Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Manualen, så här ska recepten se ut för att underlätta för oss som godkänner

  • monel 5 april 2008

    puff

  • Fiona 6 april 2008

    *puffar fram tråden i ljuset igen*

  • snutten 6 april 2008

    (Y)(Y)

  • Queenie 6 april 2008

    Uppenbarligen så är det väldigt många som inte ser manualen eller den här tråden.

  • MammaModesty 6 april 2008

    Queenie... skam den som ger sig heter det ju... :p vi får helt enkelt puffa fram denna mer o mer så kanske.... vi får leva på hoppet... :D

  • monel 6 april 2008

    Ja, det är mycket parenteser och annat "kul" man ser när man tittar på nya recept. Stackars er som godkänner :'( men som sagt .. trägen vinner :D

  • indra 6 april 2008

    Ska vi vara riktigt noga med svenska språket, så vill jag tillrättalägga dessa ord:
    Hjorthornssalt ska stavas med två s, enligt Svenska Akademiens Ordlista
    Oxå är "chatsvenska" och ska stavas också

  • monel 6 april 2008

    http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

    En länk till Svenska Akademiens ordlista om någon är osäker på stavning :D

  • snutten 6 april 2008

    Kanske inte alla som bryr sig om att läsa trådar, manualer mm, utan bara skriver in sina recept. Och det kommer fler och fler dubletter har jag sett... :(
    Tycker också att det är tråkigt för er som godkänner, ni har nästan lika mycket jobb - trots manual.
    Men som sagt, det kan ju bli bättre (Y)

  • farmoringer 6 april 2008

    Men kan vara som det var för mig i början.. Man är så nöjd med ett recept så man vill dela med sig..Snabbt in och skriva, skicka iväg...Men nu kan man ju, men är man ny så kanske man inte alltid tänker efter före..

  • snutten 6 april 2008

    Så är det säkert, farmoringer :) Kanske också för poängens skull för en del, för det kan ju också vara lite kul att få poäng. Och då tänker man bara på det....

  • Okänd 6 april 2008

    Jag tror inte poängen spelar nån roll faktiskt.De är ju ändå till ingen nytta.
    Det är nog som farmoringer säger att man blir lite för ivrig ibland.

  • monel 6 april 2008

    Problemet är ju att de som är nya vet inte att poängen inte har någon betydelse, sen syns manualen väldigt dåligt när man ska lägga in ett nytt recept (N)

  • Queenie 6 april 2008

    Det märks att många som skickar in recept inte har läst igenom det. Det önskar jag att alla kunde göra först innan de skickar in ett recept, det underlättar betydligt om det inte är stavfel och slarvfel överallt

  • tantdrake 6 april 2008

    drar bara tråden uppåt :p

  • zonale 6 april 2008

    Jag märker att det fortfarande kommer in dubletter och det måste vara frustrerande för er som godkänner.

  • Penne 6 april 2008

    Man får kanske tänka på också att vi som lägger in recept här bara är människor. Även om man läser igenom sitt recept innan man skickar det är det lätt hänt att man blir lite "blind" eftersom man vet vad det ska stå i texten, och kanske missar ett mellanslag eller så.

    Jag förstår att det är jobbigt med många fel för er som rättar, men precis som vi får försöka undelätta för er, så får kanske ni ha visst överseende med oss. (Y)

  • farmoringer 6 april 2008

    Men det är nog mycket som jag skrev tidigare, Man vill dela med sig. Man kanske inte har så många recept och vill ha några som är "mina". Då tänker man nog inte på om det är dubletter eller ej. För det är ju inte hos mig, det är dubletter....

  • Wombat04 6 april 2008

    Puffar upp tråden.

  • monel 6 april 2008

    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.