Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyheter om Alice

  • Lindanemon 17 juli 2008

    Ja, nu har lilla Alice (L) varit hos oss i 17 dagar.

    Hon har blivit utekatt och detta uppskattar hon väldigt. Att springa över gräsmattan går ju mycket fortare än inne. :)
    Fast hon är bara ute när någon av oss människor är med.

    Igår, när jag skulle ta mitt sista bloss innan natten, smet hon ut och for iväg som ett skott över gräsmattan och upp i tallen!!!
    Där har hon inte varit förr, men det var uppenbarligen trevligt att se världen uppifrån, för det tog nog en halvtimme innan hon kom så nära mig, att jag kunde plocka ner henne igen. :p

    Nu är hon inte rädd för vovven längre, hon leker med hans svans! Även Moses (den andra katten) går det bra med, de leker ganska häftigt ibland. Till slut tröttnar Moses och vill ut igen. :o Jag stoppar in en ny bild på när de är igång.

    Nu har hon börjat komma med upp i sovrummet på nätterna och ibland är det lite svårt att somna, för hon spinner väldigt högt och mycket!!! Men det känns så toppenbra för mig. (Y)

  • Lindanemon 17 juli 2008

    Puffar upp tråden, för det är nog inte så många som sett den...

  • vegannika 17 juli 2008

    Så roligt att höra fortsättningen på Alicehistorien. Kul att hon acklimatiserat sig så bra och att ni alla trivs tillsammans. Ha en skön sommar /Annika

  • Mysan59 17 juli 2008

    Åh vilken solskenshistoria :)

  • MatAnders 17 juli 2008

    Ser fram emot att träffa charmtrollet:)

  • Mellanbellan 17 juli 2008

    Till Alice: det kan vara lite tufft i början innan du fått gubben på plats, men håll ut, det ordnar sig alltid. Hälsningar från Tufflan 3 år.
    (Y)
    Till Moses från Fräsen: jobbigt när en sån där dimper ner i familjen. Jag vet, dom kommer utan förvarning också! Tufflan var skitjobbig ibland men nu är hon rent av trevlig emellanåt så håll ut Moses, det kommer att bli bra. Hälsningar från Fräsen 13 år.
    (L)

  • Lindanemon 18 juli 2008

    Från Alice:

    Tufflan, tack för ditt råd. Jag ska göra mitt bästa, men när han blir för jobbig, springer jag in nånstans där han inte får plats :) jag är ju fortfarande mindre...

    Från Moses:

    Fräsen, ja, jag hade ingen aning!!! Men nu är hon bara jobbig, hoppar på mig när jag kommer runt ett hörn osv. Men jag får väl stå ut.. :'(

  • stinta 18 juli 2008

    Har hängt med från "början" av historien å kan bara hålla med alla andra, vilken solskenshistoria. :)Har själv två katter. Från början var det 2 bröder men den ena försvann för ett år sedan å vi skaffade en ny vän till vår Linus. Linus var då 1 år och 2 månader då det kom ett till gult yrvädet Laban, 12 veckor gammal. Love at first sight(L) Nu har det förflytit ytterligare ettt år och vi har äntligen lärt oss att se skillnaden på dom(Y) Och det är fortfarande love:D

  • stinta 18 juli 2008

    Det är grabbarna som är i trädet:p

  • Lindanemon 18 juli 2008

    Ja, vi verkar vara ett helt gäng kattälskare (L) här i klubben!

    Jag tycker det är jätteroligt att höra om era katter, så fortsätt att berätta!

    Nu kan Alice både klättra upp och klättra ner från trädet själv. Tror hon gillar att sitta en bit upp. :p

  • Disen 18 juli 2008

    jag e absolut ingen kattälskare... men jag beundrar dig för vad du har gjort...
    Fler såna människor som du behövs i vår " hårda värld".

    Kul att du skriver hur det går... tror många e nyfikna.

    Ha det "gött" Kram Disen

  • systeryster 18 juli 2008

    Tack för att du la in ett till foto på Alice, som jag kanske tjatat om.Roligt att höra att hon är busig och nyfiken på att upptäcka nytt, det är ett tecken på att hon mår bra.Kan ju vara tröttsamt för en gammal katt när det är någon kattunge som vill träna brottning och jakt hela tiden.Men de brukar kunna ha tolerans när de märker att de är små. Nu kanske du blir tvungen att berätta historier om Alice i många år bara för att vi ska bli nöjda.Jättekul med en kelgris i matklubben tycker jag, som har en egen 10 årig tandlös perserkatt att pussa på.Han tycker också om att komma och kurra i sängen när man sover som skönast på morgontimmarna, ingen som helst hänsyn till mattes skönhetssömn som hon verkligen behöver.Ser farm emot Alice öden och äventyr.

  • anluk 19 juli 2008

    Åh va härligt att det går bra hos er!!! Man vet ju aldrig hur det skall gå när man redan har djur hemma. Har ju själv en katt och vill gärna ha en till men undrar om hon skulle acceptera det?? Hon är ju drottning här hemma just nu!
    Men jag tycker ff att du är värd alla rosor i världen Lindanemon som tog dig an lilla Alice!!!(L)

  • monac 19 juli 2008

    Vad härligt att allt gick väl för lilla mat-klubbs ALICE....är såååå glad för din skull Lindanemon & för Alice såklart!!!
    Tog hand om en katt mamma med 3, 9 veckors ungar en sommar(som for illa) 2 av katt barnen Nicki & Pojken stannade hos mig, Pi den 3:dje kom till en riktig super djurvän...och katt mamman till en äldre dam...oxå ett lyckligt slut!
    Men kan ju säga att det vart mycket katt-nedplockningar i stora tallen på gåden...fick gå och låna bondens långstege (15 meter) ibland....klättra är ju så kul!(L)

  • jas65 19 juli 2008

    Har haft hund innan och tycker att katter är intelligentare. Katter brukar gilla att sitta högt. Kul Lindamon att du tog hand om katten.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.