Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat som man INTE vill gilla

  • boz1965 3 november 2009

    Hehe. Tänkte starta en liten "motvikt" till "Mat som man vill gilla"...

    Nåt som jag INTE vill gilla är gräddsåser och legeringssåser (t.ex. bèarnaise). Men jag KAN bara inte låta bli eftersom det är så förb***t GOTT! Men så sätter det ju sig runt magen - med besked :(

  • boz1965 3 november 2009

    En annan grej är starkt kryddad mat som "hämnas" i form av halsbränna. Jag älskar asiatisk mat och då gärna starkt kryddad som exempelvis indisk curry av olika slag och det kinesiska Sechuan-köket. Gotti-gott-gott, men halsbrännan kommer nån timme efteråt som ett brev på posten.

  • anluk 3 november 2009

    Potatisgratäng gjord på massor av grädde hade inte varit fel att INTE gilla. Även pizza skulle man egentligen hatat....

  • Gnurf 3 november 2009

    Njae...vet inte om jag har någon sån mat. Gratäng och feta såser, desertostar, portvin, klosteröl, fläskpannkaka, palt, våfflor, ägg och bacon till frukost...mums vad gott!! Men för tusan, inte varje dag!?? :o

  • kattgnag 3 november 2009

    För väldigt länge sedan var jag galet tokig i Blå Bands Kycklingsås (pulver) som jag ersatte med all sorts brunsås. När den försvann från hyllorna (ingen aning om varför) så sörjde jag verkligen och letade i alla affärer jag kunde komma på utan resultat. Idag fixar jag mina egna såser helt själv utan pulver.
    Jag vill INTE gilla pulvermat hur smakrikt det än är enbart pga innehållet med alla dess konstiga tillsatser!(N)(N)

  • maria_wijk 3 november 2009

    Jag borde nog inte gilla hembakta bullar, det vill lätt blir både en,två, tre och fyra när man väl anstränger sig och bakar kanelbullar, vaniljbullar eller saffransbullar. (H)

  • Fiona 3 november 2009

    Fet mat i allmänhet och godis skulle det vara lättare att inte tycka om... Är en typisk karnivor som vill ha kött till varje måltid o inget gör mig gladare än en stor stek, gräddsås och kokt potatis. Vore bättre om man bara gillade sallader kanske..

  • Sandra77 3 november 2009

    Skulle vilja säga stark mat .. för jag får alltid ont i magen efter att ha ätit lite för stark mat.
    Och gräddig maträtter :p som sagt det sätter sig på fel ställen
    Och godis och chips .. goa grejer .. men men :'( de sätter sig

  • boz1965 3 november 2009

    Chips skulle jag också INTE vilja gilla - farliga saker för vikten.

  • bernit 3 november 2009

    Vill inte gilla prefabriserad mat - och gör det inte heller - bojkott !!!!:p:p

  • mariaengstrom 3 november 2009

    Ösnkar att jag inte gillade söta saker. Och bröd.

  • kattgnag 3 november 2009

    Skrivet av bernit den 3 nov 2009

    Vill inte gilla prefabriserad mat - och gör det inte heller - bojkott !!!!:p:p


    Nyfiken i en strut... Skillnad på fabricerat och prefabricerat när det gäller mat?
    Prefabricerat har jag fattat som oftast gäller byggnationer, men?
    Apropå mitt tidigare inlägg om pulvermat (vilket jag ser som fabricerat).
    Vill du förklara?
    Bara nyfiken och vetgirig så det skriker om´et!:p
    Tackar på förhand(Y)

  • 123Linnea 4 november 2009

    Jag vill inte gilla Knorrs kött och grillkrydda. Den är inte så sund - men jag hittar tyvärr inget som smakar likadant. Jag vet inte varför - men den är så goood!

  • boz1965 4 november 2009

    Skrivet av kattgnag den 3 nov 2009

    Nyfiken i en strut... Skillnad på fabricerat och prefabricerat när det gäller mat?


    De korrekta termerna är egentligen hel- och halvfabrikat.

    Helfabrikat är t.ex. Frysta färdigmiddagar som man bara stoppar in i micken och halvfabrikat är exempelvis panerade spättafiléer som kräver viss tillagning.

  • smeand 4 november 2009

    Julmat::p Äter alltid så mycket av det under hela december!

  • familjenlundin 4 november 2009

    Jag önskar att jag inte gillade all onyttig mat :'( :p

  • Ulrika91 4 november 2009

    Jag vill inte gilla vispad vispgrädde, men som tur e så gör jag inte det heller :D Och nu förstod jag att jag svarat fel på tråden.

    Vi provar igen.

    Jag vill inte gilla chips, men det är ju så fasligt gott, och onyttigt :P

  • Countrygirl 4 november 2009

    jag önskar att jag inte gillade mat överhuvudtaget. Vad mycket bättre det hade varit för vikten. Det finns människor som bara äter för att de måste och inte för att det är gott

  • boz1965 4 november 2009

    Och ÖL (kan man få det intravenöst?) önskar jag att jag inte gillade...

  • monfo 5 november 2009

    Jag önskar att jag inte gillade kakor, bullar, tårtor ja, allt inom konditori det är alltid där jag faller när jag försöker bli nyttigare.
    Önskar också att lövbiffspett inte var min favoritmat för det är så dyrt:(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.