Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag trodde jag var höger-hänt

  • ingelablank 14 januari 2010

    Ja ha,,då ska jag försöka mig på att vara försäkrings- kassan tilllags. Började jobba förra tisdagen på mitt ordinarie jobb efter att ha pluggat i 4½ år. men vad händer....jag ska hämta sista tvätten i tvättstugan åt min brukare(jobbar som personlig assistent) och jag halkar på golvet innanför dörren och bryter armen...(där fanns ingen matta att torka skona på) jag han jobba exakt 5 timmar.... sen var det akuten och gipps och åtta veckors sjukskrivning. Tur att jag har levt som fattig student ett längre tag och är van att vända de få slantar jag fått under den tiden. men snacka om irriterande!!!(N)

    Att jag var så beroende av min vänser hand hade jag ingen aning om...:( det går ju inte ens att öppna en vanlig burk eller tandkrämstuben utan att be om hjälp(suck). Så det här med matlagning är en utmaning...men skam den som ger sig:D Tur att den här sidan finns ,där jag kan leta lätt lagade recept som jag klarar av att laga med en hand.

  • redd 14 januari 2010

    Det är väldigt mycket en träningssak samt att komma på tricken och ha rätt verktyg, många saker kan man hålla fast mellan benen om det skall skruvas, konservburkar får man öppna med gammeldags öppnare eller köpa en sådan man fäster på väggen.
    Grytor med dubbelfattning går bort.

  • Amika 14 januari 2010

    Men fy vad tråkigt! Stackars dig!!
    Hoppas det läker fort så du känner dig piggare snart igen! Men 8 veckor... Stackars dig... :(
    Hoppas du har någon som kan hjälpa dig med städning och sånt.
    *skickar en krya på dig kram*

    /Jonna

  • githg 14 januari 2010

    Åh vad tråkigt.
    Men det är när man skadar sig som man inser hur fantastiska alla handikappade är.