Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat som man vill gilla?

  • eiros 31 oktober 2009

    För mig är det inte i första hand konsistensen jag inte gillar utan lukten o smaken.

  • boz1965 31 oktober 2009

    Kom precis på att leverbiffar inte heller är nån höjdare. Antagligen är det dom där "gummipuckarna" man fick i skolan på 70-talet som spökar fortfarande, för lever gillar jag i vanliga fall. Gräddstuvad kycklinglever t.ex. är ju ljuvligt gott.

  • Amika 1 november 2009

    Fiskburgare.... Det låter gott och ser så gott ut... Men icke. Min mun säger stopp!

  • Linlock 1 november 2009

    Senap! Fast jag gillar senapssill, mycket märkligt. Och drinkar av alla de slag! Tycker det ser så roligt ut att blanda och köpa snygga drinkglas men blä! Gillar nästan ingen drink möjligtvis Irish Coffee..
    Vill helst lära mig att gilla allt jag inte tycker om. Saker jag lärt mig de senaste åren är falukorv, kassler och räkor(Y)

  • safir74 1 november 2009

    Jag tycker inte om : oliver (fast jag fullkommligt älskar tapenade), Jansson, messmör, kroppkakor, kåldolmar (kålpudding funkar dock), lax (hua), potatisbullar, raggmunk (älskar annars potatis men dessa två går inte,)strömming, leverpastej, kaviar ...hmm finns säkert flera men kommer ej på mera just nu

    Däremot så har jag lärt mig tycka om sushi, matjesill, mozzarella,rotselleri och kålrot

  • Majainorr 1 november 2009

    Skrivet av MammaModesty den 31 okt 2009

    lägger in receptet åt dig här Majainorr.....

    Senapssill

    Tack för tipset, ska absolut prova det!
    Tack!

  • MadeleineG 1 november 2009

    Jansonsfrestelse är något jag verkligen skulle vilja kunna äta, men det går verkligen.

  • Gnurf 1 november 2009

    Bönor och övriga baljväxter skulle jag verkligen vilja gilla...ypperligt näringsvärde men det hjälper inte, kommer mig väldigt sällan för att använda dessa i min matlagning. Annars äter jag det mesta...njure, hjärna, bräss har jag aldrig provat...men vet å andra sidan inte heller om det är någon Mat som jag vill gilla....:o

  • boz1965 1 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 1 nov 2009

    ...hjärna, bräss har jag aldrig provat...men vet å andra sidan inte heller om det är någon Mat som jag vill gilla....:o


    Hjärna... Det får mig att tänka på "Hannibal" när Hannibal Lecter tvingar Ray Liottas rollfigur att äta sin egen hjärna... Ryyys!

  • Gnurf 1 november 2009

    Nä...lite väl grymt öde även för en så pass grisig man. Men du skulle smaka mina leverbiffar med fläskfärs i en gräddig sås med bacon, champinjoner och örtkryddor...då skulle du vara botad...:p

    Skrivet av boz1965 den 1 nov 2009

    Skrivet av Gnurf den 1 nov 2009

    ...hjärna, bräss har jag aldrig provat...men vet å andra sidan inte heller om det är någon Mat som jag vill gilla....:o


    Hjärna... Det får mig att tänka på "Hannibal" när Hannibal Lecter tvingar Ray Liottas rollfigur att äta sin egen hjärna... Ryyys!

  • Fiona 2 november 2009

    Svamp (alla sorters) inälvsmat och blodmat, alla slags bönor av alla de slag, majs, ärtor av alla de slag, broccoli, rå lök, majonnäs (och allt som innehåller det), ättika, vinäger, blomkål, kokta morötter, havregrynsgröt... det är det jag kommer på nu som jag önskar att jag kunde tycka om, men det går bara inte.

  • Dunadain 2 november 2009

    Det finns MASSOR av mat jag inte klarar. Mycket av det ni skrivit redan. Men en sak saknas här. Innekryddan nummer 1 KORIANDER (färsk). Provat den i otalet recept, men funkar inte. VArken för mig eller min fru, och lustigt nog inte för en herre vi mötte som driver en indisk butik. Vi har kommit så långt att vi i alla fall klarar av den torkade varianten. METALL är smaken som registreras i min gom..huga! Och just det ja,,SAFFRAN ligger tyvärr åt samma håll. Så lussebullar bakas utan saffran här.

  • popik 2 november 2009

    Färsk koriander med sin speciella smak är nog en krydda som man antingen älskar eller hatar. jag för min del har svårt för messmör, lutfisk, stekt makrill, ostron, grodlår och sniglar som nämndes innan men jag anser inte det är mänsklig föda. Fläskpannkaka tycker jag heller inte om.

  • Lilloo 2 november 2009

    Jag skulle vilja tycka om fisk. Har så himla svårt för doften. Sambon och hans familj är fisktokiga medans jag är nästan tvärt om. En annan sak jag skulle vilja tycka om är räkor...Ser såååå himla gott ut, men det går bara inte att äta dem... man bara tuggar tuggar och det växer och växer. Samma sak med svamp, det bara går inte... HUA

  • boz1965 2 november 2009

    Jag har också svårt för kräftor, men det är inte kräftorna i sig, utan snarare allt "slabb" det innebär att äta dem kokta och med skalet på. Tacka vet jag kräftstjärtar. När andra sitter och sörplar och slafsar med sina kräftor i skal så har jag inga problem att sätta i mig mängder av kräftstjärtar och tigerprawns. :p

  • amoe 2 november 2009

    Vill gilla ost i mat men kan inte äta det. Helst inte parmesanost det luktar som spya.

  • jimboz 2 november 2009

    Fruktkaka är nog det vidrigaste jag vet så den kanske man borde bli omvänd på..

  • The_mama97mia 2 november 2009

    Med risk för att upprepa mig - men det är två saker som jag tycker låter gott men kan bara inte äta, och det är STEKT SALT SILL
    och STEKT FLÄSK med löksås.

    Jag gillar bacon. Men inte fläsk.

  • Ulrika91 2 november 2009

    Kom också på mer nu, skaldjur, blä. Mycket verkstad för en seg bit kallsup, nej det är inget för mig, trots att jag gärna hade gillar det. Kikärtor är en sån sak som jag verkligen inte kan äta. Och inälvsmat, men det lider jag inte av alls. Sill är en sån sak som jag verkligen inte kan äta, likaså gravad, rökt- och allt vad de heter - fisk. Färska koriander avskyr min mamma, och när jag köpte hem det och smakade, förstod jag varför. Blä. Bläckfisk växer i munnen, det är inte föda, det är käk-träning eller nåt :p

    Nyligen har jag lärt mig äta kräftor och sushi ( gillar inte avocado, fisken i den form den serveras på sådana ställen, crabfish osv) men jag kan äta vegetariska makirullar :) Dom gillar jag, även fast jag inte gillar avocado.

  • boz1965 3 november 2009

    Och sen är dt ju spenat - denna vidriga skapelse. Gud måste ha skrattat gott åt sitt skämt med mänskligheten när Han skapade spenaten.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.