Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Motsvarande Matklubben fast på engelska

  • marietta 15 november 2008

    Matklubben har verkligen allt och lite till! Så vem behöver ett annat forum då? Trots min åsikt så tänker jag ändå dela med mig av en australiensisk sida som heter www.taste.com.au
    Så har du inget emot att läsa engelska recept samt kunna översätta "cup" till deciliter så kan denna vara kul att kika på. :D

  • KramisGumman 15 november 2008

    attans att man är urusel på engelska :'(

  • monac 15 november 2008

    någon lade ut en mått-nyckel här i en tråd för omvandling men minns inte i vilken tråd?:o

  • monac 15 november 2008

    mycket trevlig sida...
    Tack Marietta!(Y)

  • Bodil56 15 november 2008

    :)Gör ett undantag från min regel att inte skriva i någon tråd. (Y)Men den nämnda sidan är verkligen toppen! (Y)Vilka smarriga tryffelrecept!
    Ang. oversättning av engelska mått, fann jag detta i en av MK:s trådar.

    Amerikanska mått
    1 cup = 250ml = 2,5dl
    1/2 cup = 125ml = 1,25dl
    1/3 cup = 80ml = 0,8dl
    1/4 cup = 60ml = 0,6dl

    1 table spoon = 15ml
    1 teaspoon = 5ml
    1/2 teaspoon = 2.5ml
    1/4 teaspoon = 1.25ml

  • monac 15 november 2008

    Tack Bodil56(L)
    men varför har du den regeln att inte skriva???:o

  • marietta 15 november 2008

    Nu gav Bodil en översättning av mått men hittade idag denna sidan som jag har blivit riktigt glad i. (L)
    www.recepthjalpen.se

  • Bodil56 15 november 2008

    (Y)Det var en toppensida, marietta! Ska absolut lägga in den bland mina favoriter tillsammans med receptsidan. TACK FÖR TIPSET.

    Skrivet av marietta den 15 nov 2008

    Nu gav Bodil en översättning av mått men hittade idag denna sidan som jag har blivit riktigt glad i. (L)
    www.recepthjalpen.se

  • sannaw 15 november 2008

    Tack för tipset Marietta, det var en jätte rolig sida// Sanna

  • Lilljeppe 15 november 2008

    Tack för tipsen Marietta. Kul att ha en sida med mat som inte finns i Sverige.:p

  • marietta 15 november 2008

    Ni är så välkomna! Jätte roligt att kuna hjälpa till o göra andra glada. :D
    Frågan e bara när man ska få chans att laga allt det goda man finner! :p

  • segerwitch 18 november 2008

    :DJag är också med i olika matklubbar, en i Spanien som heter direktoalpaladar och en Italiensk
    som heter giallozafferano, där finns det även forum, och många roliga och spänande recept, även med i Mexico på ett par stycken(Y)(Y)

  • NewDown 18 november 2008

    Tack för denna länken, nu sätts engelskan på prov.(L)(Y)

  • monac 18 november 2008

    www.tyda.se
    för att översätta från svenska till Engelska...(Y)

  • monac 18 november 2008

    eller gogla på tyda.se.... och ladda hem!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.