Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser/såg din dag ut i dag? Liten dagbok

  • Prima 12 september 2008

    Gick upp vid 6.15, väckte barnen och gick sen ner för att dricka kaffe o äta ett par mackor. Åkte iväg för dagens uppdrag. Pluggar ju annars men var idag inringd att vicka som lärare i en fyra - så himla roligt det var, och vi hade inte ens matte som är mitt huvudämne!!!! (känner verkligen att jag valt rätt yrke...) Har idag därmed bestämt mej för att läsa historia under en del av mitt sidoämnesår.

    Hämtade sex timmar senare yngsta dottern, vi åkte o shoppade presenter till helgens två kalas. Den tredje kalaspresenten hittade vi inte :( Sedan iväg till systemet och mataffären... Hem och lämna och sen iväg för att lämna övernattningsgrejer till stora dottern som ska på pyjamasparty och sen sova hos kompis.

    Givetvis har jag därefter stått och gjort egen smördeg till maten, sallad o sånt. Väntar nu bara på att maten ska bli klar.... har hällt upp ett glas vin och bara njuter av att sitta på mina arma fötter :)

    Skönt med helg. Imorgon är det 30årskalas... ska bli kul!

  • Babzan 13 september 2008

    Idag känner jag mig piggare än på länge, förkylningen har börjat släppa och lusten att göra saker har kommit tillbaka :D
    Idag har jag varit ute i trädgården och rensat upp bland blomkrukor och tagit in en hel del stolsdynor och prylar som gjort sitt för denna säsong :( Gräsmattan är nyklippt och äpplena omhändertagna ( hunden tar hand om de som ligger på marken) och jag ska göra äppelmos och pajer av de som inte får plats i fruktskålen :p

    Ser fram emot att i morgon Söndag få träffa mina arbetskamrater(Y) , bara inte de har gått och blivit sjuka nu när jag är frisk..

  • ingegerdb 13 september 2008

    Idag lördag.
    Sov till 9, god frukost som mannen och barnen gjort.
    Sedan åkte vi till svartedalen, ett stort naturreservat med jättegammal skog. Plockade mängder med trattkantareller och stekte korv med bröd på stormköket alldeles invid en sjö.

    Sedan hemma grejjade vi i trädgården.

    Nu har vi ätit mat och skall ta en promenad till ngåon lekplats.

  • anluk 13 september 2008

    En lugn dag. Har suttit en del vid datorn. Varit ute i det härliga vädret. Vilat en stund på soffan med katten.
    nu skall vi snart på grillfest hos min bror. Blir mängder av folk. Skall bli kanonkul

  • lotteb 15 september 2008

    I dag är det mest jobb och städning och bli redo för skola och jobb imorgon och tacka min lyckliga stjärna vi hade middag kvar sen igår....yeay... men i Lördags hade vi två av grannens barn här hos oss och vi tog dem och våra två barn upp till en bondgård med ett fjärils hus och barnen fick hjälpa till att sätta små klistermärken på vingarna på fjärilarna med nummer på och fick själva släppa ut Monarch Fjärilarna som flyger ned till Mexico vid denna tiden i massor. Det var annorlunda och kul. De flyger längst med kusten här i Nordamerika och hamnar i Mexico för övervintring. Vet inte vad de heter på svenska men jag tror det finns flyttande fjärilar i Europa också-

  • Madelen73 16 september 2008

    Igår hade jag en "röja" dag...bakade, hängde upp tavlor, dammsög, frostade av frysen, bakade igen, gjorde köttfärslimpa, gjorde köttbullar, handlade och sen bakade jag igen....av min rygg...

  • Madelen73 16 september 2008

    Idag ska jag (som jag skrev i en annan tråd) hälsa på fantastiska farmor Signe, 97 år, sen ska jag o mellandottern in till stan o handla till henne.
    Konstigt hur snabbt de växer ur sina kläder:'(
    Hon behöver både jeans, tröjor, skor och en jacka...

    Och till henne duger inte vad som helst! Nej, hon är familjens modedonna!
    Hua...det kommer bli dyrt!!

  • gladavmat 16 september 2008

    Igår var jag ledig...från jobbet vill säga. Yngsta sonen har flyttat :( och han har bott på husets övervåning så nu städade jag och möblerade om, putsade fönster, bytte gardiner och gjorde så mysigt där. Planerar flytta upp sovrummet, ska bara tapetsera om. Handlade o lagade mat. Tog en promenad med hunden i det fina vädret och han var lite sur på mig för han fick ingen mat. Vi skulle åka till Luleå djursjukhus på em.( ca 2 tim bilkörn) Där behövde vi inte söva honom och det var skönt:D Sen efter middagen tog jag 1 timmes långpromenad med en av mina mysiga väninnor, det är så skönt med lite tjejsnack(L) Avslutade kvällen med min " gamla gubbe" i tv-soffan, där vi planerade vår resa till Nyköping nästa v. för att hjälpa den andra sonen flytta o tapetsera.:D

  • salsa 16 september 2008

    Ledig dag i dag. Har varit ute med hundarna, kollat mailen och nu här.
    Ska in en sväng till stan, bankärende, måste hitta ny höstjacka, samt det första utbildningstillfället som cirkelledare till psykiskt funktionhindrade.
    Sen är det ju Top Model i kväll:D ett måste för hela familjen.

  • Gillsan 16 september 2008

    (H)Hej! Jag gick upp halv sex för att ta hand om mina valpar och väcka barnen som ska till skolan.
    Är själv sjuk,feber m.m. så det blir till att plugga nu när jag missar skolan. jag går barn och fritid på komvux vilket är jättekul.Ni får ha en bra dag.(L)

  • ros 16 september 2008

    Vad ni är duktiga:)
    Själv är jag och en son genomförkylda.
    Han hostade i natt så "hela huset skakade"
    En son och min man är någorlunda.
    Jag har bara varit och handlat det nödvändiga.
    :)Ett sannt ordspråk:
    :)När man är frisk, har man tusen önskningar, men
    :o När man är sjuk har man bara en önskning
    Ha det så bra bland alla höstbaciller(Y)(Y)(Y)

  • festmaten 16 september 2008

    Ledig idag. Har handlat o gjort lite allmänt småpyssel.
    Just nu har jag snabblunch med kaffe o mackor med gårdagens överblivna biff o lök som pålägg. Gott!!
    Sen skall jag ut i trädgården. Älskar att höströja där ute, när det är en riktigt fin höstdag, som vi har idag(Y)

    Hoppas ni alla har en bra dag, Krya på er alla snuviga o febriga!!!

  • irko 16 september 2008

    Idag har jag jobbat som bara den, usch en jättestressig dag på jobbet.
    Vi har kokat 175 liter korvstroganoff och 120 liter ris och serverat ute det till ca 700 elever och dagisbarn. Sen har jag lagt fisk på bleck till imorgondagens lunch och sen städat och fixat undan efter all matlagning. Puh! Nu är jag hemma vid min älskade dator och nu ska jag slå ihjäl nån timme framför den sen blir det Broccoligratäng till kvällsmat och sen Tv och sussa så gott!:Z

  • Fiona 16 september 2008

    Idag har det tvättats sedan jag gick upp till omkring kl.16 det har städats kök på djupet, slängts massor med gammal pasta och liknande.
    Sedan har jag varit barnvakt till en god väns ena son och väntar nu på att sambon ska logga in på msn så vi kan få prata med varandra lite nu när han är i norge o jobbar.

  • SaraW 16 september 2008

    Alla mina vardagar ser i stort sett likadana ut. Upp strax före fem, ut genom dörren 5.20 för att hinna till stationen. En liten frukostmacka slinker ner någonstans på vägen (endera hemma eller när jag är på språng). Tar bussen som går vid 6.00, framme vid arbetsorten 7.15. Cyklar till jobbet. Arbetar sedan fram till kl 17. Cyklar till stationen, åker buss igen. Hemma strax före sju, då jag lagar mat, diskar och somnar på soffan. 1-2 vardagar blir det träning på kvällen. Går och lägger mig vid 22-23 och längtar till helgen då jag får sova lite....
    Idag kom jag dock hem lite tidigare, så då har det tvättats i massor.

  • Prima 16 september 2008

    Pust! Är rätt mör idag, har varit lite småjobbigt för huvudet idag. Först hela förmiddagen med "sannolika"frågor (läser till mattelärare...) varav en grupps ena medlem blev helt stressad o konstig och det var MYCKET pinsamt att ens befinna sej i klassrummet. Hon fick mkt skit tillbaks sedan från många i klassen. Suck :(

    Därefter direkt till en skola för att vicka på em. Visste inte jag skulle in som ensam lärare, men det skulle jag, till en vild etta på 23 barn. Det var bara att försöka styra upp röran och sen gick vi ut på gården istället för jag stod helt enkelt inte ut därinne... trist känsla :(

    Hem. Var ensam en timme faktiskt vilket var underbart. Lagade en "fuskmoussaka" som blev väldigt god. Åt, sen kom maken o dottern hem från fotbollsmatch o jag rusade iväg på föräldramöte. Nyss hemkommen. Tvättmaskin o tumlare går varma då vi fått nya maskiner idag och tvätten hopas sej efter nästan två veckor utan tumlare...

    Ska bli skönt att sova! :) Imorgon väntar en ny vikariatsdag på skolan, dock är jag medveten om hur dagen kommer att bli och har en planering i mina händer :) Gött!!

  • Babzan 16 september 2008

    I dag har dagen kännts ganska lång. Var på utbildning (dokumentation) mellan 8:30-12 , skippade restaurangbesöket med arbetskompisarna pga hunden ville ut en sväng och huset behövdes städas:( Har inte städat på länge eftersom jag var förkyld förra veckan.

    Kl 16 började jag jobba och höll på med det till 21:30. Nu ska jag lägga mig, god natt!:Z

  • Tillberga 17 september 2008

    onsdag morgon +6° disigt och kl är snart 8
    är leding på dagen i dag, jobbar 17-22 med ungdomskäll och mässa

    tror att jag skall ta en sväng till Fagersta och min vän som är konvalisent efter en plastikop förra veckan. Även hon har gått ner massor i vikt och behövde få en "snyggare" mage (L) (Y)

    i går lagadej jag "mammas falska mousaka" den var så himla god, PROVA DEN
    vi kommer helt klart att göra den fler gånger

  • famsallstrom 17 september 2008

    Vaknade tidigt, ligger i sängen med min bärbara och surfar. Skall strax gå upp och sätta på bakmaskinen och efter det diska våra fin glas, sen blir det tvätta, kanske promenad, hälsa på svärmor, laga middag, umgås med gubben. En helt vanlig dag i dag.

  • Madelen73 17 september 2008

    idag ska jag tillbringa dagen i köket.
    Ska steka sill o lägga i ättikslag.
    Sen ska jag förbereda diverse snacks tills på lördag
    Vi ska ha "fotbollskväll" med öl och snacks, makens kompisar kommer över. =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.