Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mitt recept blev inte godkänt

  • SussC 18 april 2010

    Lade ut ett recept för ett tag sen, men det blev inte godkänt, då det tydligen redan fanns ett sådant recept..
    Men jag kan inte hitta det någonstans?
    Har försökt genom olika sökalternativ, men igenstans hittar jag ett liknande recept.
    Det recept jag skrev var en ris-och köttfärsgratäng som jag akllade pytt-i-bagdad.
    Förutom ris och köttfärs innehöll det lök, en sås på bl a cremefraiche, mellangrädde, chilisås, curry, cayennepeppar. Serveras med olika frukter, t e x ananas, banan, sallad osv..
    Har ni några bra knep på hur jag ska söka?

  • marwis 18 april 2010

    Skriv och fråga vilket recept det är som är likadant!

  • SussC 18 april 2010

    Vart skriver jag då?

  • kattgnag 18 april 2010

    "Kontakt" längst ned på sidan.

  • UllaC 18 april 2010

    Föreslår att du lägger in receptet 1 gång till, så blir det ju dubbelkollat. När ett recept inte blir godkänt hänvisar man till det receptet som det är en dubblett av, det borde du oxå ha fått.

  • Mistys 18 april 2010

    Jag måste ge dig ett pessimistiskt svar tyvärr. Jag fick samma besked, dublett! På mitt mail stod det hänvisat till vilket recept som var lika. Kollade detta recept, dom var inte ett dugg lika. Mailade och skrev meddelande till bla. Lilljeppe som var den som ratade mitt recept samt till MK mail under kontakt. Fick aldrig något svar och receptet plockades bara bort. Så något svar verkar man inte få.......:(

  • SussC 18 april 2010

    Tack för era svar!
    I mailet jag fick stod det bara att det redan fanns ett liknande recept, men ingen länk till dubletten..(jag tittade faktiskt just efer det. Nu har jga tyvärr raderat mailet och kan inte dubbelkolla mej själv) Testar att lägga in det igen. Får jag samma svar igen, även denna gång utan hänvisning, så skriver jag direkt och frågar.

    Tack för hjälpen!

  • UllaC 18 april 2010

    Är det en dubblett skall alltid hänvisning finnas, annars kan man ju inte själv göra en dubbelkoll.

  • The_mama97mia 18 april 2010

    det är ju en mening med att dubbelkolla - alla tycker nog att det ärlite trist att det finns recept som är snarlika, när jag ska söka på sambalkotletter får jag ju upp typ 40 liknande recept, det är b ara jobbigt, det kan skilja en tsk sambal hit o en tsk salt dit

    Jag fattar att det är trist att få sitt recept ratat men grejen är - att jag när jag lägger in recept har skyldighet att kolla att det inte blir en dublett. Skiljer det bara på typ en ingrediens eller mängd så är det en dublett ju.

    Jag söker alltid noga innan - lägger in ingredienser i typ betydelseordning - men ibland är sökmotorn inte med oss.

  • SussC 18 april 2010

    Skrivet av Misty09 den 18 apr 2010

    Jag måste ge dig ett pessimistiskt svar tyvärr. Jag fick samma besked, dublett! På mitt mail stod det hänvisat till vilket recept som var lika. Kollade detta recept, dom var inte ett dugg lika. Mailade och skrev meddelande till bla. Lilljeppe som var den som ratade mitt recept samt till MK mail under kontakt. Fick aldrig något svar och receptet plockades bara bort. Så något svar verkar man inte få.......:(


    Återstår väl att se om jag får svar då..

  • SussC 18 april 2010

    Skrivet av mama97mia den 18 apr 2010

    det är ju en mening med att dubbelkolla - alla tycker nog att det ärlite trist att det finns recept som är snarlika, när jag ska söka på sambalkotletter får jag ju upp typ 40 liknande recept, det är b ara jobbigt, det kan skilja en tsk sambal hit o en tsk salt dit

    Jag fattar att det är trist att få sitt recept ratat men grejen är - att jag när jag lägger in recept har skyldighet att kolla att det inte blir en dublett. Skiljer det bara på typ en ingrediens eller mängd så är det en dublett ju.

    Jag söker alltid noga innan - lägger in ingredienser i typ betydelseordning - men ibland är sökmotorn inte med oss.


    Självklart förstår jag att det är bra att dubbelkolla!
    Och det är inte det att mitt recept blev ratat, utan jag vill bara se det andra receptet, vad de kallar det och vad de brukar ha för tillbehör, just för att få lite tips.
    Sitter faktiskt just i detta nu och kollar igenom över 3500 olika köttfärsrecept för att hitta "min" dublett..
    Får se hur länge jag orkar hålla på.. :-)

  • UllaC 18 april 2010

    Du skall inte behöva ha så många recept att gå igenom om du skriver vilka ingredienser du har i rätten, för då minskar ju antalet recept hela tiden. Får du då leta igenom 3500 olika recept är det inte konstigt om det skulle vara en dubblett.

  • SussC 18 april 2010

    Skrivet av ullac den 18 apr 2010

    Du skall inte behöva ha så många recept att gå igenom om du skriver vilka ingredienser du har i rätten, för då minskar ju antalet recept hela tiden. Får du då leta igenom 3500 olika recept är det inte konstigt om det skulle vara en dubblett.


    Jag har testat att söka på de ingredienser jag har, men då finns det inget som överhuvudatget liknat "mitt" recept. Därav mitt val att söka igenom alla köttfärsrätter..

  • UllaC 18 april 2010

    Lägg in receptet igen SussC, det är mitt förslag. {eat}

  • guardianlinda 19 april 2010

    Jag tycker absolut att du skall skicka in ditt recept igen:) Ngt har ju blivit fel när du ej fått en länk, det skall alltid finnas när vi markulerar ett recept, så att man har ngt att hänvisa till.
    Det är ju inte meningen att att du skall behöva sitta och kolla igenom så många köttfärsrätter{disapointed}

    Skicka in det igen så kikar vi på det{eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.