Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur skulle du vilja fira din födelsedag?

  • DoctorWho 10 mars 2011

    Precis som rubriken säger. Bara din fantasi sätter gränser. Din perfekta födelsedag. Här följer min;

    Jag skulle vilja sitta ensam på ett café i London och dricka en kopp te och titta på folk som går förbi. Och efter det gå på upptäcksfärd genom gatorna, gränderna och de udda småaffärerna, och gå vilse både här och där. Sakta promenera genom parkerna. Och bara njuta hela tiden.
    På kvällen skulle jag gå på teater, stand up, konsert eller puben.

    (Har ALDRIG velat fira min födelsedag, vet inte varför. Kommer ihåg när jag var 5-6 år satt jag och undrade när alla släktingar skulle gå.)

    Redigerat stavfel.

  • Wombat04 10 mars 2011

    Jag för min del skulle vilja rida långritt på islandshäst, vara ute hela dagen i skogen med hästen och ha god matsäck med. Efter ett skönt, varmt bad spenderas kvällen i familjens och vännernas sällskap med ännu mer god mat som jag då slipper laga själv. Värken i sittbenen dagen efter (har inte suttit på en häst på 15 år) får jag ta då!

  • boz1965 10 mars 2011

    Skrivet av Transporter den 10 mar 2011

    Precis som rubriken säger. Bara din fantasi sätter gränser. Din perfekta födelsedag. Här följer min;

    Jag skulle vilja sitta ensam på ett café i London och dricka en kopp te och titta på folk som går förbi. Och efter det gå på upptäcksfärd genom gatorna, gränderna och de udda småaffärerna, och gå vilse både här och där. Sakta promenera genom parkerna. Och bara njuta hela tiden.
    På kvällen skulle jag gå på teater, stand up, konsert eller puben.

    (Har ALDRIG velat fira min födelsedag, vet inte varför. Kommer ihåg när jag var 5-6 år satt jag och undrade när alla släktingar skulle gå.)

    Redigerat stavfel.


    Håller helt med dig. Det där med att fira födelsedag med fest och stort ståhej är totalt överskattat. Fast jag byter gärna ut caféet i London mot en uteservering på Strøget i Köpenhamn.

  • Amika 11 mars 2011

    Jag skulle vilja göra en utflykt i skotska högländerna... Promenera med hundarna och ett trevligt sällskap. Fotografera, äta en god picnic, umgås och bara njuta av omgivningarna. Eller besöka the tower of London tillsammans med min vän och sen dricka te på Hilton och sen besöka St Pauls Katedral och Westminster Abbey. :)

  • Chilipuffen 11 mars 2011

    Eftersom jag fyller i november då Sverige är som tråkigast så skulle jag vilja fira som jag gjorde min 40-årsdag, i Thailand. Började morgonen med en härlig frukost ute. Blev överraskad av sambon som bokat en privat båttur runt ön där vi bodde. Under båtturen så snorklade vi med fantastiska fiskar som vi också matade med vattenmelon, direkt ur handen. Fantastisk känsla. Sen åt vi en härlig lunch på en restaurang på pålar i vattnet, där man satt på golvet med benen dinglande ner mot vattnet och tittade på fiskarna. Lunchen bestod av underbara fisk & skaldjursrätter.
    Efter båtturen blev det lite sola och bada för att senare på kvällen äta ytterligare en fantastisk fisk & skaldjursmiddag nedsköljt med Mai Tai. Perfekt födelsedag!

  • sju 11 mars 2011

    Jag skulle vilja fira med många vänner, goda drinkar och med ett riktigt coolt liveband. Om bara fantasin sätter gränserna så återuppstår Kurt Cobain till min stora dag och kör akustiskt med sina gamla bandmedlemmar i Nirvana. Om inte det kan ordnas så duger Motörhead bra.

  • Isia88 11 mars 2011

    På kvällen i Paris, på trappan nedanför Sacre Coeur i stadsdelen Mont Martre, med utsikt över hela upplysta Paris framför mig. Vi skulle vara några stycken, någon skulle ha med sig en gitarr, och vi skulle sjunga låtar av Joni Mitchell, Bob Marley och andra gamla godingar hela natten lång.

  • The_mama97mia 11 mars 2011

    Jag är sjukt tråkig, och vill svara - Inte Alls!

    Men om jag måste svara ngt mer ingående så -
    helst ensam i min stuga, med soft musik, ett glas vin, gärna i solstolen... jag fyller på sommaren...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.