Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag trodde jag var höger-hänt

  • ingelablank 14 januari 2010

    Ja ha,,då ska jag försöka mig på att vara försäkrings- kassan tilllags. Började jobba förra tisdagen på mitt ordinarie jobb efter att ha pluggat i 4½ år. men vad händer....jag ska hämta sista tvätten i tvättstugan åt min brukare(jobbar som personlig assistent) och jag halkar på golvet innanför dörren och bryter armen...(där fanns ingen matta att torka skona på) jag han jobba exakt 5 timmar.... sen var det akuten och gipps och åtta veckors sjukskrivning. Tur att jag har levt som fattig student ett längre tag och är van att vända de få slantar jag fått under den tiden. men snacka om irriterande!!!(N)

    Att jag var så beroende av min vänser hand hade jag ingen aning om...:( det går ju inte ens att öppna en vanlig burk eller tandkrämstuben utan att be om hjälp(suck). Så det här med matlagning är en utmaning...men skam den som ger sig:D Tur att den här sidan finns ,där jag kan leta lätt lagade recept som jag klarar av att laga med en hand.

  • redd 14 januari 2010

    Det är väldigt mycket en träningssak samt att komma på tricken och ha rätt verktyg, många saker kan man hålla fast mellan benen om det skall skruvas, konservburkar får man öppna med gammeldags öppnare eller köpa en sådan man fäster på väggen.
    Grytor med dubbelfattning går bort.

  • Amika 14 januari 2010

    Men fy vad tråkigt! Stackars dig!!
    Hoppas det läker fort så du känner dig piggare snart igen! Men 8 veckor... Stackars dig... :(
    Hoppas du har någon som kan hjälpa dig med städning och sånt.
    *skickar en krya på dig kram*

    /Jonna

  • githg 14 januari 2010

    Åh vad tråkigt.
    Men det är när man skadar sig som man inser hur fantastiska alla handikappade är.
    Här ifrån stan har vi en 20 årig kille som förlorat båda benen och en arm. Och ändå verkar han inte ha några begränsningar. Jag blir så imponerad av honom.

  • Okänd 14 januari 2010

    Var med om en liknande grej. Vi hade hantverkare i vårt hem, byggde om köket.
    Skulle hämta en grej i ett annat rum, och det var halt av spån och slipdamm.
    Jag slog i golvet som en fura med ett överarmsbrott som följd.
    det var 3 månader sen,har inte kunnat ligga på min högersida förrän nu (kortare stunder, men ändå). Först nu efter ganska mycket träning och envishet börjar jag få tillbaks något rörlighet men mornarna ska vi inte prata om, har skitont. tur i oturen att hantverkarna var kvar annars hade jag blivit liggande på golvet. Är rädd för nu att jag ska få s.k. frusen axel fick ju en spricka där med. :(:@

  • jimboz 14 januari 2010

    När jag skadade vänsterhanden(vänsterhänt) så gipsade dom upp över handleden..Jag hade skurit av senan i handflatans underdel...Jag insåg ganska snabbt vilket helvete det skulle bli att diska. Ungarna ungarna skulle tvärvägra och jag skulle få tjata ihjäl mig..Gick in på Thorn och hitade en diskmaskin för 1500 bagis. In i taxin och sedan in i affären för att få bärhjälp (3 trappor).Från hallen släpade jag sedan diskmaskinen och installerade den i köket och allt detta med en hand och en arm som stöd...Det var en golvmaskin .

    Man kan mycket ibland :)

  • Okänd 14 januari 2010

    Lät inge kul det där.
    hur är det med handen nu?
    Man blir förvånad över sig själv ibland att man klarar vissa saker!(Y)

  • jimboz 14 januari 2010

    Skrivet av danniella den 14 jan 2010

    Lät inge kul det där.
    hur är det med handen nu?
    Man blir förvånad över sig själv ibland att man klarar vissa saker!(Y)



    Bara bra tack :)

    Dom lyckades få ihop den så nu är det ingen fara...

  • Okänd 14 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 14 jan 2010

    Skrivet av danniella den 14 jan 2010

    Lät inge kul det där.
    hur är det med handen nu?
    Man blir förvånad över sig själv ibland att man klarar vissa saker!(Y)



    Bara bra tack :)

    Dom lyckades få ihop den så nu är det ingen fara...


    Så nu har du slängt ut diskmaskinen då!?:p

  • jimboz 14 januari 2010

    Skrivet av danniella den 14 jan 2010

    Skrivet av jimboz den 14 jan 2010

    Skrivet av danniella den 14 jan 2010

    Lät inge kul det där.
    hur är det med handen nu?
    Man blir förvånad över sig själv ibland att man klarar vissa saker!(Y)



    Bara bra tack :)

    Dom lyckades få ihop den så nu är det ingen fara...


    Så nu har du slängt ut diskmaskinen då!?:p


    Min absolut bästa vän Diskmaskinen ska för alltid finnas vid min sida..Den bästa vän jag nånsin haft...:)

  • Okänd 14 januari 2010

    Ja,ja vanans makt är stor! :D

  • ingelablank 18 januari 2010

    Jo nog är diskmaskinen ett under, men det viste jag sedan förut.... ska på nytt läkarbesök i morgon med rönken får se hur jag har skött mig... Min sambo har nu insett hur bra han har haft det då jag tycker om att laga mat och baka.... nu får han sköta mycket av det.. men nog är jag envis och har som någon av er skrev "att man måste ha fantasi och det är ett jätte bra redskap, man kan mycket mer än vad vi tror,,, / Ingela:p

  • jimboz 18 januari 2010

    Ett jävlar anamma + bra kokböcker är också ett steg upp mot månen :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.