Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Knäpp reklam

  • boz1965 1 juli 2012

    Du hade väl en liten "paus" från teve också igår kväll vad jag förstod.
    Kan vara ganska skönt det också ibland, även om det var "påtvingat". :)

  • rosatalo 1 juli 2012

    Är det ingen som gillar Norrlandsguld reklamen där de ska "bygga nåt, nåt jättebra som vi vill ha" med en karl som sjunger "till havs" med ny text. Jag tycker den är jättekul för han har världens galnaste blick. Annars tycker jag det värsta är smörig reklam av typen, pappa låtsassover i soffan, liten son kommer hem tar kexen i smyg, eller andra med tillgjorda repliker som stackars barn ska framföra t.ex pro viva, danonino youghurt, {mad-tongue}

  • MosterNettan 1 juli 2012

    Skrivet av rosatalo den 1 jul 2012

    Är det ingen som gillar Norrlandsguld reklamen där de ska "bygga nåt, nåt jättebra som vi vill ha" med en karl som sjunger "till havs" med ny text. Jag tycker den är jättekul för han har världens galnaste blick. Annars tycker jag det värsta är smörig reklam av typen, pappa låtsassover i soffan, liten son kommer hem tar kexen i smyg, eller andra med tillgjorda repliker som stackars barn ska framföra t.ex pro viva, danonino youghurt, {mad-tongue}


    Jo jag gillar den! Shit va gott...
    Tack och lov har snuskhummern från Elon försvunnit från TVn. Skulle tro att dom fick många klagomål...

  • boz1965 1 juli 2012

    Skrivet av rosatalo den 1 jul 2012

    Är det ingen som gillar Norrlandsguld reklamen där de ska "bygga nåt, nåt jättebra som vi vill ha" med en karl som sjunger "till havs" med ny text. ...


    Klarar inte att höra honom "sjunga". Han låter som en astmatisk säl i målbrottet...

  • Amika 1 juli 2012

    En asmatisk säl i målbrottet? *asg*

    Förutom alla dåliga dubbade reklamer med halvtaskiga b-skådisar som står och ler tillgjort, så hatar jag just nu tele2 reklamen... När de är på semester och han bara sms:ar och mobbesurfar hela tiden... "Men vi är ju på Mallorca..."(Uppgivet) "(överlägset leende)Men älskling, Mallorca ligger i europa..." WHAAAAA!!!! Jag känner för att slå honom HÅRT!! :(

  • rosatalo 1 juli 2012

    Skrivet av Mithrandir den 1 jul 2012

    Skrivet av rosatalo den 1 jul 2012

    Är det ingen som gillar Norrlandsguld reklamen där de ska "bygga nåt, nåt jättebra som vi vill ha" med en karl som sjunger "till havs" med ny text. ...


    Klarar inte att höra honom "sjunga". Han låter som en astmatisk säl i målbrottet...


    Nä sjunga kan han ju inte, därför är det så roligt att han tar i för kung och fosterland och att texten är så infantil. Men Judith och Judith då? De glömde jag nämna fast de är mina favoriter. Vilka härliga tanter!

  • MosterNettan 1 juli 2012

    Skrivet av rosatalo den 1 jul 2012

    Skrivet av Mithrandir den 1 jul 2012

    Skrivet av rosatalo den 1 jul 2012

    Är det ingen som gillar Norrlandsguld reklamen där de ska "bygga nåt, nåt jättebra som vi vill ha" med en karl som sjunger "till havs" med ny text. ...


    Klarar inte att höra honom "sjunga". Han låter som en astmatisk säl i målbrottet...


    Nä sjunga kan han ju inte, därför är det så roligt att han tar i för kung och fosterland och att texten är så infantil. Men Judith och Judith då? De glömde jag nämna fast de är mina favoriter. Vilka härliga tanter!


    :DD

  • The_mama97mia 1 juli 2012

    haha ja det finns fler märken jag måste bojkotta - IPREN köper jag aldrig igen

  • boz1965 1 juli 2012

    Nej, Iprens nya reklam är ju under all kritik. Tacka vet jag Iprenmannen. Han var åtminstone _lite_ kul.

  • Linlock 1 juli 2012

    Jag blir galen på de flesta reklamer men just nu är kvinnan från Lendo mitt hatobjekt. Jag är för sjutton rädd för henne, hon ser så in i norden hurtig ut att hon inte kan vara mänsklig! Ring exorcisten!{alien}

  • rosatalo 1 juli 2012

    Skrivet av Linlock den 1 jul 2012

    Jag blir galen på de flesta reklamer men just nu är kvinnan från Lendo mitt hatobjekt. Jag är för sjutton rädd för henne, hon ser så in i norden hurtig ut att hon inte kan vara mänsklig! Ring exorcisten!{alien}


    Du menar hon som stirrar så in i baljan. Tydligen tror reklam makare att man ser förtroendeingivande ut ju mer man kan spärra upp ögonen. Vem skulle förresten skicka guld till killen i Guld kit reklamen. Han ser ut att gått ut nian i år och är usel på repliker. Men på tal om "hatobjekt" killen i ÖoB reklamen då?{sick}

  • pihal 1 juli 2012

    Vanish reklamen retat jag mig på. Förresten har nitänkt på att förr när man gick på bio , så ville man komma tidigt så man inte missade reklamfilmerna, idag är jag glad om man slipper dom. Tycker inte det är mycket reklam som är sevärd. Tittar ibland på ett program som heter all världens reklam, där finns det ibland en del roliga.

  • rosatalo 1 juli 2012

    Skrivet av pihal den 1 jul 2012

    Vanish reklamen retat jag mig på. Förresten har nitänkt på att förr när man gick på bio , så ville man komma tidigt så man inte missade reklamfilmerna, idag är jag glad om man slipper dom. Tycker inte det är mycket reklam som är sevärd. Tittar ibland på ett program som heter all världens reklam, där finns det ibland en del roliga.



    Men ääääär det inte spännande att se vad svärmor kommer med för tips nästa gång? {clap}

  • boz1965 1 juli 2012

    Skrivet av rosatalo den 1 jul 2012

    Men ääääär det inte spännande att se vad svärmor kommer med för tips nästa gång? {clap}


    Låt mig gissa... KAN det möjligtvis vara ännu en onödig och miljöförstörande produkt från Vanish??? :DD

  • boz1965 1 juli 2012

    Och så var det ju rengöringsmedlen från Cillit Bang - låter mer som ett sprängmedel för celluliter. KABOOOM och celluliterna har gått upp i rök... o_O

  • Erajscha 2 juli 2012

    Skrivet av rosatalo den 1 jul 2012

    Skrivet av pihal den 1 jul 2012

    Vanish reklamen retat jag mig på. Förresten har nitänkt på att förr när man gick på bio , så ville man komma tidigt så man inte missade reklamfilmerna, idag är jag glad om man slipper dom. Tycker inte det är mycket reklam som är sevärd. Tittar ibland på ett program som heter all världens reklam, där finns det ibland en del roliga.



    Men ääääär det inte spännande att se vad svärmor kommer med för tips nästa gång? {clap}


    Värst är slutrepliken "Tack svärmamma"

  • sikaal 2 juli 2012

    Skrivet av The_mama97mia den 1 jul 2012

    haha ja det finns fler märken jag måste bojkotta - IPREN köper jag aldrig igen


    Jag håller med!! Jag orkar inte med varken Iprenmannen eller de nya töntiga filmerna!
    Bojkott här också!

  • sikaal 2 juli 2012

    Jag ogillar de flesta reklamsnuttarna, det verkar som om reklammakarna tror att vi konsumenter är helt intelligensbefriade!
    T.ex. när SIBA höll på vid jul, stängde vi av ljudet så fort det kom reklam, ifall Siba skulle komma!

    Den enda jag har tyckt vara kul på länge, är den om Renaults elbil*, även om det dröjde innan jag fattade vilket märke de gjorde reklam för.
    * Den när allting går med motor, allt från rakapparat till datorer.

  • boz1965 2 juli 2012

    Verkar som om reklam är en företeelse vi alla älskar att hata. :D

  • matiz123 11 juli 2012

    Om det är net on net,s reklam eller vad det nu är, så älskar jag den där vita mannen som kör omkring på en truck med husvangn, I Love you(L) men därefter kommer halebops reklam den hatar jag!{dont-know}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.