Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser/såg din dag ut i dag? Liten dagbok

  • kickiekblad 22 september 2008

    Idag e det lugnt får lite främmat vid elva då ska jag bjuda på räkmackor

  • enAnnan 22 september 2008

    Ledig dag - härligt :)

    Upp klockan 7 och väckte söner och serverade frukost. Fil och müsli och kokt ägg.
    En snabb promenad och veckohandla därefter.

    12.00 Lunch med en kompis
    14.00 Utvecklingssamtal med äldste sonen
    15.00 kommer båda killarna hem - mellis

    Hämta nybakat bröd hos mamma,
    löpträning för killarna.
    Däremellan allt detta roliga som dammsuga, tvätta osv.
    Imorgon är det jobb igen.

  • Babzan 22 september 2008

    Jisses vilken dag!:( Kaos på jobbet hann inte äta lunch.
    Hem och ta hand om tvätt och hund. Snart kommer ungarna hem och är säkert vrålhungriga, undra om dom kan tänka sig att avvakta? Det är precis vad jag har fått höra hela dagen idag på jobbet. Jag tror inte att dom har lust att avvakta med middagen, eller kanske, ska höra....:(

  • pia61 22 september 2008

    :D Vad roligt att läsa alla dagboksanteckningar!(Y)
    Själv har jag varit ledig hela dagen. Har i gengäld jobbat hela helgen så det är skönt med en ledig dag efter.
    Har varit ute med hundarna på långpromenad i 1 1/2 timme, drack kaffe och kollade på Oprah, mitt favoritprogram. Tvätt, middag och handling.
    I em har jag och mina två syskonbarn varit på Agilitybanan och tränat med hundrana, dom älskar det! Både hundarna och tjejerna!
    Sen hade svågern kaffet färdigt när vi kom hem igen.
    18.00 ska jag iväg och träna på Friskis&Svettis, sen blir det TV soffan med Cecar Millan på TV4 plus kl 20.00, en annan favorit. En gó ledig dag! (L)

  • jenkar 22 september 2008

    Jobbat till 14.00 idag, därefter åkte jag till min mormor å morfar för att lämna lite trattkantareller efter gårdagens stora skörd.., blev kvar hos dem en stund å tjöta lite, åkte hem å började göra lammgryta som jag strax skall äta med ris till..:p, sambon är sen hem från jobbet idag så han får värma sen när han kommit, jag e vrålhungrig å kan inte vänta..:D, hade tänkt å försöka komma iväg å träna ikväll men som vanligt känns det inte som det hinns med så d blir nog till å slappa lite framför tvn eller lösa lite korsord eller läsa nån hemmets journal som jag lånade av mormor.., har förresten hunnit med att dammsuga å tvätta golven på nedervåningen under tiden grytan stått å puttrat på spisen.., det gäller å va effektiv..:D

  • systeryster 22 september 2008

    Vaknade 6.20.Gick upp och gjorde mig i ordning.Väckte sonen som tyckte att han var sjuk , ont i halsen, men ingen feber. Lät honom ändå vara hemma. Kom sent till arbetet då jag måste ringa skolan, marginalerna allt för snäva. Kom senare än första patienten som var två timmar för tidig.
    Morgonmöte, bokade in mig för att hålla i fortbildning till mina kollegor i suicidprevention.
    Packade väskan för att ge mig ut på medicinrunda, dvs att åka ut och administerar läkemedel till de patienter som inte kan ta sig till mottagningen.Jag och en kollega åkte på 7 hembesök runt hela stan på mindre än två timmar. Åt lunch, färdig rätt från Felix, "bukfylla". Träffade en patient som kom utan att ha tid bokat på lunchen. Äkte på ett längre hembesök , skyndade mig tillbaka för att delta i och lära mig stresshantering. Skyndade hem för att laga mat, pasta med köttfärssås.
    Åkte för att delta i föräldrarmöte med syoinformation inför gymnasieval. Kom hem 20.45 för att sätta mig vid datorn och kolla läget på Matklubben.Tittade på TV tills sängdags ca 23.30.

  • Tillberga 23 september 2008

    Tisdag efm Solen lyser och de är så himla vackert ute
    själv så städar jag (vilket inte är min starka sida)
    De är så att till helgen och nästa vecka får jag besök av barn o barnbarn + lilla Dexter som är vårat barnbarns barn
    Vi skall ha klädbytardagar på jobbet och de är nått STORT
    ungarna kommer både för att handla och jobba
    Så i morse fixade jag kassaskrinen,
    de skall ju vara växelkassa, pennor och räkneapparat
    inskrivningslistor och försäljningslistor
    och en hel del annat som måste göras innan

    på Fredag skall hela församlingsgården skall göras om till en galleria
    med rum för skor, herrkläder, damkläder, leksaker, ytterkläder, barn, sport och bäbiskläder ja de blir en hel del
    I våras var de 250 inlämnare

    ser fram emot detta
    inlämning lördag o söndagk kl 13-19
    föräljning sen måndag till onsdag kl 13-19

  • azlan_lena 23 september 2008

    Jag var till bassäng träning för första gången efter operation ,
    Man tror man är Ester Williams ..... aj aj så ont resten av dagen .
    Men solen har skinit och jag har suttit lätt klädd o bara lapat sol o läst en tjock bok .

  • pedalen1965 23 september 2008

    Idag har jag gjort en omgång äpplemos på en sisådär 20 kg, för 3-dje gången. :p
    Fast inte på samma dag förståss! :D
    Sen satt jag och åt ett i solsken i min trädgård. (H)Det var riktigt varmt.
    Sen kom mitt 3-åriga barnbarn. Vi plockade lite äpplen och la i fruktskålen.
    Kommer säkert att drömma om äpplen i natt! :'(

  • jenkar 23 september 2008

    Gick upp 5.30 imorse, fixa frukost å tog det lugnt, gillar att ha lång tid på mig på morgonen även om jag inte gillar att gå upp såååå tidigt!. Började jobbet vid halv 8 å sslutade 14.00, åkte direkt till grossen å handlade för denna veckan. Åkte hem å började med middagen å gluttade på youtube samtidigt :D., har förberett för morgondagen å sitter nu framför tvn med sambon å surfar runt här på matklubben tills videokväll med luuk börjar på 1.an..., ska upp tidigt imorn med å jobba till 16.00...:(

  • bejofr 23 september 2008

    Idag har jag planterat lite buskar och på eftermiddagen har jag fällt träd. Det har varit en bra dag.

  • Virre85 23 september 2008

    Idag har jag sprungit efter min 11 mån son som är högt och lågt. Som varje dag:DHan har inte lärt sig gå än men vi har varit ute och tränat lite. Han har gått och hållit ena handen på vagnen och andra i min hand. Gick väl så där:D Men han börjar bli lite säkrare. Han har fått dagis plats den 11 nov och vill så gärna att han ska lära sig gå så han kan leka med dom andra barnen ute på gården.

  • MelleBandolo 24 september 2008

    Idag ska jag bara vara hemme, för jag är sjuk. Om min huvudvärk släpper kommer jag plugga. Jag känner även ett starkt behov av att baka, även om det inte e så nice o göra det om man är sjuk :/

  • Lakrisalen 24 september 2008

    Jag ska åka till Göteborg idag med tåget, där ska jag gå på bokmässan hela dagen imorgon. Det blir säkert en runda i Nordstan också. Vi är några arbetskamrater som brukar göra detta varje år. Vi bor på hotell och har det trevligt. En liten minisemester som "laddar batterierna" nu på hösten när det inte är några helgdagar.

  • StinaStumpan 24 september 2008

    Jag steg upp klockan tio och fikade. Sen tog jag en härligt lång dusch.
    Ska snart åka på affären för att handla och sen laga dagens middag, korvstroganoff m ris.
    Sen åker jag på jobbet kl 15:30 och slutar kl 01:10. Det är min dag, man orkar inte med så mycket mer... :Z:D

  • kickiekblad 24 september 2008

    Idag steg jag upp halv sju gjorde frukost till flickan rastade hundarna sen har jag städat å fixat här hemma snrt bär det i väg till jobbet

  • frucaos 24 september 2008

    Snorig... det gäller både mig och barnen. Annars är det vackert höstväder och vi har tagit en lugn promenad, trots förkylningar.
    Har bakat en plåt med äppelsockerkaka. Barnen sover middag, så det är tyst i huset.
    Lyckades förresten tappa sockerpaketet när jag skulle mäta upp till smeten, så jag fick plocka fram dammsugaren. Så kan det gå.

  • Babzan 24 september 2008

    I dag har jag pluggat men först var jag ute med hunden på en långpromenad i det vackra vädret(H) Ska strax åka till jobbet, börjar halv 4 men jag hinner nog peta ner några lökar i rabatterna först.
    Ungarna får fixa middag själva ikväll eftersom jag och maken jobbar sent. Det blir nog inte så svårt för dom eftersom jag förberett köttfärssås och quornfärs, det är bara för dom att koka spagetti och blanda ihop en sallad :)

  • Madelen73 24 september 2008

    Idag har lilltjejen och jag varit hos mormor o morfar och hälsat på.
    Nu är det middag som gäller och sen håller vi kväll=)

  • jenkar 24 september 2008

    gick upp halv sex imorse, åt frukost å kolla youtube (min favvosyssla på morgonen), började jobbet halv 8, har varit en superlugn dag (nästan för lugn), slutade vid 16.00, åkte hem å började med middagen- kebabsoppa!, gott!, har oxå gjort äpplemos nu, fick 2 bärkassar äpplen av en kollega så nu kan jag göra äpplemos varje kväll..=).

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.