Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Musik när ni lagar mat

  • camillaf14 3 mars 2008

    Skulle vara kul och höra vad ni brukar lyssna på när ni lagar mat eller bakar?

    Själv lyssnar jag mycket på country. En favorit är Alan Jackson (Y)

  • Heisjo 3 mars 2008

    Oftast inget eller dotterns barnskivor från hennes rum. Annars hade det blivit blandat, är allätare..
    :p

  • MrsC 3 mars 2008

    Så här är det...:D
    Det går så bra att filosifera när jag lagar mat.:D
    Det går så bra att lyssna på bra radioprogram
    på P1 gärna
    jag
    Lyssnar...på "Meny" på alla god matrecept och reportage :-) ochlåter mig inspireras. (Y)
    Lyssnar...på "Minuten" och skrattar mycket ... (Y)
    Lyssnar...på "Språket" som ger mig nya upplevelser och dimensioner av svenska språket och andra språk. (Y)
    Lyssnar även på..."107.1 Vinyl" många bra låtar från min discotid på 60 - 70 talet (H)

  • Eri75 3 mars 2008

    Jag är helt insnöad på Peter Lemarcs senaste skiva, "Kärlek i tystnadens tid". Sätter alltid på den skivan i köket när jag lagar mat, diskar eller dyligt i köket. Den vill jag varmt rekommendera!

  • MammaModesty 3 mars 2008

    jag har aldrig musik på när jag lagar mat...en stund för mig själv och mina tankar... ja så gott det går med barn o gubbe som springer in och ut ur köket... :p

  • 3 mars 2008

    jag älskar musik. men det skall inte vara vilken musik som helst, utan gammal eller äldre musik. folk brukar fråga mig "åh, har du hört den nya", "eller den nya låten" och jag fattar nästan aldrig vad de pratar om. artister som jag gärna lyssnar på är bla. elvis presley, johnny cash, frank sinatra, the commitments, cornelis vreesvijk, bobby darin, louis armstrong mm. sedan är jag oxå svag för musikaler, vilket min bästis oxå är så vi brukar gå på musikalföreställningar. sen har jag även fått yngsta brorsan att falla för dem.

    bara lyssna här:
    http://www.youtube.com/watch?v=qu5wnUlMEnM
    http://www.youtube.com/watch?v=i1xSt7iganA

    (Y)(Y)

  • MammaIrene 3 mars 2008

    åh,jag älskar musikaler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    MEn det blir liksom aldrig av att jag kommer i väg på någon......
    Tänkte jag skulle försöka komma i väg på Mamma Mia nu när den kommer till Göteborg.

    När jag lagar mat blir det väl mest barnmusik då jag har 3 barn under 6 år. Ibland faller det in lite schlager eller 80-tal....
    Lyssnar också gärna på Elvis, Dolly Parton, Garry More, o som sagt musikaler o 80-tal mm mm

  • celice 3 mars 2008

    Radion står på jämnt. Lyssnar gärna på P4, tyvärr är det så att vi här i Dalsland ligger i radioskugga, så att jag inte kan få in Rix FM eller andra kanaler. Radion är det första som jag sätter på när jag vaknar och jag lyssnar även på radion innan jag går och lägger mig. :D

  • Lisabet 3 mars 2008

    Efter en högljudd dag på dagis är det skönt om det är lite tyst när man kommer hem och skall laga mat. Jag samlar mina tankar och laddar batterierna. På helgen lyssnar jag mer på musik och jag är allätare, musikaler, visor, country, ja allt som är njutbart för öronen. När barnen bodde hemma spelade de faktiskt en hel del musik som det gick att lyssna på och då fick man inte välja tystnaden. Sara Brightman, Sissel, Cajsa-Stina, Anna-Lotta Larsson, Dolly Parton, Elvis, Abba och Celine Dion brukar ljuda ur mina högtalare.

  • Kicki8 3 mars 2008

    Här är det barnmusik suck..
    Blev less en dag och sa att nu ska mamma spela lite ROCK
    Satte igång Heart Brigade skivan,
    och barnen dansade friskt:)
    När man frågar tjejen som snart är 3år om hennes favorit låt så är det rock nu:D

    Denna låt har fastnat i skallen inser att man är lite efter sig den är ju från -76..
    http://www.youtube.com/watch?v=JA_02enyT3I&feature=related

    Ska jag välja är tystnaden bäst vid matlagning:D
    I övrigt lyssnar jag på det mesta uton country

  • monkan1 3 mars 2008

    Här är det country som gäller först o främst. Inte det som kallas country idag, dock. Elvis, Eros Ramazzotti, lite dansband m.m lyssnar jag gärna på. (Y)

  • MrsC 3 mars 2008

    http://webbradio.1071vinyl.se/index.aspx (Y)
    här finns; Beatles, Rollings Stones, Elton John, Them, Dave Clark Five, Animals, Spencer Davis Group, Cher, Donovan, The Ronettes, Tages, Shanes, Mascots, Cat Stevens, Troggs m.fl.
    Lyssnar gärna på klassisk musik också...Bach, Mozart, Chopin, Beethovens Månskenssonat så vacker...just nu lyssnar jag på
    http://www.youtube.com/watch?v=UddLOA-QoqM
    den så vacker...:)

  • monicadanell 3 mars 2008

    Jg brukar lyssna på lasse stefanz eller flamingo
    när jag lagar mat det är mysigt:)

  • GodareMat 3 mars 2008

    Verkar som jag är något ensam om mitt musikval... *ler* Men, min vana trogen sticker jag ut hakan och talar om att ur mina högtalare kommer det Judas Priest, Candlemass eller något liknande...

  • 3 mars 2008

    Skrivet av MammaIrene den 3 mar 2008

    åh,jag älskar musikaler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    MEn det blir liksom aldrig av att jag kommer i väg på någon......
    Tänkte jag skulle försöka komma i väg på Mamma Mia nu när den kommer till Göteborg.

    När jag lagar mat blir det väl mest barnmusik då jag har 3 barn under 6 år. Ibland faller det in lite schlager eller 80-tal....
    Lyssnar också gärna på Elvis, Dolly Parton, Garry More, o som sagt musikaler o 80-tal mm mm



    har du några favoriter?

  • 3 mars 2008

    Skrivet av Magica den 3 mar 2008

    Skrivet av MammaIrene den 3 mar 2008

    åh,jag älskar musikaler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    MEn det blir liksom aldrig av att jag kommer i väg på någon......
    Tänkte jag skulle försöka komma i väg på Mamma Mia nu när den kommer till Göteborg.

    När jag lagar mat blir det väl mest barnmusik då jag har 3 barn under 6 år. Ibland faller det in lite schlager eller 80-tal....
    Lyssnar också gärna på Elvis, Dolly Parton, Garry More, o som sagt musikaler o 80-tal mm mm



    har du några favoriter?


    asså bland musikaler?:D

  • tantdrake 3 mars 2008

    Har en favoritstation på internet http://www.live365.com/stations/vinnielewis2005 Olden Goldies (L) passar lika bra till trevlig matlagning som trist städning

  • Nettie 3 mars 2008

    Ur mina högtalare är det nästan alltid Iron Maiden:p

  • anluk 3 mars 2008

    När jag lagar mat är det oftast ingen musik på, annars lyssnar jag gärna på Eros Ramazotti just nu. Är blandmusikälskare så den ena veckan kan det vara det ena den andra något annat.

  • hansdotter 3 mars 2008

    Eftersom jag använder musik i jobbet så mycket (spinninginstruktör) så lyssnar jag gärna på lugna skivor hemma. Får liksom nog av ravemusik m.m. på jobbet:p
    Lyssnar gärna på Barbra Streisand och avslappningsmusik, tex öppna sinnen.
    Fantastisk skönt att laga mat till lugn musik med vågskvalp!!! Det ger tid och ro till eftertanke...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.