Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat och frukt mm

  • jas65 22 mars 2012

    Undrar vad ni tycker om att blanda mat med frukter och baljväxter. Ex Kyckling file med bananer och jordnötter
    " Flygande Jakob" mm . Själv så gillar jag fläsk kotlett med äpplen, eller en blandning som om man gör en fläsk kotlett som en rullad med tropiska frukter i och låg temp steker i ugn, men finns det gränser och vad kan man blanda för frukter med mat.

    Mvh

    Höfta på med förslag och icke godkända kombinationer.

    Anders

  • Lenkan 22 mars 2012

    Jag har svårt för frukt i mat faktiskt...kan möjligtvis ha ananas i sallad, men helst inte.
    Vet inte varför, men varm frukt gör mig lite illamående

  • LitenRos 22 mars 2012

    Frukt i mat är gott och nötter....det är bara att blanda.

  • NinniM 22 mars 2012

    Varva skivor med kassler med ananasringar o häll en senapsstuvning över o sen in i ugnen.... det är gott 8-|

  • The_mama97mia 22 mars 2012

    Jag är ingen stor vän av varm frukt i mat.
    Möjligen ananas, på pizza, eller grillad - men då kan det lika gärna vara dessert.

    Däremot gillar jag att ha olika frukter i sallader!

  • jas65 23 mars 2012

    Jag kan hålla med att vissa frukter kan passa i mat, men jag kan tänka mig att det är delade meningar i att frukt passar i varm mat. Själv så tycker jag om när frukten är pure'ad och i form av sås till kryddstarka maträtter.

  • callemero 23 mars 2012

    Africana är alltid gott. Där har man ju inte frukten direkt i maten
    utan mer brevid.

  • littlejohn 23 mars 2012

    Stek lök och äpple med curry och blanda med creme fraiche, gott till stekt fläskkött och stekt korv bland annat. Kan även avnjutas kall.

  • husmusen88 23 mars 2012

    Ogillar nötter i mat och bakverk, tycker det förstör annars goda rätter.
    Frukt kan gå till en viss gräns, tex ananas och äpplen/päron kan fungera beroende på vad man har dem till.

  • baxx 23 mars 2012

    jag tycker att man ska ha nötter och dyligt till fredags- lördagsmys och frukt ska man ha till mellanmål. Blanda inte frukt och nötter i varm mat "tvi vale"

  • Cassiopeya 23 mars 2012

    Ja det där med frukt i maten är ju lite olika. Jag älskar att blanda en massa olika sorters melon med grönsallad, fetaost, oliver och ngt gott kött som en härlig lunchsallad på sommaren. (L)

    Annanas, clementinklyftor och vindruvor gör den vanliga grönsalladen extra lyxig.

    Men banan i flygande jakob, nä det går bara inte, vet faktiskt inte varför {question} Har ätit det mer än en gång, men får alltid pilla bort bananen. Jordnötter och andra nötter har också alltid gått bort. Fast på sista tiden har jag nästan tyckt att det varit gott med cashewnötter i kinamaten. Vem vet, kanske gillar det riktigt mkt till slut ;)

  • jas65 25 mars 2012

    Delar med mig en länk som kan vara intressant.
    http://www.youtube.com/watch?v=7i99HbbYL7s

    Så åt vi förr.

  • Mistys 25 mars 2012

    Skrivet av jas65 den 25 mar 2012

    Delar med mig en länk som kan vara intressant.
    http://www.youtube.com/watch?v=7i99HbbYL7s

    Så åt vi förr.


    Tack för ett jätte kul klipp. Ramlade tillbaka till ungdomens år(Y)

  • husmusen88 25 mars 2012

    Skrivet av jas65 den 25 mar 2012

    Delar med mig en länk som kan vara intressant.
    http://www.youtube.com/watch?v=7i99HbbYL7s

    Så åt vi förr.


    Oj! Jag är mest förvånad över att Carl Jan Grankvist är smal haha :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.