Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat kulturen hemma hos Er

  • jas65 6 december 2008

    Undrar hur ni gör med matlagningen om ni lagar mat från ett speciellt land eller vilken favorit rätt ni tillagar vardag som helg. Kanske är det många som håller fast på att tillaga efter recept och svensk skall det vara. Eller vågar ni experimentera?

    Själv så blandar jag mellan olika länders matlagnings kulturer och söker inspiration från alla länder som kan passa in på det jag vill tillaga. Matklubben recept samling är ju bra för att hitta inspiriation i.

    Mvh
    Höfta på med olika matlagningskulturer
    Anders

  • monac 6 december 2008

    Indien eller Asien rättare sagt inspirerar mig...samt Mexicanskt. Lite och nosar på Afrikansk matlagning oxå då jag fått några kryddblandningar därifrån(Etiopien och Eritrea) spännande!

  • Okänd 6 december 2008

    Jag är så tråkig och lagar mest husmanskost. Så här blir det mest svensk mat.

  • The_mama97mia 6 december 2008

    Här blandas det friskt och höftas hej vilt. Roligt att testa nya kryddsättningar, har inte riktigt lärt mig det afrikanska köket, men inspiration från Asien, Indien och Mexikanskt är ju ngt som lyfter den enklaste rätt.
    Den stora favoriten är nog ändå husmanskost - eller det är det som är basen.

  • anluk 6 december 2008

    Här hemma är det en salig blandning mellan svenskt, indiskt, asiatiskt, mexikanskt, Jugoslaviskt och Italiensk mat. Tycker om att prova olika nya rätter och det har fått barnen att våga prova!

  • jas65 6 december 2008

    Vi får hoppas att monac finner några spännande afrikanska maträtter. Vietnamesisk mat rätter har jag sök på internet men inte haft turen att finna några bra, Jag har en känsla att Vietnamn har den mest spännande maten.

  • Lilljeppe 6 december 2008

    Här hemma blir det mest svensk husmanskost, men självklart testar jag andra länders spännande rätter. Men majoriteten är svenskt:D

  • krakelund 6 december 2008

    I veckorna blir det mest rester. Och mat som går snabbt att få färdig. Så blir det då helg.Själv är jag förtjust i skaldjur och fisk..Får vi föresten från en ö som ligger utanför i skärgården, Marsö
    heter den. Vi äter fisk två gånger i veckan.Sedan kan det bli en riktig köttbit någon gång. Så vi äter nog ganska varierat.

  • Gnurf 6 december 2008

    Indien, italien, frankrike i symbios med vår svenska husmanskost. Alltid matlagning från grunden...halvfabrikat äger Aldrig tillträde till mitt matbord. Annat än efter en glad kväll på Lokal såklart.....:D

  • jas65 6 december 2008

    Vi höftar upp tråden igen och ser om vi kan finna någon som har intresse från sydamerikanska maträtter och australien mm.

  • Jessy 6 december 2008

    Jag gillar den grekiska mat kulturen, den är rolig att kompinera och att njuta av.:p

  • segerwitch 6 december 2008

    (L) Först och främst är det Mexikansk mat, då jag är uppväxt med den. Mat från sydamerika,då främst Argentinsk och brasilien, cuba har också mycket gott.(L) Men mitt hjärta är i den Italienska matlagnings konsten:p Då min nuvarande man är svensk, så blir det husmanskost ibland, viket jag finner mycket gott.. Men jag är nog runt om i världen och provar lite av varje. Jag är med i olika matklubbar runt om i olika länder, många finna tips får man:p

  • jas65 6 december 2008

    Segewitch,
    Låter spännande. Själv så inspireras jag av mat från olika länder.

    Mvh
    Höfta mer med inspirationer

  • Tillberga 6 december 2008

    här blir de husmanskost
    med lite tyngd mot norr om man kan säga så
    älg ren och röding är ju god mat och palten förståss (raspeballer på norsk)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.