Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser/såg din dag ut i dag? Liten dagbok

  • jenkar 17 september 2008

    Börjar jobba klockan 17:00 idag å sedan fram till 22:00.., har inte fått gjort så mkt som jag ville idag.. blir alltid lite handlingsförlamad när jag ska jobba kväll... =). Har iaf vart å handlat mat på grossen å det tog ju sin lilla tid, sedan har jag satt igång tvättmaskinen å diskmaskinen..., städat badrummet å dammat lite, gjorde köttbullar igår som får bli middag idag med... !

  • Tillberga 17 september 2008

    jag tänkte ju åka till Fagersta men vännen är dunderförkyld och ville inte delamed sej av sina basiller(Y)
    Så i dag har jag i stället märkt kläder inför klädbytardagarna på jobbet
    en jättegrej som kommer vår och höst
    Pappa dog ju i maj så nu tänkte jag sälja lite av hans kläder
    + lite som jag inte vill ha kvar i min garderob

    den som har möjlighet kan komma till Församlingsgården Hökåsen
    lördag den 27sep och söndag den 28sep och lämna in sina märkta saker
    försäljning måndag 29 sep-onsd 1 okt

    är du intresserad så sänd en förfrågan till mej så skall jag försöka svara
    [email protected]

  • kickiekblad 17 september 2008

    Gick upp tio i sju gjorde frukost till flickan sen har jag storstädat och klipp gräset

  • JennyV 17 september 2008

    Idag håller sambon och hans pappa på med att isolera våran övervåning. Skulle vara kul om man kunde använda den någon gång men allt tar sån tid. Snart färdigisolerat och då är det bara resten kvar.... Själv håller jag på att laga mat, städa och leka med barnen. Ska bli gott med middag snart!!

  • emaxen 17 september 2008

    Gick upp ½6 :Z morgonbestyr :) sedan sätta sig i bilen och åka 2½ mil till jobbet.
    Där är det full fart hela dan inom hemvården:D tur man trivs med jobbet och di gamle (Y)
    sedan hem 16.00 hämta en väninna på väg hem för att plocka majs:p sedan hem till familjen koka majs till middag L) enkel mat idag alltså.(L)(L)(L)
    Sedan matprata lite (Y) sen tv natta barn och sedan sova själv :Z:Z:Z:Z för att sedan gå upp ½ 6 i morgon igen och full fart igen.

  • frucaos 17 september 2008

    Upp kl 6, utan att ligga och slöa - mannen skulle iväg tidigare, kurs.
    Tog en rejäl promenad med barnen, 8 km gissar jag (det är rejält för mig), och plockade lite taggsvamp på vägen. Den har jag nu förvält (krymper sorgligt mycket, men, åh, vad det luktar gott!) och ska stoppa i frysen.
    Läste lite i en Terry Pratchet (Witches abroad) när barnen sov. Det är så skönt att slappa och njuta av tystnaden, och inte nödvändigtvis vara så duktig ...
    Varit ute i trädgården en stund, dottern ville gunga. Äpplena börjar bli goda!
    Tacos till middag, fast med fajitakrydda eftersom vi inte hade tacokrydda hemma.
    Nu är maken i källaren och spolar avloppsrören med högtryckstvätten, obehagligt men ack så nödvändigt. Som tur är så försvinner lukten rätt fort!

  • MammaIrene 17 september 2008

    Idag har jag för 4: gången varit på mitt nya jobb....
    Jag arbetar 1 gång i veckan som förskollärare på en förskola för 4-5 åringar
    Övriga dagar är jag mammaledig, men min man tyckte att jag behövde ut o känna på arbetslivet lite efter 7 år som mammaledig ( bara lite arbete inom kyrkans barntimmar o äldrevården)

    Har inte haft direkt svårt att komma in i det hela igen, men känner mig ändå lite off......Gå hemifrån mina egna 3 barn för att arbeta med andras??????Jag vet faktiskt inte, jag gör ju samma på jobbet som hemma fast i MYCKET större skala, o när jag kommer hem är jag inte så sugen på att spela fler spel o pyssla eller läsa fler böcker....
    Nja, jag vet inte, få nog ta mig en funderare, men först ge det hela lite mer tid.

    När jag kom hem stack jag direkt ut o sprang 7 km medans min man gjorde i ordning middagen som sedan stod på bordet när jag kom hem, badade med barnen, diskade o plockade undan, la minstingen o läste sedan en stund ur barnens bibel för de två äldsta innan de också skulle sova.'

    Nu sitter jag här o tittar på förslossningskliniken, den som ändå fick jobba med förlossningar...

  • Queenie 17 september 2008

    Ingen rolig dag alls, har åkt på nån rejäl förkylning med värk i kroppen och en hemsk huvudvärk samt feber. Har mest legat i soffan och slumrat, har suttit en stund vid datorn, det är väl allt jag har gjort i dag. Hoppas febern är borta på fredag då jag verkligen måste jobba.

  • alegnile 18 september 2008

    Är hemma och är superförkyld med halsfluss, ser bara hur pengarna flyger iväg eftersom jag skulle ha jobbat helgen som kommer, men hälsan kommer ju i första hand.
    Försöker aktivera en hundvalp som har överskottsengergi så gott jag kan efterssom hon inte kan vara ute och leka.
    Annars är jag lite nervös, min son ska köra upp för körkortet idag kl. 13, så man hoppas ju att det går vägen

  • frucaos 18 september 2008

    Idag slet jag för att få barnen klara för att promenera in till Moelv och vara med på öppet dagis. Det är bra att de har det erbjudandet för oss som är hemma med barnen - trevligt för både barn och vuxna att träffa lite annat folk!
    Har relativt nyss kommit hem därifrån och funderar som bäst på vad vi ska ha till middag - det lutar åt kantrellrisotto. Låter så gott. Har inga egenhändigt plockade kantareller, men med en burk gula och en del torkade trattisar så kan det nog bli bra ändå.
    Ikväll ska jag ut och förlusta mig - det är syjuntekväll. Då tar maken hand om barnen och jag får lite tid "för mig själv". Det brukar bli lite tittande i affärer en stund innan juntan börjar ...
    Solen tittar fram och det är en fin höstdag!

  • Babzan 18 september 2008

    Skrivet av MammaIrene den 17 sep 2008

    Idag har jag för 4: gången varit på mitt nya jobb....
    Jag arbetar 1 gång i veckan som förskollärare på en förskola för 4-5 åringar
    Övriga dagar är jag mammaledig, men min man tyckte att jag behövde ut o känna på arbetslivet lite efter 7 år som mammaledig ( bara lite arbete inom kyrkans barntimmar o äldrevården)

    Har inte haft direkt svårt att komma in i det hela igen, men känner mig ändå lite off......Gå hemifrån mina egna 3 barn för att arbeta med andras??????Jag vet faktiskt inte, jag gör ju samma på jobbet som hemma fast i MYCKET större skala, o när jag kommer hem är jag inte så sugen på att spela fler spel o pyssla eller läsa fler böcker....
    Nja, jag vet inte, få nog ta mig en funderare, men först ge det hela lite mer tid.

    När jag kom hem stack jag direkt ut o sprang 7 km medans min man gjorde i ordning middagen som sedan stod på bordet när jag kom hem, badade med barnen, diskade o plockade undan, la minstingen o läste sedan en stund ur barnens bibel för de två äldsta innan de också skulle sova.'

    Nu sitter jag här o tittar på förslossningskliniken, den som ändå fick jobba med förlossningar...


    Hallå! Känner igen mig i dina funderingar. Är själv förskollärare som var hemma under 14 års tid med egna (3)ungar och lite kompisars barn. När jag kom till insikt om att ungarna faktiskt ville klara sig utan mig funderade jag på att börja jobba och det är jättekul! Har nu jobbat på ett äldreboende i 5 år . Jag kände att jag var lite "mätt" på barn och ville testa ngt nytt. Har inte ångrat mitt val en sekund, men nu ser jag fram emot att få barnbarn såsmåningom , men inte så att jag tjatar på dom...:D Hälsningar Babzan

  • Babzan 18 september 2008

    I dag är jag ledig och tog mig lite sovmorgon efter att alla kommit i väg till sina skolor.(maken är på utbildning i Sthlm 2dagar - GrandHotel och Cafe Opera- glad att jag slipper, ok kanske lite avundsjuk:( ) Som kommunalanställd får man vara glad om man får gå på nån utbildning alls, på sin höjd kaffe och ostmacka med en gurkbit? Låter jag bitter? Ok jag vill också va i Sthlm och ha roligt och vara finklädd(Y)

    Nåja, när ungarna kommit iväg, förutom den som är sjuk och den som är arbetssökande så la jag mig framför tv:n med täcket ock kollade på Rix morgon Zoo som nu sänds live, småkul men jag längtade till sängen så jag satte tv:n på inspelning och fortsatte att lyssna via radion i sängen. SKÖNT(Y)

    Ska inte göra nåt alls idag bara slappa, men i morgon ska jag köpa hallonplantor och en del buskar och perenner och ev lite finkläder....:) Jag tror att jag beställer en kryssning för lite lyx känner jag att jag behöver unna mig i höstmörkret:D

  • jenkar 18 september 2008

    har varit i göteborg idag på en elevskola för hudterapeuter och fått manikyr och pedikyr för en billig peng, brukar inte unna mig sånt men känns roligt ibland..så länge det nu varar, jobbar man som jag gör inom vården så förstör ju handspriten händerna nått fruktansvärt..:(.
    Iaf känns det himla skönt å komma hem igen, jag är inte så förtjust att vara inne i stan, känns så stressigt överallt, nej då är det bättre här hemma på bonnvischan..:p, får alltid lite dåligt samvete också för att jag inte är hemma å pysslar å bakar på min lediga dag...:p.
    Det blev iaf fläskkotlett till middag idag å nu står en supergod kardemummakaka i ugnen, ett recept jag fick av en vårdtagare härom kvällen.., den är så saftig och god!.
    Har surfat runt bland lammrecept här på matklubben också, min sambo daniel är nämligen påväg hem med ett lamm som hans pappa fött upp och slaktat till oss, ska bli så gott med riktigt lammkött å inte den skiten som finns i affären.., jag lovar er lammen som går att köpa i affären smakar inte ens hälften så bra som det här lammet..., beror säkert på foder å ålder å massa saker....

  • Prima 18 september 2008

    Var iväg hela fm på skolan, hade redovisning av "sannolika problem" och sen satt vi och planerade inför nästa gruppuppgift. Åkte väl därifrån vid ett nånting.

    Hem. Iväg och hämtade barnen 14.15. Hem. Åkte iväg med yngsta dottern på sim kvart över fyra och var hemma igen halv sex ungefär. På med supertråkig mat på spisen, orkade inget annat idag.

    Nu väntar jag bara på att idol ska börja... jag är en av dom där hemska som inte kan låta bli att gilla det programmet ... :)

    Sen blir det bingen, ska bli så skönt. Är ledig imorgon :) :) :)

  • jenkar 19 september 2008

    Är ledig från jobbet idag oxå och stack upp till stenungsund för att köpa present till Daniel, han fyllde i måndags men hade inte hunnit köpa något då..., sedan hem igen, åt lite lunch och hoppade in i duschen, sen har jag mejakat mig =), å grejat för vi ska nämligen på fest ikväll å då tänkte jag att om jag gör mig i ordning nu så behöver jag inte känna mig stressad sen när Daniel kommer hem från jobbet å ska göra sig i ordning, utan då kan jag förfesta för mig själv genom att dansa i vardagsrummet =) medans han duschar.. smart va?. Får bli nått litet att äta sen för vi ska ju äta kräftor ikväll på festen, å sen så har hon bakat pajer å grejer oxå så det går nog ingen nöd på oss.. :p Skål!!

  • Gunila 19 september 2008

    :Det är skönt med en dag utan schema

  • jenkar 21 september 2008

    Gjorde frallor imorse, gick sen ut till sambon å hjälpte till med altanbygget, i eftermiddags gick vi ut i skogen med brorsan å hans familj å plockade mängder med trattkantareller å några gula, gjorde svampstuvning till kvällsmat :p, kollade på tv, gjorde ugnspannkaka som sambon ska ha med sig te jobbet imorn, sedan nana....:Z

  • Babzan 21 september 2008

    En jätte härlig höstdag med sol och lite värme:D Köpte hallonbuskar, en massa olika ljungsorter plus perenner för 1300 kr, gulp:o

    Så sen hade jag ett par sköna timmar i trädgården(Y)

  • tantdrake 21 september 2008

    En absolut underbar dag med inga måsten! Har just återerövrat världen efter en arbetsperiod med nätter och ser fram emot ledigveckan! Bara saggat i soffan med tv och klappat katta (Y)
    Soligt och fint i Sävast idag! Funderar på en liten promenad upp på Åberget i morrn med plastpåse i fickan - kanske finns lite blåbär eller nåt?

  • monac 22 september 2008

    OXÅ FÖRKYLT HÄR.,hela helgen..NÅGON INFEKTION SOM LIGGER OCH MULLRAR...blä
    Trotsar det och tänker träna idag..ett light-pass. Möte kl 14 arbetsrelaterat.samt ett kl 16.30 och inte minst föräldrarmöte i kväll. phu!
    Stäker upp mig med en dunder smoothie med ingefära,extra vitamin brus & håller tummarna att JAG håller hela dagen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.