Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kändisar jag mött - "jag mötte Lassie"

  • The_mama97mia 4 september 2008

    Såg släktforskningstråden här o fick ju mindervärdeskomplex..
    Tänkte att vi som inte har kungliga eller andra anor kan här tala om vilka nutida "kungligheter" eller kändisar vi mött...

    Har du kanske också ätit mat på samma restaurang eller tillsammans med ngn kändis???

    Hmmm.... Låt höra!!!!

    ???????????????


    Mamma Mia i Finspång där Kung CXVIG var på Eriksgata på 70.talet.

    Pillutta alla . där fick jag ju till ngt kungligt :)

  • Annras 4 september 2008

    Ja, eftersom jag bor i Ystad, så ser jag Krister Henriksson nästan dagligen, nu när man håller på att spela in 13 st Wallander-filmer!

    Jag stötte på Tommy Körberg en gång för många år sedan i en skoaffär i Malmö!

    När jag var ca 5-6 år gammal, kom dåvarande drottning Louise (Gustaf VI Adolfs hustru) till bostadsområdet där jag bodde, för att inviga något slags kommunal verksamhet. Så besviken jag blev! Jag var ju övertygad om att en drottning skulle ha krona på huvudet och frasande sidenklänning! I stället var hon klädd i en intetsägande trenchcoat. Suck!!!

  • Eery 4 september 2008

    min mormor höll på att köra på nuvarande kungen när han pluggade i Uppsala
    han sprang rätt ut i gatan utan att se sig för

    där kan man s nacka om att "träffa" kungligheter:@

  • tantdrake 4 september 2008

    Helt i linje med min dialekt (nåja, inte riktigt lika finlandssvenskt) och mina finska nerver :p hamnade jag bredvid Mark Levengood på en uteloppis i Stockholm för en massa år sedan. Jag smälter bara han öppnar mun det lilla mumintrollet (L) Gissa om jag sååååsade mig just vid de borden!
    Mitt livs besvikelse kom något senare....när jag till min förskräckelse genom blaskorna upptäckte att han var sambo med Jonas Gardell - som jag INTE gillar ett dugg :'( Det tog lång tid att hämta sig....

  • Eery 4 september 2008

    kan fylla på med att jag bott granne med Elsie Johansson

    hon som skrev Mosippan, Glasfåglarna och Nancy

  • The_mama97mia 4 september 2008

    jag har ju kramat Magnus Härenstam, men det var för hundra år sen (1993?) när jag var med i Jeopardy.

  • Bodil56 4 september 2008

    Fick hälsat på Max von Sydow, då han spelade på Dramaten i Stockholm. Dödsdansen av Strindberg som de spelade. Där var många kändisar med i det stycket, Per Myrberg, Margareta Krook och Jan-Olof Strandberg. En toppenföreställning. Pricken över i:et då jag fick möjlighet att träffa Max von Sydow efter föreställningen. Höll just då på att forska på hans första frus sida.

  • Bodil56 4 september 2008

    Skrivet av Bodil56 den 4 sep 2008

    Fick hälsat på Max von Sydow, då han spelade på Dramaten i Stockholm. Dödsdansen av Strindberg som de spelade. Där var många kändisar med i det stycket, Per Myrberg, Margareta Krook och Jan-Olof Strandberg. En toppenföreställning. Pricken över i:et då jag fick möjlighet att träffa Max von Sydow efter föreställningen. Höll just då på att forska på hans första frus sida.


    Glömde att berätta att jag också har mött Sigge Fürst. På en bussresa till Gottland, mötte vi honom på ett museum på Fårö, där han hade sommarställe. Precis som Ingmar Bergman och Max von Sydow. Tror också att Olof Palme hade sommarställe där. Åkte förbi hans ställe, men fick bara se muren framför.

    En gång såg jag kung Gustaf VI Adolf, då han kom åkande från Sofiero till Flickorna Lundgrens Cafée på Kullen. Hela kortegen med vakter och det hela kom körande genom Hjärnarps by. De har en speciell kaka, Vaniljehjärtan, som var hans älsklingskaka.

    Åke Arenhill, som bor här i Malmö, har jag sett par gånger. Mikael Neuman bor utanför Malmö, honom har jag sett någon gång. Lillbabs och Lasse Berghagen såg jag då de hade show här i Malmö. Då Eva Rydberg och Östen Warnebring hade show här var jag och såg dem. Också har man som den skåning man är, sett Nils Poppe på Fredrikdalsteatern. Janne Malmsjö är skolkompis med min före detta chef, så honom mötte man ett par gånger på jobb. Magnus Uggla har också uppträtt på Statsteatern i Malmö.
    Det var nog alla som jag kan komma på just nu.

  • irrevirre 5 september 2008

    Jag har haft förmånen att träffat massor av kändisar. Främst svenska artister. Jag kan nämna att det är imponerande hur trevliga i stort sett alla våra inhemska förmågor varit! Tacksamma och med fötterna på jorden:-) De presenterarde sig med namn när de checkar in, fast ALLA vet vem de är, och det tycker jag är ödmjukt.
    Jag har gjort allt från att vara "smakråd" till Jill Johnsson (klänningen hon hade när hon sjöng "kärleken är") och strukit Tony Blairs skjorta (fast då var man omringad av livvakter.... inte helt fel hrmmm)
    Det var när jag jobbade inom hotell. Först som floorsupervisor och sedan receptionist.

  • busan37 5 september 2008

    Jag träffade bröderna Herrey i Växjö 1985 och blev fotade med dom när dom signerade skivor

  • Lotten_J 5 september 2008

    En annan har ju ABBAS autografer...he he...gissa om man var stolt ungdom på den tiden när de även tog sig tid att växla nåra ord med mig. Den kände Hulk Hogan har man pratat med i receptionen på det hotell vi bodde på i London. Sen har man ju sett ett antal kändisar på Stockholms gator. Mina barn är släkt med Per Gessles fd gitarrist...Jonas Isaksson, hm...vad har vi mer? Småkändisar som Markus Fagervall...han lärde min son spela gitarr.....Brolle...ja han har man surrat med några ggr.....Har suttit bredvid Ewa Roos på flyget till Sthlm och småpratat, mkt trevlig kvinna. Har expierat ( stavas det så?) gruppen ...men gud vad heter dom, inte gyllene tider utan en annan känd grupp.....ja ja....det var alltid något....

  • Gillsan 5 september 2008

    :p(H)Tjenixen! När jag var på konsert i Lund i tonåren med Ebbagrön och Dag vag så fick vi äran och festa med dem efter konserten. har allas autografer , det var en upplevelse som hette duga i den åldern. Har mött Sven Melander, Torbjörn Fälldin, Jarl borsen, Nils Poppe, Hasse Andersson,Åke Cato, Mikael Neumann,Linda Bentzing.
    Totta Näslund festa vi med när han spelade mycket i Helsingör på 80-talet.
    Jag har gått rätt in i Jarl borssen på en ica affär i Bjuv pinsamt va det, han är lång som bara den.
    Har även sett en massa kändisar i vår lilla by Östra Ljungby när Marie Fredriksson gifte sig här. Hon kommer från Östra Ljunby precis som Hasse Andersson, då var det folkat i vår lilla by.(Y)(L)(Y)Hon är även faster till en av våra vänner.(H)

  • anluk 5 september 2008

    Har pratat med Håkan Hellström och han är en mycket härlig person. Även Sibel har barnen och jag träffat på McDonalds i Göteborg, ödmjuk.
    Sedan har jag ju sett Labero ett antal ggr eftersom hans första fru Louise kom från Ljungby.

  • Tillberga 5 september 2008

    jag är släkt med Jonas Leksell (myror i brallan)
    så honom har jag ju träffat

    sen harjag träffat ALLA skidstjärnorna från Tärnaby
    Ingemar Stenmark, Stig Strand, Bengt Fjellberg, Anja Persson och allt va dom heter

  • EwaBengtsson 5 september 2008

    När jag var fjorton så var jag på en glasutställning i Borgholm på Öland med min konfirmationsgrupp. En kvinna frågade mig vad jag tyckte om något särskilt konstverk och jag sa att jag tyckte att det var hemskt.
    Upptäckte senare att det var konstnären, Ulrika Hydman Vallien...

  • Agnii 5 september 2008

    Jag har inte träffat henne men min sambo är kusin med Marie Picasso. :D
    Sen har min egen kusin varit med i tv shower som Casanova, Man O man och Big Brother.
    Sen har man ju träffat en del under åren. Gänget i Rederiet, dom ursprungliga alltså osv.

  • softis 5 september 2008

    Jag har fått en öl av E-Type:)
    Jag har fått en handduk å blivit bjuden på smörgåsar av Nordman å gänget efter en spelning:)
    Jag har suttit å ätit på samma restaurang som Bert Karlsson:o

  • JennyV 5 september 2008

    Min mamma är kusin med Laila Westersund, så henne har vi träffat.
    När jag var 14-15 år så åkte Carl-Einar Häckner runt på fritidsgårdarna och sjöng och trollade. Vi skulle intervjua honom efter föreställningen och såg då hans rumpa när han bytte om, det var något stort för en 14åring som hade han som idol!!! (L)
    Bert Karlsson har sommarstuga i Grebbestad och när jag sommarjobbade på ICA för flera år sedan kom han fram till kassan och tyckte att vi kunde öppna en kassa till för det var ju en framför honom och han skulle då inte stå i kö. "Ställ dig i kön som alla andra...." Men han har gjort mycket bra för Grebbestad oxå!
    När jag var i London (1995) bodde vi på ett hotell, när vi kom ner i baren satt hela gruppen Oasis där och festade.:D

  • anluk 5 september 2008

    Barnen träffade Eunice Barber (femkamparen Carolina Klüft kämpade mot många gånger) i Göteborg under friidrotts-vm. OTROLIGT trevlig. Helt i motsats till vad hon utspelats att vara i media!

  • annis83 5 september 2008

    Oj oj oj vad roligt det är att läsa vilka ni har träffat.
    Jag har hunnit med att Springa in i Robert Wells och Grynet på gatorna i Jönköping. Även hockeyspelarna i Sveriges bästa hockeylag hv 71 ser man nästan dagligen. Amy Diamond och Daniel Karlsson har man sett.
    Sen har jag autografer ifrån följande: Leif loket olsson, Carola, Jill Johnsson (mycket trevlig kvinna) Martin Timell, Lillbabs, Peter Harrysson med flera. När jag va 15-16 år va jag helt tokig i att samla på autografer. Så min pärm ligger hemma hos mina föräldrar men den är lite rolig att titta i ibland.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.