Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kändisar jag mött - "jag mötte Lassie"

  • Wombat04 5 september 2008

    mama97mia, har du också varit med i Jeopardy? Det har ju jag med, fast 1992! Vad kul! hihi

  • zelonica 5 september 2008

    För rätt många år sedan:
    * Peter Siepen har jag dansat med.
    * Martin Forsström har jag pratat med.
    * Jesper Sahlén har jag oxå pratat med.

    För inte allt för länge sedan:
    * Nordman och gänget var inne på Okq8 och handlade av mig i kassan
    * likaså Roger Pontare och hans fru (antar jag att det var). :)

    Mvh Veronica

  • kickiekblad 5 september 2008

    Kiss sweet guns n roses ulf lundell per gessle mf

  • Prima 5 september 2008

    Har träffat på en hel del faktiskt, undrar varför det blivit så. En del helt slumpmässigt och en del genom jobbet då jag jobbade på Grand Hotel i Lund.

    Nåja, ska se vilja jag kommer på :)

    Noice var mina stora idoler och vi var med när dom repade i Lund.

    Gyllene tider på åttitalet stötte jag på då dom var i lund o signerade

    Robert Wells har flörtat med mej :)

    Jan Carlzon på Grand - en lång jäkel det där

    BB King - vars hela band ville fotas med mej. Haha!! Undrar om dom har det kvar .) Grand.

    Katerina and the waves- Grand - skrev upp mej på gästlistan men jag gillade inte dom så jag gick aldrig :)

    Max von Sydow, Grand. Jättegullig och rar. Helt vanlig och vänlig. Lämnade en fl whiskey (!!!) på bordet (åt mej???) Men gissa om jag som 17åring tog den direkt :)

    "kryddan" - bor ju här i lund så det är inte konstigt

    Likaså Stellan Sunddahl bor i lund

    Stötte på Tommy Körberg här i lund - en liten skit det där :) Haha!

    Satt brevid Niclas Wahlgren på en bio i stockholm på sena åttitalet, han var där m sin dåv. Mia

    Johanna Sällström, såg jag i lund, springa runt en hörna då hon var höggravid.

    _Var_ väldigt nära vän med Martin Dahlin (fotboll). Har dock inte setts sen han flyttade till "fjollträsk" :) Har många härliga historier om honom :)

    Såg två Medusamedlemmar sitta o grovhångla på en flight utomlands. Har fått för mej att det var nån Erik och Linda Isaksson. Var det det programmet dom var med i? Visst var väl hon med i nån sån såpa för hundra år sen...?

    Christer Lindarw i Sturups incheckningskö.

    Sen har jag sett många andra - som jag själv sökt upp så att säga - kungafamiljen på solliden, björn skifs på scen, lillbabs på scen.

    har nog sett danska kungafamiljen med en gång när jag var i köpenhamn m skolan, dom åkte omkring i en vagn. Brydde mej rätt lagom... : )

    Den coolaste grejen har jag inte varit med om själv, men har en bekant som blev "strandsatt" och var väldigt ledsen nere i grekland. Vet ni vem som hjälpte henne .... jo, sean connory. Va fatta!! Så jäkla coolt att det inte är sant :)

    Tja det blev några :) hihi Kul detta!

  • Prima 5 september 2008

    måste förresten berätta en kul grej. Som jag skrattade!!

    Min bror skulle på ett hak i lund och jag hade lovat att köra. det är nog typ 6-7 år sen. En kändis skulle stå vid ingången och godkänna de som gick in.

    Min bror fick syn på honom o sa
    - aaahhh det är duuu, pontus gårdinger
    - nä svarade snubben
    - jooooo det är du visst. Pontus gårdinger. Tjena!!!
    - nä det är inte jag!

    Min bror fortsatte att vara dryg (han var inte helt nykter ska väl tilläggas).
    När han berättade om detta för mej dagen efter, höll jag på att bryta ihop av skratt. Killen han trackat var ingen mindre än Peter Siepen :) Hahaha!

  • Babzan 5 september 2008

    -95 såg jag Richard Gere i badbrallor på stranden i Halland! Samma dag handlade vi på en Ica affär där Jonas Hallberg stod i kö bakom oss.:)

    Här i Enköping ser vi ju Teliapappan varje dag, han är alltid glad och trevlig!:)

    I Moskva åkte jag hiss samtidigt med Mel Ferrer (Angela Channings make) och Jan Malmsjö, de var där och spelade in en film. Året var -85(H)

    I London stötte vi på Morten Harket (norrmannen i gruppen Aha!) :

    Bert Karlsson ser man ibland på Hummelstabaren men det kanske inte är så mycket att skryta med....

    Ha en trevlig helg!!!

  • Prima 5 september 2008

    Skrivet av Babzan den 5 sep 2008

    -95 såg jag Richard Gere i badbrallor på stranden i Halland!



    Var det inte då det blev en massa tidningsskriverier om det... eller var det då han badade näck? :) Måste nästan ha varit samma år... !!?

  • Glitterfia 5 september 2008

    Arbetade i mina "yngre" dagar på skoaffär och jag sålde ett par tofflor till Gösta Krantz.

    Har ätit på restaurang (Athena i Östersund) samtidigt som Roger Pontare och exfru/sambo.
    Min sambo har suttit och pratat med Pontare över en hamburgare utan att fatta att det var han förrän efteråt. Helt avslappnat.

    Blev uppdragen på scenen i en ölhävartävling av Svullo på 80-talet.

    Mött min stora idol Björn Skifs på ett övergångsställ i Stockholm. Min dåvarande sambo skrek och pekade - KOLLA... BJÖRN SKIFS... Vilket gjorde att jag inte kunde kolla Björn Skifs *Skämdes*

    Åkte samma flyg (Arlanda- Åre/Östersund) som Mikael Thornving med familj i somras.

  • tina62 5 september 2008

    Joe Tempest har jag suttit och fikat med flera gånger

    The Boppers när de var ett lokalband i Stockholm så var jag med då de repade i sin lokal samt så spelade jag piano med dem.

  • festmaten 5 september 2008

    Mauro Scocco, vars sambo är en släkting till mig.
    Ola Magnell, som bor två mil härifrån.
    Tidigare arbetade jag i en av de större butikerna här på orten, där pratade jag flera gånger med kändisar som ofta är här på Österlen, som Hasse Alfredsson, Mona Seilitz, Gudrun Schyman, John Pohlman, Sanna Ekman o Mats Ronander.

  • Babzan 5 september 2008

    Jo du Prima,du har rätt, det blev skriverier i tidningarna. Richard Gere hade visst en liten historia med en svensk tjej den sommaren men tyvärr så var det inte med mig, ha ha...:p

  • azlan_lena 5 september 2008

    :'( Många är dom "kända" som passerat revy inom jobbet ..

    Inte att inte glömma alla dessa POP stjärnor man mötte o hälsade på på 60 talet när man jobbade i England som au pair dagtid och på spel - klubb /musik på helgerna.

    Ha ha dom är reliker nu och en annan med .(Y)

  • marwis 5 september 2008

    Var på nattklubb i Stockholm i slutet på 80-talet. Stod och höll kompisens väska när alla började gå förbi mig. Jag fattade nog att det inte var jag som var så intressant och såg att bredvid mig stod Sylvester Stallone. Jag bestämde mig för att hälsa men inte lika töntigt som flera andra som gick förbi som drog till med "Hi I like your movies " och annat trams. Jag vänder mig mot honom tar ihand och får fram "Hi " :'( Sen var det stopp! Fick inte fram ett ord till. Så var det med min kaxighet! Skall tillägga att han var en plutt runt 165 lång men med riktiga "gorillor" som body guards!

  • gottgris 5 september 2008

    Jag var på en ålandskryssning för ett antal år sen o då var Ulf Elfving där o uppträdde och Lasse Lönndahl som min son gick fram till o fråga om han fick fota honom.
    För några år sen var jag o barnen i göteborg, vi var lite osäkra att hitta till hotellet- så min son går fram till en kille o frågar efter vägen- det råkar vara Patrik Sjöberg, min grabb hade inte en aning vem han var. :)

  • Ingan 5 september 2008

    Hej!
    I mitten av 70-talet när jag bodde i Tärnaby träffade jag Ingemar Stenmark (han började bli känd då) Stig Strand och Bengt Fjällberg var ännu okända men det blev dom ju sen och då var det bara att åk.

  • 57barbro 5 september 2008

    Jag bor nästa granne med Magdalena och Henrik Forsberg... tänka sig att dessa duktiga idrottare bor i lilla Bergeforsen, en liten håla i skogen i Timrå...
    Måste väl allafall säga att denna plats är en underbar plats att bo på! Nära till Indalsälven, natur och inta att förglömma det kända Y-et som Bengt Lindström har skapat.

    Vi har hockeylaget Timrå IK, man dyker på någon av spelarna lite då och då. Har suttit granne med Jonatan Hedström på krogen. En mycket trevlig kille!! Väldigt social och pratglad.

  • farmoringer 5 september 2008

    Jag har fått en kram av Bosse Larsson och jag har stått och snackat "skit" med Leif "Burken" Björklund.

  • Fiona 5 september 2008

    Eftersom min svåger (ok, han och syrran är inte gifta, men lever tillsammans och har 2 barn tillsammans) äger ett hotell i Trollhättan där i princip samtliga stora kändisar som kommer till Trollywood (som det kallas av filmfolk) bor så har man träffat en och annan... Svenska som utländska... o i regel måste jag säga att de alla varit trevliga :)
    Sen har jag även expedierat Casper i Arvingarna när han var o handlade mat o jag jobbade som demonstratris.... Fick honom att köpa sista flaskan av en sorts sås haha :)

  • Prima 5 september 2008

    Skrivet av Babzan den 5 sep 2008

    Jo du Prima,du har rätt, det blev skriverier i tidningarna. Richard Gere hade visst en liten historia med en svensk tjej den sommaren men tyvärr så var det inte med mig, ha ha...:p


    Fniss... inte!! Det kanske var du som fotade :) (H)

    hihi

  • azlan_lena 5 september 2008

    Ja så var det Winston Churchill ... vad var det med det då ?
    En gammal gubbe som luktade cigarr , godda godda på engelska förståss ...slappt handslag
    Det är ju bara vanliga människor som lyckats med nått som vi inte fixat .......

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.