Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lägga in en länk?

  • Ingan 16 augusti 2008

    Nu har jag kört fast igen.Men brukar få bra hjälp.När jag vill svara med ett recept i en tråd hur får jag in länken från mitt recept.Ni andra verkar så duktiga?!
    Hoppas att ni förstår hur jag menar är ganska ny på dator men matklubben är en bra träning för mej.

  • farmoringer 16 augusti 2008

    Menar du från dina recept här på matklubben?

  • Ingan 16 augusti 2008

    Nej från mitt eget recept som jag så att du hade gjort när du svarade på fettsnålt.Jag hade velat skicka en länk på mitt bröd men istället fick jag rekommendera henne att gå in och titta på mina recept.J ag vill vara lika dukig som ni andra trots att jag nyss har skaffat dator.

  • Ingan 16 augusti 2008

    quote]Skrivet av farmoringer den 16 aug 2008

    Menar du från dina recept här på matklubben?
    Ja från mina recept

  • farmoringer 16 augusti 2008

    Där markerade jag, håll nere vänster musknapp, högerklicka och välj kopiera. Gå dit, den sidan eller tråden, som du vill ha den, kopieringen, ställ markören där och högerklicka och välj klistra in. Vet inte om jag kunde förklara på lätt sätt..
    Men ska du ha från dina recept här på matklubben så skriver du [recept] receptnummer[/recept] så kommer det in direkt utan länk..

  • SDMaya 16 augusti 2008

    Länkar från en annan sida kan man lätt kopiera genom att i adressfönstret klicka på "http"texten och högerklicka kopiera.
    Exempel: (Detta är länken till denna sidan:)
    http://www.matklubben.se/matprat/oevrigt_1/laegga_in_en_laenk__5019.html

    Sen ställer du bara muspekaren i det fönstret du skriver i och höger klickar, klistra in.
    Om det va så du menade?!

  • Ernst76 16 augusti 2008

    Högerklicka och kopiera:
    http://www.matklubben.se/recept/dinkelbroed_med_siktat_mjoel_31607.html
    Sedan klistrar du in länken i mailet.

  • anluk 16 augusti 2008

    Om du har receptet här inne på matklubben skriver d
    [recept]nr på receptet[/recept]

    Nr på receptet hittar du högst upp i adressfältet.
    Lycka till. Hoppas jag kunde förklara någolunda

  • Ingan 17 augusti 2008

    Tack för alla svar ska vid tillfälle använda mej av dom.

  • Smulpajen 17 augusti 2008

    Skrivet av Ingan den 16 aug 2008

    Nu har jag kört fast igen.Men brukar få bra hjälp.När jag vill svara med ett recept i en tråd hur får jag in länken från mitt recept.Ni andra verkar så duktiga?!
    Hoppas att ni förstår hur jag menar är ganska ny på dator men matklubben är en bra träning för mej.

    Det här svaret fick jag en gång av lennali som utförligt och bra förklarar hur man exakt gör!

    1: håll ner knappen Alt Gr och tryck på 8 (nu kom vänster ställda klammern)
    2:skriv direkt ordet recept (inga mellanslag)
    3: håll ner knappen Alt Gr och tryck på 9 (nu kom den högerställda klammern
    4:skriv receptnummret 15205
    5: håll ner knappen Alt Gr och tryck på 8 (nu kom vänster ställda klammern)
    6: tryck ner knappen stor bokstav och sedan på 7 för att få fram tecknet /
    7: skriv ordet recept
    8: håll ner knappen Alt Gr och tryck på 9 (nu kom den högerställda klammern

    Receptsnumret ändrar du naturligtvis till det du vill!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.