hem så kan man väl hänga upp vackra tavlor?
    Och man blir beroende av det, ju mer konst (tattueringar) man har desstå mer vill man ha.:D


    Jaha!! Är det så man ska se på det! Har aldrig tänkt så. Ja, då är jag inte intresserad av konst. Om jag har en tavla jag tröttnar på kan jag ju alltid sälja den eller ge bort den. Inte lätt om den sitter i skinnet. Jag tycker iaf att man förstör kroppen.

  • Ernst76 28 juni 2008

    Det gäller ju att välja ett motiv man inte kommer att tröttna på. Men men, smaken är ju som baken....:p
    Tur e väl att alla inte har samma hobbies (hade varit lite tråkigt):Z

  • ikah 28 juni 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Ernst76 den 28 jun 2008

    Har alltid gillat tattueringar, nu har jag börjat tattuera själv. Modiga (eller dumma) kompisar ställer upp som övningsobjekt.


    Alltså, nu måste jag bara fråga; varför tatuerar man sig? Om man har en lite diskret sak någonstans kan väl vara ok. Men hela kroppen, halsen ansiktet, ja överallt, är ju så fult. Tänker man inte att man kanske ångrar sig en dag? Tänk en gammal gumma med tatueringar överallt och skinnet är slappt... gäller för övrigt även gamla gubbar... Jag är kanske mossig, men jag fattar det inte.



    Tattueringar är konst! Jämför kroppen med ditt hem, att ha en liten diskret tattuering är som att ha en enda liten tavla som hänger i förådet.:o Konst är väl till för att visas!? Har man många fina tavlor så hänger man väl dom i vardagsrummet så att alla kan se dom!? Och även om man har ett risigt gammalt hem så kan man väl hänga upp vackra tavlor?
    Och man blir beroende av det, ju mer konst (tattueringar) man har desstå mer vill man ha.:D



    Håller med dej om att man blir beroende av dem och vill ha fler.:D
    Bara man själv är nöjd med sina tatueringar så är det helt okej att ha så mycket man vill.(Y)

  • Amika 28 juni 2008

    Skrivet av Smulpajen den 28 jun 2008

    Skrivet av Amika den 28 jun 2008

    Jag älskar ju att laga mat och baka. :)
    Men när jag inte gör det så är jag ute och tränar min hund. :)

    Sen älskar jag att sjunga.

    Sen håller jag just nu på och stickar 16 par handledsvärmare och sjalar. Till ett åldringsboende här i Sala. :)


    Dagens ros till dig som jobbar för de gamla (Y)


    *ller* Tack. :) Vad gulligt av dig. :) Men jag stickar nästan jämt på något så en dag tänkte jag: Varför samla det på hög? Varför inte ge bort det till de som behöver? Så jag Väljer de äldre i sverige, det är så många gamla som är bortglömda. :'(
    Så om jag kan sätta ett leende på deras läppar om än så bara för en minut... Då har jag gjort dem glada den minuten iallafall. :)

  • Ingan 28 juni 2008

    kul att höra vad ni har för hobbies,när man startar en tråd så vet man ju inte om det blir nån respons.
    Jag har stått och sålt på loppis idag,det får väl också räknas som en hobby.Man vet ju inte hur det går,så det är spännande,det gick bra .

  • Okänd 28 juni 2008

    Jag läser massor,både tidningar och romaner.
    Broderar,syr på maskin,löser korsord,skriver brev.
    Blommor är också en hobby,likaså att vistas i naturen såsom fiske,bärplockning mm.
    En annan hobbies är att lata mig emellanåt och bara göra ingenting.
    Och naturligtvis att baka och laga mat.

  • 28 juni 2008

    Jag älskar att baka, och laga mat. Annars skulle jag ju inte vara här.
    Jag handarbetar, mor var väldigt duktig och hon lämnade kassvis till församlingens mission. så jag fick lära mej tidigt att sticka och virka och väva, men jag plågar mest ihjäl mina syskonbarn med tröjor, mössor och vantar. Broderar också mycket, mest fria broderier. Väver gör jag aldrig.
    Förut höll jag på med trädgård, men just nu ligger det nere.
    Så tycker jag om att fota i naturen.
    Vad jag skulle vilja ha som hobby: Jag önskar att jag kunde måla och rita. Tänk att se något och kunna få ner det på ett papper eller en duk, så folk ser vad det föreställer!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.