Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lite bus o skoj!

  • Sashuk 23 mars 2010

    Hej,
    Efter som jag gillar och busa lite så undrar jag om det är någon här som har bra bustips till mig. Hihii. Det e ju 1 april snart! Ge mig allt ni kan! Men inte FÖR elaka tipps. {snicker}

  • Roggan 23 mars 2010

    Jag har ett tips inför 1 april nästa år. Spara morgontidningen 1 april i år och ta fram den nästa år så kan du säkert lura någon att läsa gamla nyheter. Funkade ofta på min mamma och pappa när jag var i tonåren.

  • frucaos 23 mars 2010

    Gå upp på natten och ställ om alla klockorna i huset 1 timme ... gärna framåt så de tror att de har försovit sig. Fast, det kan ju vara kul att se dem åka hemifrån en timme för tidigt också... men då riskerar du att få dra till skolan lika tidigt!

  • jimboz 23 mars 2010

    Smyg in till päronens dator och ändra Skärmsläckaren och skriv :

    ATTENTION VIRUS ALERT !

  • Taktur 23 mars 2010

    Om ni har en sockerskål med strösocker byt ut sockret mot salt. en surprise på morgon filen

  • Taktur 23 mars 2010

    Lyft upp ringen på toastolen. spänn gladpack plast över toastolen och lägg ner ringen. Gissa va pappa eller brorsan säger när de har pinkat, för alldel även morsan eller syrran

  • boz1965 23 mars 2010

    Vill du busa med föräldrarnas dator så kan du göra så här:

    Högerklicka på ikonen till Internet Explorer (eller nåt annat välanvänt program) och klicka sedan på "Egenskaper" i menyn som kommer upp. Nu kommer det att komma upp ett fönster med en del flikar i. I fliken "Genväg" finns en del ifyllda rutor. I rutan "Mål" suddar du det som står i rutan och skriver in “%windir%\system32\shutdown.exe -r -t 00″ (utan citattecknen) och klickar på OK.

    Det som kommer att hända sen är att datorn kommer att starta om var gång någon dubbelklickar på den ikonen.

    Ikonen är lätt att ta bort och återskapa igen med de rätta inställningarna när du har tröttnat på att busa med päronen. :DD

  • boz1965 23 mars 2010

    Ett annat kul skämt är att skruva upp locket på saltströaren så att det bara precis sitter på plats. Gissa vad som händer när farsan ska salta på maten. HEHEHEHEHEEEEE! :DD

  • boz1965 23 mars 2010

    Lite mer datorbus:

    Sätt en bit ogenomskinlig tejp över "lysdioden" på undersidan av musen och se hur farsan eller morsan kämpar för att få musen att funka... :D Silvertejp eller brun packtejp är idealiskt till detta skämt.

  • boz1965 23 mars 2010

    Mer datorbus:

    Gå in i inställningarna för musen och ändra om till "vänsterhänt". :D

  • jimboz 23 mars 2010

    Jag låg i lumpen på Gotland och då ville man ge igen för vissa nattliga och störande ljud som vissa kom släpande på efter en blöt kväll..Då bäddade vi säck så dom blev sysselsatta ett tag.

    'http://www.youtube.com/watch?v=0jzdadheKI8

    Jag kan ju säga att jag inte var något lamm jag heller :)

  • boz1965 23 mars 2010

    Skrivet av jimboz den 23 mar 2010

    Jag låg i lumpen på Gotland och då ville man ge igen för vissa nattliga och störande ljud som vissa kom släpande på efter en blöt kväll..Då bäddade vi säck så dom blev sysselsatta ett tag.

    'http://www.youtube.com/watch?v=0jzdadheKI8

    Jag kan ju säga att jag inte var något lamm jag heller :)


    Vi körde med granbarr under lakanet. :DD

  • jimboz 23 mars 2010

    (Y)

    Bästa tiden i mitt liv....

    Nu kanske det är lite svårt just hemma. men vi bar ut en kille med säng och allt på kasernen..Han hade kommit hem en timme innan uppställning..Han vaknade inte ens när alla stod och skrek på han :)

  • Gnurf 24 mars 2010

    Jag brukar smörja in toasitsen med koncentrerad Vademecum när jag anar att flickvännen strax är på väg mot WC. Det kräver iofs lite koll på flickvännens vanor, men det lär man sig ju ganska snabbt trots allt o) Effekten blir alltså att den lilla rumpan blir lokalt nedkyld i ett cirkelformat mönster. Oerhört komiskt...och en kul bieffekt är ju att man måste förbarma sig och hjälpa till med återuppvärmning av rumpan efteråt...{curl-lip}

    Funkar dock endast sporadiskt vid 1a April eftersom flickvännen tenderar att konvergera mot misstänksamhet.

  • Sashuk 24 mars 2010

    Tack allihopa!!! Skicka mer om ni kan. {beauty} Jätte bra tips! Men har ni några tipps att lura kompisen? Eller nån annan man känner? Men inte för elakt. Jag o mina kompisar vill oxå lura fröken, hehe. Några tips? :DD

  • irrevirre 24 mars 2010

    Skrivet av boz1965 den 23 mar 2010

    Mer datorbus:

    Gå in i inställningarna för musen och ändra om till "vänsterhänt". :D


    Oj oj boz ... dessa dator-bus kanske leder till att man blir strypt{shock}

  • jimboz 24 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 24 mar 2010

    och en kul bieffekt är ju att man måste förbarma sig och hjälpa till med återuppvärmning av rumpan efteråt...{curl-lip}

    Funkar dock endast sporadiskt vid 1a April eftersom flickvännen tenderar att konvergera mot misstänksamhet.


    [/quote
    Tänk om man ändå fick leka doktor :)]

  • jimboz 24 mars 2010

    Är det någon som testat att doppa den sovande personens hand i ljummet vatten när denna ligger och sover ?

  • Sashuk 24 mars 2010

    nej
    vad händer? det har jag alltid undrat

  • boz1965 24 mars 2010

    Skrivet av irrevirre den 24 mar 2010

    Skrivet av boz1965 den 23 mar 2010

    Mer datorbus:

    Gå in i inställningarna för musen och ändra om till "vänsterhänt". :D


    Oj oj boz ... dessa dator-bus kanske leder till att man blir strypt{shock}


    Hehe! Då får du se till att skaffa trådlöst tangentbord och mus... :DD

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.