Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nostalgi tillbaka i tiden!

  • wiklund73 16 november 2010

    Nickel kommer jag också ihåg.
    Sen fanns det på -80talet tuggumin som var blåa och det fanns även i andra färger (tror att det även fanns svarta) som vi kallade för 10 öres tuggumi. Någon som minns dessa?

  • lilith90 16 november 2010

    Skrivet av Misty09 den 16 nov 2010

    Och kommer någon ihåg oboy med jordgubb, vanilj och blåbärssmak?? Kommer ihåg att blåbär var supergod men oj vad vi barn fick tjata på mamma så hon köpte den - den var säkert dyrare än den vanliga choklad.




    kommer ihåg banan, men finns inte nått sånt kvar nu?

    När jag var yngre (några år sedan) fanns det en glass av Solero tror jag eller nått sånt som var små gröna kulor i en papp"kopp" Det känns som nostalgi för mig.

    Även en festis jag kommer ihåg som jag köpte under lågstadiet. peach passion...jag fattar inte varför dom slutade sälja den...

  • LEDIVO 16 november 2010

    Skrivet av safir74 den 16 nov 2010

    Skrivet av Misty09 den 16 nov 2010

    Kommer ni ihåg Nickel. Köpte alltid Nickel när man var på bio - helst gammeldags. Det var min favorit.

    Sunkist i trekantig tetra - föresten fanns ju även mjölken och filen i trekantig tetra när man var liten.

    Jenka tuggummi - oj vilka minnen man får.

    Fortsätt skriva....:)



    Ja Nickel gammeldags...så god


    Chokladpudding i trekantig tetra fanns och den gillade jag skarpt. Undrar om jag skulle gillat den idag? Tveksamt

  • soccermum 16 november 2010

    Skrivet av 7201 den 16 nov 2010

    Skrivet av kantomen den 16 nov 2010

    Naturens under, den minns jag!!!

    Fans en del andra mer eller mindre suspekta drickor:
    Vira blåtira
    Black orange
    Kiviga kruse

    Antagligen en del E i dessa!?

    Vira Blåtira finns att köpa .......
    Jag kommer ihåg en Lakritsstång som hade smak av "curry"
    med ett superstarkt laktitspulver i mitten......


    Ååå den lakritsstången var gooood! *drömmer mej tillbaks*

  • soccermum 16 november 2010

    http://www.cfn-presenterar-historien-om-arla.se/templates/Arla/Article.aspx?id=1999&ArticleID=2190&epslanguage=SV

    Här finns några gamla favoriter omnämnda :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.