Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser våren ut i Sveriges långa land?

  • farmoringer 3 mars 2008

    Här i Älvsbyn är det gott om snö, Nu ikväll är det minus 11 grader. Men det är en skön tid framför oss nu när ljuset återkommer. Men för min del som är inflyttad sörlänning så får gärna våren komma. Är ingen riktig diggare av snö..Är bra att det finns lite på vintern så det blir ljusare ute för här är det så mörkt annars...
    Men summa summarum..Det känns långt till vår här....

  • tantdrake 3 mars 2008

    :p för min del är jag fullkomligt nöjd om våren håller tidsschemat och dyker opp exakt en vecka innan sommaren (Y)

  • vanillalover 3 mars 2008

    Just nu SNÖAR det så in i bomben här mitt i Skånes hjärta;Höör!!
    /M

  • celice 3 mars 2008

    :D Idag har solen värmt och vi har haft flera plusgrader, inga blommor som har kommit ännu här i Dalsland, men läste i tidningen för ett tag sedan att man hade hittat skogs sniglar bläää.
    Har för idag invigt att sitta ute på den inglasade verandan och ätit middag, om vädret håller i sig kommer vi att sitta ute och äta varje dag. :D:D:D

  • tulipan 4 mars 2008

    För en timme sen (07.00) när jag gick ut till hästarna insåg jag att vi har haft en väldigt kall natt. Gräset var alldeles vitt av dagg och bilen var igen frusen.. typ.. Solen den var påväg upp och himlen ser alldeles blå och fin ut. Så idag kommer det garanterat att bli en fin och skön dag. Varmt antar jag åxå att det kommer att bli med tanke på den kalla natten. Blåser inget ännu så får hoppas det blir en vindstilla dag.. börjar bli måttligt trött på den jäkla blåsten nu...
    Så idag blir det nog en ute dag. Ridning och peta i trädgården :-)

  • Kicki8 4 mars 2008

    Soligt äntligen:D men kallare - 13 på morgonen Blir kanske en sparktur...

  • monac 4 mars 2008

    sol,minus 4 grader,gröna gräs mattor...varmaste vintern på 100 år sägs det:o

  • epi 4 mars 2008

    :pNorrköping i dag Soligt klarblå himmel med lite vind -3 grader. I min rabatt har knoppar till krokus kommit upp .Påskliljorna har precis börjat titta upp ur marken.
    Älskar allt detta men det är ju aldeles för tidigt ännu.

    Tycker att det skulle vara mer vinter ännu.
    För mig får gärna våren komma i slutet av Mars början av April.

    Men ändå Vårhälsningar från Norrköping(Y)
    Ska ut på lång promenad med min kompis och Mammas hund Cilla "GLADAN" här på matsidan

  • gittan47 4 mars 2008

    (H) Här skiner solen men det är lite kallt.
    Mina buskar i trädgården har redan blivit lite gröna blad i .
    Så våren är iallafall här i skövde.
    Det blommar över allt blåsippor och vitsippor har hittats.
    Det är underbart när nu våren och värmen har kommit.
    Hoppas att alla har det bra och har det fint vårväder.(Y)

  • hansdotter 4 mars 2008

    Här i Nacka så skiner solen från en blå himmel. Snödropparna blommar, gräset är grönt och krokusar och påsklijlor har kommit upp en halv decimeter i allafall.
    Ska ta en promenad längs Baggensfjärden och njuta av vårsolen(Y)

  • lennali 4 mars 2008

    Skrivet av tantdrake den 3 mar 2008

    :p för min del är jag fullkomligt nöjd om våren håller tidsschemat och dyker opp exakt en vecka innan sommaren (Y)


    :D Ja, så är det här uppe i norr, vi får vara glad för det lilla.

  • Kicki8 4 mars 2008

    Skrivet av lennali den 4 mar 2008

    Skrivet av tantdrake den 3 mar 2008

    :p för min del är jag fullkomligt nöjd om våren håller tidsschemat och dyker opp exakt en vecka innan sommaren (Y)


    :D Ja, så är det här uppe i norr, vi får vara glad för det lilla.



    :D:D:D:D:D:D:D

  • monac 4 mars 2008

    (Y)

  • Hewlwtt 4 mars 2008

    Vilken vår? Här har vi 10 grader kallt och ganska mycket snö.
    Våren känns ganska avlägsen.

  • gittan47 4 mars 2008

    :'( Stackar dig som inte får känna på våren än.
    Men du har ju något att se fram i mot när den kommer.
    Hoppas att den inte dröjer för länge.
    Du får ha det bra i alla fall.:D

  • Svesse60 4 mars 2008

    Här uppe i Piteå har vi en härlig dag, med blå himmel och strålande solsken. Termometern visar
    - 4,5 grader och snön ligger vit som ett täcke över gräsmattan. Snart är det vår!! :D(Y)

  • tulipan 4 mars 2008

    Så konstigt det känns att få höra om er snö där uppe i norrland, när vi inte har sett snön här sedan första snön kom i november. Lite konstigt med tanke på vintern för två år sen när det låg över en meter snö här nere å vi hade snö i nästan fyra månader. DET var en vinter det. Nu har det bara varit grått å blaskigt hela vintern å den ständiga blåsten. Så även om jag inte gillar snön så känns det tråkigt med en grå och dyster vinter. Innan gick man juh in å la sig efter att man varit i stallet på morgonen. Nu KAN man INTE sova och man vill inte sova när man stiger upp å går ner. Utan då kilar man in hit på sidan å sen sätter man igång att baka.. *stort behov av en fjärde frys*
    hehe

    Trevlig vår på er alla med eller utan snö :-)

  • marinkovic 4 mars 2008

    :(
    Här i östra delen av Småland(strax utanför Växjö) har det varit minus 5 grader inatt.Dagarna är soliga & fina men ack så kallt ändå.Tulpaner & krokos börja skjuta i höjd,men våren känns lång borta ännu.Ska till Tyskland i helgen ska bli spännande och se om våren kommit dit.Ska inköpa lite god "vätska" till vår/sommarfesterna & den där extra goda helgmiddagen med familjen eller gäster.
    Ha det

  • Lisabet 4 mars 2008

    Vårkänslan har försvunnit! Inatt hade vi -9 grader och vi har inte haft plus på hela dagen. Alla lökar som har kommit upp har fått gula toppar på bladen. Men..., jag får trösta mig med att den 4 mars 2004 hade vi -19.6 grader och den 4 mars 2006 var det -14 grader. 1989 plockade vi tussilago i slutet på januari och måbärshäcken slog ut i mitten på mars. Vädret är lynnigt! Men..., vi går mot ljusare tider och det är huvudsaken. "Dä´ ordner säj allti´", som vi säger i Värmland.

  • Bappi 4 mars 2008

    Vilken ljuvlig och solig dag det har varit idag. Jag och hunden Odi njöt i fulla drag av våran härliga morgonpromenad i skogen. Vi har tampat upp ett hårt spår och går efter det varje dag i minst 1 timme. Solen smekte ljuvt min kalla kind och småfåglarna sjöng så vackert som dom bara kan. Detta är min bästa årstid (Y) Bättre dagar kommer det att bli med skidor, skoter eller enbart bara sitta och mysa på underlaget i den mjuka snön. Solen börjar tina upp tråkigt glåmiga vinter ansiken.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.