Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser våren ut i Sveriges långa land?

  • pia61 3 mars 2008

    (Y) Sverige är ju ett långt land , och våren ter sig väldigt annorlunda ut om man är längst upp i Kiruna eller längst ner i Skåne.
    Kan ni inte skriva lite och berätta hur det är hos er?
    I Falkenberg hos mig har vi idag strålande sol och våren är verkligen på väg. Krokusarna blommar, påskliljorna börjar att slå ut. Knopparna på träden är långt framskridet.
    Själv har jag varit ute och gått långpromenad med mina 2 hundar i 1 1/2 timme. Härligt! Det blev kaffe på utetrappan efteråt på södersidan.

  • kajsa36 3 mars 2008

    (Y) jag bor i dalarna 1, 5 mil i från Mora (vasaloppet) och just nu är det sol och några plus grader.. men det ligger fortfarande snö kvar.. inget har börjat slå ut eller knoppat än...men jag längtar verkligen efter det du har....

  • Ekorrungen 3 mars 2008

    Här skiner solen! Härligt! Gick en promenad på 1,20 minuter, fåglarna kvittrar, bara tunna moln. Lite kallt kanske, men våren är definitivt på gång här!(Y)(Y)

  • Jessika 3 mars 2008

    Här är mulet och på väg till jobbet småsnöade det. Ca 2 plusgrader

  • GodareMat 3 mars 2008

    Nere i Skåne lyser solen med sin frånvaro, fast den lyckas bryta genom molntäcket någon minut då och då... Liljekonvaljer och krokus är snart överblommade och en och annan blomma av andra sorter tittar upp liksom en del buskar knoppar och börjar få blad...

  • evaldo 3 mars 2008

    Här i Norrköping så blommar vårblommorna lite smått trots det gråa vädret.

  • tantdrake 3 mars 2008

    Sävast (mellan Boden och Luleå) bjuder idag på minus 8 och en sol som kämpar.
    Det har snöat hela helgen så björk och ljung, ros och hyacinter sover än.
    (Y) det är nu den underbara vårvintern börjar! Och till påsk ska jag åka uppåt , hemåt Kiruna så Gud förbjude sommartecken ännu :p

  • Kicki8 3 mars 2008

    (Y)Här i västerbotten snöar det -6 grader.Ca 60cm snö så det är ett tag kvar tills det blommar...:(
    Det är sportlov här så inga problem att åka skidor och skoter.

  • pia61 3 mars 2008

    (H) Vad roligt att läsa hur Sverige ser ut just idag, så olika beroende på var man bor! Tackar för alla svaren!/ PIA :D

  • Lotten_J 3 mars 2008

    Skrivet av tantdrake den 3 mar 2008

    Sävast (mellan Boden och Luleå) bjuder idag på minus 8 och en sol som kämpar.
    Det har snöat hela helgen så björk och ljung, ros och hyacinter sover än.
    (Y) det är nu den underbara vårvintern börjar! Och till påsk ska jag åka uppåt , hemåt Kiruna så Gud förbjude sommartecken ännu :p


    och här tänkte jag precis skriva att låt snön försvinna för jag avskyr den långa vintern....så tvättäkta Norrbottning jag är så tänker jag faktiskt dansa regndansen nu så snön försvinner :p

  • Lotten_J 3 mars 2008

    Vår? Vad är det för något? Här är inte tillstymmelse till vår på långa vägar. I Luleå är det grått, trist, minus 8 grader och fyyyyyy så mycket snö :@

  • monac 3 mars 2008

    uppsal är det slaskigt & blåser(som vanligt då det är väldigt platt här) iiiiis-kall nord-ost vind,inget mysigt väder!:(
    jag ska dansa "sol-dans" tror jag.....(H)

  • camillaf14 3 mars 2008

    Här i Öviksområdet har vi fått vinter under förra veckan. Vi har nu några centimeter snö, som äntligen täcker den hemska isen vi har dragits med hela vintern.
    Idag är det lätt snöfall och några minusgrader.
    Våren känns verkligen långt borta! Men vår katt har börjat tappa vinterpälsen :p så det går åt rätt håll.

  • Amber 3 mars 2008

    Här i Axvall utanför Skara har vi sol & ca 6 grader varmt.

    Här blommar snödroppar & krokus .
    Har även sett att påskliljorna snart kommer att slå ut mot solväggen.

    En del träd har knoppar .
    Så visst är det snart vår här.

  • JennyV 3 mars 2008

    Här på västkusten, norra bohuslän, skiner solen, lite skyigt men det märks knappt. 6 grader varmt och påskliljorna håller på att komma upp!! Helt vindstilla är det oxå, en perfekt dag!!

  • tulipan 3 mars 2008

    Här i blekinge har vi ständigt varmt tycker jag. Någon enstaka natt med minusgrader. Krokus har blommat i min rabatt sen två veckor tillbaka. Snödropparna har snart blommat över. Mina små påskliljor har åxå börjat blomma. Gräset har åxå börjat grönska lite på vissa ställen.
    Så här har vi verkligen haft vår. Iofs här har det varit vår sedan sist vi hade snö.. nämligen ett bra tag innan julen :-P

    Härligt härligt.. hoppas vi slipper snön... hade varit skönt med en lååång vår och en underbart varm och skön sommar:-)

  • Lotten_J 3 mars 2008

    Nämen va e detta...här blommar krokus och liljor överallt i landet tydligen.....är det bara jag som ser snö snö snö så fort jag tittar ut genom fönstret :'( Är det någon som vet av någon ledig lägenhet där krokusen är i full blom?

  • Heisjo 3 mars 2008

    Här är det grått, blåsigt, regn och till och med hagel mellan varven:(
    Inte direkt något uteväder idag inte!
    Annars har det börjat knoppa sig lite på buskar, krokusen har börjat titta fram! Fint om bara solen ville visa sig lite

  • Okänd 3 mars 2008

    Här i Älvdalen,4 mil norr om Mora har vi full vinter,men det har iallfall börjat tina i blomlanden.
    Jag hatar vinter och snö.Vill att våren ska komm nu(L)(L)(L)(L)

  • tina62 3 mars 2008

    I Blekinge så blommar krokusen och snödropparna. Har varit 2 minusnätter! här nu men annars vårluft.
    Fåglarna kvittrar för full.
    Kannadagässen har oxå kommit till den lilla sjön och då är det vår!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.