Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kändisar jag mött - "jag mötte Lassie"

  • EnsammaMamman 5 september 2008

    Var på mc-mässa i Stockholm för ca.15 år sedan. Gick i godan ro och tittade på alla motorcyklar när jag krockade med någon, men jag tänkte inte mer på det förrän kompisarna frågade om jag inte såg vem det var. Tydligen var det Jerry Williams jag hade sprungit på.

  • Bowmore 5 september 2008

    Kan skryta med att jag varit endast ngn meter ifrån Brigitte Bardot och Sophia Loren.
    Var på Sicilien för ett antal år sedan då detta inträffade.

  • Queenie 5 september 2008

    För många år sen satt jag på centralpuben i Göteborg och drack öl med Gösta Engström, som jag för övrigt lurade att jag var från Norge, det var en period när jag alltid pratade norska, lurade folk i tre års tid. Sen har jag kramat Lasse Berghagen och pratat med honom, Lennie Norman pratade jag med på en firmafest för två år sen, han uppträdde, jag stod ute och rökade och drack en öl och fattade inte först att det var honom jag pratade med, men himla trevlig var han. Sen träffade vi ju faktiskt en f.d. bandmedlem från Smokie i somras i Edinburgh, var ute och festade med honom i två kvällar, himla trevlig prick. Sen är det en känd italienare, som är kort, han heter ... (kommer inte på det just nu ...)

  • gladavmat 5 september 2008

    För jättelänge sedan sprang jag ihop med en man på gågatan i Skellefteå tittade upp, bad om ursäkt och upptäckte att det var en bekant , så jag sa Hej! men det var Lars Lönndahl:o
    Sen frågade Tomas Ledin efter en bok när jag jobbade med böcker... o den var slut:@

  • MatAnders 5 september 2008

    Skulle vilja skryta med att jag träffat Bob Dylan men bara i drömmarna, räknas det? (för vi hade jäkligt kul ihop):D

  • MammaIrene 5 september 2008

    Jag har i ungdommen kramat Casper Jarnebrink efter en av deras spelningar
    Jag har sjungt på scen tillsamans med wizex
    Jag har fått en rosa golfboll, o pratat Robert Wells. Lasse Brandeby o Lasse Croner har jag mött på golfbanan

    Claes Åkesson o Janne Loffe Carlsson höll i brevidtävlingarna på en stor ungdomstävling i golf (föreningsbanken cup) på 90-talet, men oj vad dryg Claes var......Loffe var rolig! han peppade oss!

  • Gourmet-Ia 5 september 2008

    *Martin Dahlin stötte på mig för många år sedan på Heartbreak i Malmö. Han blev ganska sur, när jag inte visade intresse, och undrade om jag inte visste vem han var.
    * Alice Cooper fick jag utbyta några ord med efter trash-konsertet han höll i Lund. Så trevlig!
    * Gruppen Twenty 4 seven spelade på ett ställe, där jag kände ägaren. Efter deras konsert, fick jag och min väninna sitta och snacka med dem och dricka lite öl. När vi sen ville gå och dansa, följde de med oss.Oj, vad jag gillade dem på 90-talet.
    *Timbaktu (Jason) Vi umgicks i samma kretsar och har träffats en del gånger och snackat, men då var han inte känd.
    * Tone Norum träffade jag när jag praode på Folk å Rock i Lund. Fick uppfattningen av att hon var lite arrogant.
    * Fredde Granberg och Peter Settman träffade jag i Lund när jag skulle göra en radio-intervju med dom. Då var de karaktärerna Ronny och Ragge. Snacka om radarpar. Trodde jag skulle dö av garv, när vi skulle ner med hissen, dit intervjun skulle hållas. Deras j-vla gällivare-häng höll på att ta livet av mig.

    Det var några, och som någon annan redan sagt. De är helt vanliga människor. precis som oss. Det finns nog många fördelar med deras yrke, men personligen tror jag att nackdelarna är fler.

  • Gourmet-Ia 5 september 2008

    Skrivet av Bowmore den 5 sep 2008

    Kan skryta med att jag varit endast ngn meter ifrån Brigitte Bardot och Sophia Loren.
    Var på Sicilien för ett antal år sedan då detta inträffade.


    Snubblade du inte? De är ju ikoner för en skönhet som inte existerar idag. De + Marylin Monroe.

    Har det varit på senare tid? Du ser inte så gammal ut själv :)

  • Bowmore 5 september 2008

    Skrivet av Gourmet-Ia den 5 sep 2008

    Skrivet av Bowmore den 5 sep 2008

    Kan skryta med att jag varit endast ngn meter ifrån Brigitte Bardot och Sophia Loren.
    Var på Sicilien för ett antal år sedan då detta inträffade.


    Snubblade du inte? De är ju ikoner för en skönhet som inte existerar idag. De + Marylin Monroe.

    Har det varit på senare tid? Du ser inte så gammal ut själv :)


    Kan väl säga att det var mer än 10 år sedan iaf :p

  • Prima 5 september 2008

    Skrivet av Gourmet-Ia den 5 sep 2008

    *Martin Dahlin stötte på mig för många år sedan på Heartbreak i Malmö. .


    Dalle på heartbreak!? Är det sant... ja mycket ska man höra. hihi

    Men att limma på söta flickor har han jämt varit bra på :) *ler* Bra du nobbade honom... det behövde han säkerligen! Han var alldeles för van att få som han ville... om man säger så :)

  • jas65 6 september 2008

    Jag har aldrig mött någon kändis, men jag har träffat Al och Sylvester och hälsat på Allan dagligen och nästan slagit Dan på käften (otrevlig person ) Bett Orup att gå och lägga sig för han var trött. Sprungit omkull Lillian vid Östermalshallen hon hade så bråttom så hon var tvungen att be mig om ursäkt.

  • camillaf14 6 september 2008

    Jag har skakat hand och småpratat med Mick Fleetwood, trummisen i Fleetwood Mac (Y) och även lånat ut min hårtork till Lill-Babs som hade glömt sin hemma. Jag har även träffat Joe Penny, han som spelar med i tv-serien Rättvisans män! Otroligt sköna, goa människor, precis som vi andra. De har lyckats i sina branscher och blivit kända.
    Sen som Öviksbo så springer man ju ihop med Bo R Holmberg (författare), Peter "Foppa" Forsberg och andra hockeyproffs nu och då.
    Min mamma och hennes man umgås med Roger Pontare och hans fru så de har vi träffat, likaså deras barn.

    Min man har hälsat på bl a Anders Hedberg (ishockeyspelare) och Bosse Berglund (ishockeyspelare). Han har även skakat hand med "riksbusen" :p fd Skandiachefen Lars-Åke Pettersson. Han har även träffat Göran Persson och Ingvar Carlsson som statsminister.

    Mina barn har fått autograf av Albert Svanberg, TV-sporten.

    Jag träffade Kent Andersson när jag jobbade på hotell. Då sprang jag även in i (bokstavligen!) Tommy Nilsson! Snacka om flaggstång! Och det var när han hade sin pudelfrilla :p Jättepinsamt då, ett härligt minne att skratta åt nu!:D

  • Bodil56 6 september 2008

    Jag är släkt med Sven-Erik Gisbol i Curt Hagers, så honom har jag mött ett par gånger. Hans pappa är kusin till min mamma.

  • MammaIrene 6 september 2008

    Skrivet av MammaIrene den 5 sep 2008

    Jag har i ungdommen kramat Casper Jarnebrink efter en av deras spelningar
    Jag har sjungt på scen tillsamans med wizex
    Jag har fått en rosa golfboll, o pratat , tränat i hop med Henrik Stensson (golfprofset som lyckats stort i Usa nu) Har även spelat med Nicklas fasth som även han lyckats ganska bra...
    Robert Wells. Lasse Brandeby o Lasse Croner har jag mött på golfbanan

    Vincent Hamilton om någon kommer ihåg honom som var med i Robinsson för några år sedan, var min klasskamrat i 10 år, så han känner jag ju ganska så väl....
    Claes Åkesson o Janne Loffe Carlsson höll i brevidtävlingarna på en stor ungdomstävling i golf (föreningsbanken cup) på 90-talet, men oj vad dryg Claes var......Loffe var rolig! han peppade oss!


    vet inte varför inte all text inte kom med den första gången....

  • asameri 6 september 2008

    Jag har träffat E-type och jag bad honom klippa sig och skaffa sig ett jobb......(till mitt försvar där är att jag inte kännde igen honom föst, tyckte bara att han var en dryg valp)....Jag kan lova att han såg förvånad ut :):D

  • farmoringer 6 september 2008

    Jag har festat en hel kväll med Tito Beltran......

  • Prima 6 september 2008

    glömde berätta förut att min mamma var dagmamma åt Linus Thörnblad (aktuell höjdhoppare) i några år. En söt liten unge och han är inte alls sej lik :) Däremot har han blivit väldigt lik sin mamma nu när han är "äldre". Tackolov att han slapp bli lik sin far...(H)

  • gunnarstorp 6 september 2008

    Hallå
    Jag har kramat Lasse Kroner dä ni:)

  • Tine 6 september 2008

    :D Jag fick äran att träffa Tore. Skogman. En kort tid innan han gick bort.
    Tine

  • bernit 6 september 2008

    Jag träffade en snickare en gång !

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.