Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matsäck med på fjällutflykten

  • Josses 4 mars 2010

    Skulle vilja ha tips och idéer på mat som är lätt att ta med i ryggsäcken på utflykten till fjälls. Både sånt som kan användas i mackjärnet och ätas i övrigt ute. Både på skoterturen och i slalombacken.
    {skywalker}{call-me}

  • Gnurf 4 mars 2010

    Små calzone med valfri fyllning är praktiskt, nån gång har jag kört med bitar av fläskpannkaka som man bara doppar i sylt. Frukt i lite större bitar som man kan fingeräta lr med gaffel. Klassikern limpmackor med ost och korvskivor inte att förglömma. The och kaffe till det...8)

  • MatAnders 4 mars 2010

    Gör spett och ta med en engångsgrill finns inget godare än o grilla vintertid.

  • ThomasP 4 mars 2010

    Utflykts pannkaka med olika fyllningar, Förstekta hamburgare som du bara värmer i mackjärnet och pitabröd med hemgjord kebab (gjord på köttfärs)som är varm i termosen är några tips från mig // Mvh Thomas

  • Josses 4 mars 2010

    Skrivet av MatAnders den 4 mar 2010

    Gör spett och ta med en engångsgrill finns inget godare än o grilla vintertid.


    Skrivet av ThomasP den 4 mar 2010

    Utflykts pannkaka med olika fyllningar, Förstekta hamburgare som du bara värmer i mackjärnet och pitabröd med hemgjord kebab (gjord på köttfärs)som är varm i termosen är några tips från mig // Mvh Thomas


    Det lät gott med kebaben, att jag inte tänkte på det.
    Grillspetten ska vi också testa

  • jimboz 4 mars 2010

    Du skulle kunna köpa färdig Ostkaka från Frödinge eller vad dom heter. Det går att äta kallt med sylt..mums...(Y)

  • ros 5 mars 2010

    {snicker}En god och värmande soppa i en mattermos med ett gott bröd till är ett förslag
    Kokta korvar i en mattermos, som serveras med korvbröd, senap och ketchup
    Pizzabullar, pastasallad med kyckling
    Varma drycker passar till det mesta: kaffe, te, varm choklad eller varm saft
    Glöm inte lite extra "energitillskott" russin, choklad, nötter

    Ha det så bra i backen och var rädd om benen(Y)

  • jimboz 5 mars 2010

    Termos är en mycket bra idé ...Du kan göra en egen capricciosa. Rulla ihop den och för ner den i termosen men se till att den sticker ut lite så det är lätt att få tag i den...Det finns 2 lock ett skruvlock och ett topplock..Använd då bara topplocket på termosen..(Y)

  • Josses 5 mars 2010

    Tack för alla idéer, kommer att prova några!
    Tar tacksamt emot fler:)

  • Josses 26 januari 2011

    Puffar upp även denna tråd eftersom sportlovet närmar sig och
    tips kan man ju aldrig få för många av :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.