Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser/såg din dag ut i dag? Liten dagbok

  • Tillberga 10 september 2008

    Just nu är det mycket som skall till
    kl 8 ett möte på jobbet, Om gudstjänsten den 21/9 då vår nye kantor skall välkomnas
    kl 10 skall jag träffa en vän som skall läggas in för en operation. Vi skall ta en fika innan hon tas omhand av landstinget
    kl 13 är det banken. Pappas bouppteckning är klar och jag skall fixa lite med olika bankkonton och sånt till mamma
    När jag är klar på banken åker jag ut till Mamma och berättar vad som sagts och gjorts.
    kl 18 är det ung kväll, skall höra hur ungdomarna hade det på Rock for Moc. en kristen festival som var i helgen

    hur har du det?

  • anluk 10 september 2008

    Hade en jättejobbig morgon med en dotter som gråter när hon skall till skolan. Inte alls kul. Ville följa med men då fick hon raseriutbrott. Skitjobbigt när man ser att de inte mår bra. Får ringa läraren ikväll och höra om han sett något som hänt.
    Annars är jag ledig idag. Skall tvätta och dammsuga av här hemma. Åka hem till mamma och hälsa på henne en sväng. Ta hand om trädgården lite och försöka ta det lugnt mellan varven.

  • bakakaka 10 september 2008

    Är ledig idag. Min dotter, som bor i Malmö, kommer med tåget och ska stanna tills i morgon. Ska bli kul. Men trots att hon är här så måste jag göra lite nytta. Tvätta iallafall. Sen måste jag rita och skära ut mallar till Pippi-tårtan jag ska baka till min systerdotter i helgen. Under tiden får väl dottern umgås med lillebror. Har tänkt att vi ska grilla ikväll när gubben kommer hem, så jag hoppas att vädret håller i sej. Jag tror att det kommer att bli en trevlig dag.

  • Annras 10 september 2008

    Jag har stigit upp som vanligt, ca 05.30, för att gå ut med Challe. Kl 08.30 kommer min gode vän Carina, Vi ska göra en del inköp och samtidigt gå ut med Challe, eventuellt gå en sväng bortom min nya lägenhet, som Challe och jag ska flytta till. Där är hantverkare som håller på att slipa och lackera parkettgolven i kök och vardagsrum. I eftermiddag ska jag köra till min son i Staffanstorp. Han är funktionshindrad (Asbergers syndrom), så vi ska tvätta, veckohandla o s v. Normalt gör jag det på torsdagarna, men imorgon kommer en gammal vän som varit min arbetskamrat. Hans fru ska opereras här på Ystads Lasarett, och han ska "underhållas" (visas runt lite i fantastiska Ystad), tills operationen är klar. (Y)(Y)(Y)

  • Madelen73 10 september 2008

    Idag ska jag ägna dagen åt att baka sockerfritt.
    Har en systerson (Gudson) som är diabetiker.

    Har min yngsta dotter denna veckan, (hon bor varannan) så
    jag kommer nog få mkt hjälp (L)

  • monac 10 september 2008

    Gick upp 7.skicka barn till skolan,jobba,träna & kurs senare i kväll-ska bli intressant:)

  • salsa 10 september 2008

    Ut med hundarna, packa växter som jag sålt på Tradera, P-möte på jobbet i 2 timmar, hem till hundarna, iväg till extraknäcket några timmar, hem till förhoppningsvis klar kvällsmat, iväg på kurs med en av hundarna.
    Någonstans i detta kommer jag att duscha :p

    Alla, ta hand om er själv

  • farmoringer 10 september 2008

    Jag har semester, har redan varit ute med valpen tre gånger. Ska snart äta frukost. Sen är det dags för en proemenad med valpen. Sen ska jag baka bröd, försöka tvätta en maskin tvätt, torka ur en frys som jag frostat av. Sen iväg till djuraffären för att se om de fått hem nån hundmat denna veckan. Efter det åker vi ut till skogen valpen och jag, Jag ska plocka lite lingon och han ska få rasa av sig. Kaffe blir det väl nån gång emellan också. Laga middag, vitkålssoppa. Sen är det där med ut med valpen lite titt som tätt. Får inte så mycket gjort som jag hade velat för valpen har svårt för att sova lugnt om jag rör på mig och grejar hela tiden. Ikväll blir det lite Idol-tittande.
    Liten resumé av min dag idag. Får se hur mycket som kommer att stämma av den planeringen...

  • Glitterfia 10 september 2008

    Oj, oj, oj vad aktiva ni alla är och vad mycket ni ska hinna med. Glöm bara inte bort er själv i all stress.
    Jag klev upp för inte så länge sedan efter en jobbig natt, som vanligt. Värken tar kål på mig. Jag ska bara försöka klara mig igenom dagen utan att behöva ta värktabletter. Sen ska jag kolla på matklubben om det skrivs något kul att följa :p
    Kanske åka till affären och kanske starta en tvätt i maskinen. Men laga mat det ska jag i alla fall med säkerhet göra :D Viktigaste av allt är kaffet jag nu ska dricka.

  • bejofr 10 september 2008

    min dag började också tidigt fast jag är ledig idag. går i skola så det är mycket hemarbete. fast idag är det en jobbig dag. mina tankar går hela tiden till min kompis vars kille fick reda på att han hade bara några dagar kvar. man blir så arg.

  • Wombat04 10 september 2008

    Vaknade kl 09.15, för en gångs skull inte 05.15 som annars brukar vara fallet då jag är tvungen att gå upp och ut i badrummet (dumma njurar) vid ungefär den tiden och sedan ha jättesvårt att somna om, särskilt om jag ska jobba kl 9. Men idag är jag ledig och har just tagit min digra morgonmedicin - det känns som att äta frukost och jag blir faktiskt mätt av alla tabletter tråkigt nog. Ska till apoteket, ner och köpa Earl Grey de Luxe-te i den härliga teaffären i Majorna, och sedan några timmars slappande hemma innan jag ska träffa en tidigare arbetsgivare som har erbjudit mig två månaders heltidsjobb på hans callcenter. Hurra! Om allt går i lås börjar jag på tisdag nästa vecka. Sedan är det kören ikväll där vi säkert ska träna julsånger inför alla jobb vi hoppas få när det börjar lacka mot jul.

  • hansdotter 10 september 2008

    Gick upp vid sju. Lämnat barn på skola och dagis. Städat och vikt tvätt. Skrivit klart en text till skolan, tagit en smoothie, nu ska jag strax ut å springa. Sen är det dusch, lunch och läsa som gäller.
    Sen hämtar jag barnen, vi läser säkert en bok medan maten lagas, vi äter, myser, kollar på tv och sen hoppar barnen i säng. Vi läser godnattsaga och jag sjunger för dem. (hellre än bra, men barnen tycker att det är fint) Sen kommer jag säkert att pyssla lite här hemma, mysa med Lasse och kanske sitta framför datorn igen...läxor... En ganska lugn dag som jag ser fram emot.
    SEN får jag krypa ner i lopplådan och bara njuta av mitt sköna täcke och min gosiga kudde=)

  • Babzan 10 september 2008

    I dag är jag hemma och är superförkyld :'( Det är så tråkigt att inte orka göra något! Hunden tycker också att jag är tråkig som bara släppte ut honom på baksidan. Han ligger där under äppelträdet och sover..:Z Han blir säkert glad när min dotter kommer hem och tar ut honom på en promenad om en liten stund:D.
    Min son som är och övningskör inne i stan lovade att köpa med sig en korsordstidning åt mig! Tur att man har så omtänksamma , barn! (L) :D

  • Roskerstin 10 september 2008

    Är på landet i stockholms skärgård, då vi har stambyte i vår lägenhet och har varken toa eller badrum och dessutom är vattnet avstängt. Vi bygger även om köket i stan så vi har ingen spis eller ugn heller. Underbart att ha landet att vara på. Just i dag när det är så himla grått ute, så ska jag röja i skåpen bland dukar och handdukar. Sortera ut det som vi aldrig använder och skänka till Myrorna. Lite internetgluttning så klart och kanske lite korsord. Till middag ska jag göra fiskgratäng med kräftost som jag hittat här på Matklubben. Sedan Idol förstås i kväll!

  • Tillberga 12 september 2008

    Fredag och men "nästan" lediga dag
    måste dock till jobbet en liten sväng och förbereda inför morgondagens övningar
    Vi har inskrivning av årets konfirmander HURRA
    sen blir de en sväng till mamma och lunch med henne
    på ef.m blir de storhandling på Coop EXTRA
    har just dragit ut lite inköpslisor här från klubben så jag vet vad jag skall handla
    sen kvällen blir framför spisen, skall laga en del och lägga i frysen är tanken
    skall nog baka ta-med-piroger oxå ifall det blir nån tur till skogen i helgen (L)

  • anluk 12 september 2008

    Hade en bra morgon med barnen. Inga problem och glada miner. Hur härlig start är inte det?
    Sitter vid datorn en liten stund nu på morgonen. Sedan blir det en sväng till bibblan och hämta böcker jag beställt.
    Annars blir det nog en lugn fredag. Ser ut att bli en härlig höstdag. Kanske en promenad är på sin plats.

  • Lilljeppe 12 september 2008

    Igår så hade jag frossa hela dagen. Läste alla meddelanden jag fått på matklubben, det tar sin lilla tid. Sen för att pigga upp mig, bakade jag banan och chokladkaka. Tittade lite på tradera, kände att projektplanen jag håller på att skriva för nystart av en förskola hänger över mig. Men det hjälpte inte, får skriva kommunikationsplanen, som inte är klar, idag istället. Klockan 16 kände jag mig piggare. Lagade mat till familjen, pyttipanna. Sen klockan 17.30 åkte jag och äldsta dottern för att hämta en kompis till henne. Vi skulle på karaten. Det var tufft med träningen när man legat nästan hela dagen. På hemresan från träningen stannade vi må MC donalds och ungarna fick en varsin milkshake. Sen hem och tittade på tv och lägga sig.

    Idag har jag läst massa meddelanden och skickat ut en del. Ska jobba med projektplanen och sen blir det laga middag. Har ni något förslag, för jag har ingen fantasi idag..... Städa och tvätta ska jag göra idag som vanligt och sen blir det nog soffan med mys för familjen.

  • salsa 12 september 2008

    Flexat ut från jobbet i dag för att få extra dag ledigt. Så jag och hundarna har varit i trädgården nästan hela dagen. Växthuset har producerat mycket gurka (uppäten) och många tomater finns både röda och gröna i överflöd:) chillin har inte mognat så den får stå kvar över vintern. Jordgubbsplantorna har fått nytt land och mina hösthallon som jag fick i våras har faktiskt hallon redan, hoppas det dröjer länge inna frosten kommer för då har jag hallon länge :) Enda problemet är att båda hundarna älskar hallon och plockar dom själv så vi får bygga staket runt om.
    I kväll ska vi äta kycklingklubbor och asiatiska grönsaker till det. Känner nog för en liten virre oxå :p

  • LillaJa 12 september 2008

    Jag haft träff med både "INGA"(min diskmaskin) &
    "INGOLF" (tvättmakinen), han är min bästa vän . Båda har jobbat bra idag.
    Damsugaren dejtade jag igår.....
    Fläskkotletter stekta på gammalt hedligt vis, avbrända med en kapsyl konjak och smaksatt med svartvinbärs gelé i skyn och kokt potatis samt en grönsallad.
    Nu ska jag ut och börja med det........glömde....det blir en liten drink också.
    Trevlig helg till ER ALLA !

    (Y)

  • annelieberggren 12 september 2008

    Dagen började 6,30 då minstingen vaknade. Gubben har åkt ut på älgjakt. Tar mig en kopp kaffe, läser tidningen. kl 8 kommer 3 åringen, nu är det slut på friden :( . Gubben kommer hem 11.
    Jag lägger minstingen och åker till stallet med 3 åringen för att mocka och bära vatten, gör allt klart så det är bara för svärmor att ta in dom. Kommer hem, gubben åker på jobbet, jag sätter mig vid datorn en stund. Minstingen vaknar, dax för midda. Vad ska man äta med 2 små barn? Det blev hamburgare och mos :p . Snart är det barnprogram sen sängen... då ska jag sätta mig med kaffe och se tv. Fixa räkmacka till oss när gubben kommer hem 22... (L)
    Så ser en dag ut för mig, varierar lite med gubbens aktiviteter :D, men stallet är varje dag, vi hjälps åt där. Gubben kör hästarna nu, men när 2 åringen kommer hem ska jag börja träna han (L) det är min ögonsten det....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.