Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MK:s officiella tråd för OS i Vancouver 2010

  • Gnurf 13 februari 2010

    Tillbaka...vad snälla Ni har varit!!! Nu får Ni lördagsgodis...(Y)

  • Countrygirl 13 februari 2010

    Tack Gnurf för att du startade denna tråd. (Y)

    Jag säger bara: Äntligen har spelen börjat - må bäste man eller kvinna vinna. Ikväll blir det ishockey, skidskytte mm för hela slanten! Här i Småland har vi laddat rejält och kommer att sitta uppe ett bra tag nu när det är helg. Trerättersmiddag, goda italienska viner, sprakande brasa och så sändningarna från Vancouver. En finfin lördagkväll!

  • Gnurf 13 februari 2010

    Gud vad mysigt det låter Frk Lantis!! (Y) Man börjar ju nästan ångra att man går på diet och måste hålla sig till...möjligtvis...popcorn :o Speciellt det där avsnittet med "goda italienska viner" får det ju att fradgas i munnen...(L)

  • Countrygirl 13 februari 2010

    Det ska vara gott att leva, annars kan det kvitta. Ett glas rödvin om dagen är rena medicinen! (Y)Du får göra lite festlig dietmat, lägga upp lite fint och njuta av de fantastiska sändningarna från OS.

  • jimboz 13 februari 2010

    Vem vinner OS ?
    Och vem blir nästa Påve ? :p

  • boz1965 13 februari 2010

    Skrivet av jimboz den 13 feb 2010

    Vem vinner OS ?
    Och vem blir nästa Påve ? :p


    På "A" svarar jag "B" och på "C" vet jag inte! :D

  • FruAst 13 februari 2010

    Jag tycker att det är kul att titta på sport. Skulle däremot inte vara uppe på nätterna för att titta på något, behöver min skönhetssömn...Jag tycker att det är rätt okej att man under några veckor får annat att lyssna på än det vanliga. Flexibilitet är ett honnörsord. Tycker att det ska bli kul att kommentera saker och ting under denna tråd.

  • jimboz 13 februari 2010

    Fridrott är lite kuligare då kvinnsen har tajtsen på ...Men ett pkt ostböjar och Curling e väl inte fel de me :)

  • Countrygirl 13 februari 2010

    Jaha, dåliga skidor eller dålig valla - vilket är värst eller det spelar väl kanske ingen roll. Skit i sprinten blev det i alla fall. Damkronorna petade i allafall in tre mål. Kim Martin har ett CV som är beundrandsvärt trots sin låga ålder. Men börjar man på elitnivå som 14 åring så hinner man ju med en del.

    Röijer skulle skrinna offensivt. Skit blev det med det också. Nu är det bara att ta nya tag - spotta i nävarna och komma igen. Det är många dagar kvar än!

  • Mistys 14 februari 2010

    Åhh vad bra att få resultaten här nu på morgonen när man som jag råkade somna i soffan i går kväll efter en hård dag :p Älskar också att titta på sport om någon svensk finns med vill säga annars brukar jag hoppa över. Så några timmar framför dumburken kommer det nog att bli.

  • FruAst 14 februari 2010

    Nu är allt som det brukar vara: först upphaussning, svenska tjejerna har medaljchans ååååååå de är så himla bra. Sen gick det inte så bra, utan de blev 20 eller så och då kommer VAD GICK FEL! Man kanske skulle skruva ner förväntningarna till rimliga nivåer så blir det roligare att titta på. Okej de sa att Helena Jonsson ha bättre chans på långa grenar men ACO skulle minnsann ha medaljchans... men tji fick vi.:o Bättre lycka nästa gång.

  • Gnurf 14 februari 2010

    Mmm...skidskyttet såg lite oroväckande ut :o Allt "kändes bra" men i realiteten gick det i snigelfart. Hoppas verkligen att det VAR klistervalla under skidorna istället för bromsolja i damernas topptrimmade kroppar (Y)

  • Mistys 14 februari 2010

    Ja eller extra energi i konkurenternas blodomlopp :'(

  • Gnurf 14 februari 2010

    Magiska Vitaminer menar du!?? :) Ja fy tusan...det ser jag alldeles för mycket av på gymet där jag tränar. Tyvärr alldeles för ofta "unga män", några har åkt i razzior och fått skaka galler. Hela mitt liv har jag varit aktiv motståndare mot MV....(N)

  • Mistys 14 februari 2010

    Finns tydligen ett nytt sorts "vitamin" som inte går att upptäcka eller mycket svårt iallafall. Pratades om det på radion häromdan.

  • Countrygirl 14 februari 2010

    Man ska inte anklaga folk för någonting men jag har otroligt mycket fördomar mot åkare från Öst. Tyvärr.

  • FruAst 14 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 14 feb 2010

    Magiska Vitaminer menar du!?? :) Ja fy tusan...det ser jag alldeles för mycket av på gymet där jag tränar. Tyvärr alldeles för ofta "unga män", några har åkt i razzior och fått skaka galler. Hela mitt liv har jag varit aktiv motståndare mot MV....(N)



    Inte för att det har med just nuvarande OS att göra, men vem f-n vågar egentligen använda såna piller när man vet att det är oerhört vanligt med biverkningar såsom dambröst på herrar och att herrars apparat förminskas och dessutom går detta inte tillbaka när man slutar. Då måste man vara bra dum... Att fuska är alltid fel, det går aldrig!

  • Gnurf 14 februari 2010

    Jo men kära Fru Ast...jag sa inte att dessa käcka ynglingar tillhör begåvningsreserven...:p Nåja, i den sk bodybuildingvärlden är det inte helt ovanligt att även människor med kvinnokön använder sig av manliga Magiska Vitaminer...:o

    Tyvärr är man ju lite blasé på idrottare från Öst. Som när Tessan Alshammar kom in i omklädningsrummet och vände i dörren därför att hon trodde sig klivit in i herrarnas omklädningsrum. Å så var det bara de kinesiska simmerskorna som satt med ryggen mot dörren....:p

  • FruAst 14 februari 2010

    Jag sa ju att jag inte begrep mig på det där med gym ju! Tacka vet jag frisk luft och lagom motion. Nu måste det bli lungt på den här tråden något dygn för nu finns det inget kul att titta på, som svenskarna är särskilt involverade i, alltså medaljchanser. Eller:o

  • Gnurf 14 februari 2010

    Jo...men jag tyckte det var kul att Simon Amman tog sitt tredje OS-guld i backhoppning igår :D å TÄNK om Björn Ferry skjuter lika bra med bössan som med munnen om en liten stund...(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.