Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ni som är mjölkallergiker

  • sandrasmat 17 april 2009

    Jag har precis börjat med mjölkfri kost, och det mesta går ju att ersätta, men det jag inte hittar är ersättning för creme fraiche! Jag älskar creme fraiche men jag blir så besviken när jag inte hittar detta i butikerna. Ska ju tex finns något som heter sour supreme. Vet någon i vilka butiker man kan hitta detta? Tycker att det borde finnas i de stora kedjorna som ica och coop, men inte...Finns detta att köpa via någon internetsida? Skulle vara mycket tacksam för hjälp med detta, eller om det finns något annat som ersätter creme fraiche. Oatly grädden går ju men den blir ju för tunn och man vill ju åt den där tjocka krämiga konsistensen.

  • safir74 17 april 2009

    Valio har laktosfri cremé fraiche
    http://www.valio.se/valio/smpage.fwx?page=29&product=2170

    Fast du kanske inte får äta laktosfritt. Sour supreme ska finnas på ICA. Har sett det i en ICA butik här nere på Gotland. Googlade och hittade även denna sida där det står att sour supreme ska finnas i livsmedelsbutiker samt även i hälsokostaffärer. Kolla denna sida du med.

    http://www.greenoption.org/vegprodukter/gradde.html

  • stepp567 17 april 2009

    Sour supreme kan man köpa i hälsokostaffären.

    Eller prata med Icaaffären och be dem beställa hem sour supreme.

  • vickieoper 17 april 2009

    Köpte creme fraiche, Sour supreme häromdagen och jag hittade den på Ica Maxi. Fabrikatet heter Tofutti, du kan ju fråga i din affär om de inte kan ta hem den till dig.

  • flumhum 17 april 2009

    det finns laktosfri cream freasch både från valio och från skåne mejeriet, lika dant med mjölk fast där har även arla laktosfritt. finns även vanlig vispgrädde, vaniljvisp, matlagnings grädde från dessa märken..och smör..både bordssmör och stek smör.
    detta hittar jag på ica, city gross, willys och vi butikerna

  • monac 18 april 2009

    trycker soyagrädden blir god i mat!:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.