Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matprogram och nya tekniker? Vad har du aldrig provat, men vill lära dig?

  • The_mama97mia 25 januari 2012

    Ser på Sveriges Mästerkock och blir så imponerad av alla duktiga och modiga som ställer upp.

    Idag ska en tjej confitera fisk i olja i ugnen?

    En kille skulle pochera ägg.

    Det fick mig att tänka på att jag som ändå tycker att jag är en hyfsad hobbymatlagare inte har gjort vissa saker, testat vissa tekniker.

    Vad har du inte testat/vill lära dig/ önskar tipsa om?

  • Samur 25 januari 2012

    Jag vill göra korv hemma samt röka kött {eat}

  • The_mama97mia 25 januari 2012

    Jag tänker på såna grejer som typ matlagningstävlingsdeltagare förväntas kunna, kanske. I förra omgången av Sv Mästerkock så var väl ett crucial moment att laga en perfekt omelett.
    Det vete huggarn om jag skulle klara så där...

  • sju 25 januari 2012

    Baka en perfekt sufflé. Tror inte ens jag någonsin ätit en sufflé så det hade blivit jobbigt. Andra kritiska moment brukar väl vara att få till en klassisk bea eller egen majonnäs, vilket jag inte har gjort heller.

  • UBO5011 25 januari 2012

    Jag ska snart på kurs i konsten att byta socker mot honung, detta eftersom det är olika sorters honung olika tider på sommaren.

  • irrevirre 26 januari 2012

    Jag önskar jag vågade fritera.... Men jag törs inte...:|

  • LitenRos 26 januari 2012

    Jag skulle vilja flambera det är väl i sig inte så svårt....men jag tänker på taket och vad det hela kan ställa till med.:'( {doctor} :@

  • safir74 26 januari 2012

    Jag skulle vilja flambera jag med, göra en krämig risotto (ser så gott ut)men verkar lite knepigt att få till.Vill verkligen inte få den för hård eller överkokt. Slå en bearnisesås vill jag också kunna.

    Lite feg är man..haha :DD

  • EvaHeleneAntonsen 26 januari 2012

    Skulle vilja flambera någon gång. Har frityrstekt utan problem, men är nog mera rädd för flamberingen :P

  • jas65 26 januari 2012

    Ost fondue har jag aldrig gjort. Men trorsäkert att jag kan fixa det ändå.

  • CNathansson 26 januari 2012

    Skrivet av irrevirre den 26 jan 2012

    Jag önskar jag vågade fritera.... Men jag törs inte...:|

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.