Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kyklingfärs

  • bernit 5 juli 2009

    Har någon ett bra recept på kyklingfärs - jag har exprimenterat några gånger men får ingen riktig "stuns" på färsen. Jag har testat takos-svängen, paj-svängen, köttfärssåsen-svängen, färs-biffar etc.

  • VeraH 5 juli 2009

    Jag älskar köttbullar av kycklingfärs. Använd vanligt recept på köttbullar men byt ut köttfärsen med kycklingfärs. Färsen blir lite mer "lös" men går fint att rulla till bullar om man använder kallt vatten på händerna. Mosa löken med en stavmixer så slipper du klumparna men behåller den goda smaken. Kan mäta sig med Mamma Scans köttbullar!!!

  • 5 juli 2009

    mamma scans köttbullar är väl inte så goda??hemlagade är ju bäst:p:p:p

  • VeraH 5 juli 2009

    Håller delvis med men konsistens og form på mamma Scans köttbullar är bra och måste nog erkänna att jeg gillar mamma Scans köttbullar. Då vil jag inte jämföra hemmagjorda med köpta... det är två helt olika maträtter!!!

  • Annafbg 5 juli 2009

    Det här tycker jag är jättegott!
    recept]65210[/recept]
    Kanske kan det vara något?

  • Annafbg 5 juli 2009

    Försöker igen...
    Kycklingbullar med grönsaker och nudlar

  • boz1965 6 juli 2009

    Skrivet av Verah den 5 jul 2009

    ...Kan mäta sig med Mamma Scans köttbullar!!!


    Mamma Scan's?

    Isch och usch! Det ska vara hemmalagat - speciellt köttbullar, vilken slags färs de än är gjorda på.

    Mamma Scan, pulvermos, spaghettiringar på burk, McDonald's, etc. är inte riktig mat. I mina ögon är det bara nödproviant eller "bugafylla" som vi skåningar säger. Sånt man bara slänger i sig för att fylla buken när man inte på något sätt hinner/kan laga till nåt gott.

  • Okänd 6 juli 2009

    Skrivet av boz1965 den 6 jul 2009

    Skrivet av Verah den 5 jul 2009

    ...Kan mäta sig med Mamma Scans köttbullar!!!


    Mamma Scan's?

    Isch och usch! Det ska vara hemmalagat - speciellt köttbullar, vilken slags färs de än är gjorda på.

    Mamma Scan, pulvermos, spaghettiringar på burk, McDonald's, etc. är inte riktig mat. I mina ögon är det bara nödproviant eller "bugafylla" som vi skåningar säger. Sånt man bara slänger i sig för att fylla buken när man inte på något sätt hinner/kan laga till nåt gott.


    Håller totalt med boz i den här frågan!
    Ta en titt på innehållsförteckningen nästa gång ni köper "färdigmat".
    Hur många tillsatser med E-nummer finns det? Förekommer det "smakförstärkare"?
    Men som sagt, smaken är liksom baken, delad!

  • Okänd 6 juli 2009

    Skrivet av bernit den 5 jul 2009

    Har någon ett bra recept på kyklingfärs - jag har exprimenterat några gånger men får ingen riktig "stuns" på färsen. Jag har testat takos-svängen, paj-svängen, köttfärssåsen-svängen, färs-biffar etc.


    Intressant fråga bernit!
    Kanske inte så vanligt med kycklingfärs men det kanske skulle kunna vara något att tänka på. Direkt när jag såg tråden fick jag en tanke på mina duvor som finns i frysen, varför inte försöka att göra en kryddig kycklingfärs, med chili och grönpeppar, och sedan färsera duvbrösten? Steka dem mycket sakta i smör och låta dem gå till en innertemperatur i färseringen på ca 65°.
    Oki-Doki Jag skall göra ett försök med detta till helgen som kommer!

  • Okänd 6 juli 2009

    Kycklingfärs var det!
    Vad kan man gör på en sådan färs? Kycklingbullar, eller kycklingburgare, låter lite tråkigt.
    Därför har jag ägnat dagen åt att skapa ett helt nytt recept, det är väl lite av meningen med MK, eller hur? Att man skall lägga ut så många egna recept som inte går att finna någon annan stans, bara i den egna kokboken!
    Mitt bidrag till kycklingfärs kommer att heta:
    Kycklingfärserade och baconklädda duvrulader.

    Kommer till helgen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.