Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Överskattat - råvara eller rätt eller annat...

  • The_mama97mia 20 september 2011

    Ja, överskattat -
    det kanske är jag som inte lärt mig uppskatta vissa saker.
    En sån sak är mozzarella (reservation för stavning), köper det gång på gång och har i sallader med tomat o balsamvinäger o goda smaker, men blir besviken jämt.

    Har du nån sån där grej som du tycker är höjt till skyarna eller förekommer flitigt i recept eller liknande, som du provat och tycker är överskattat???

  • Kakan1986 20 september 2011

    Ibland upplever jag samma med västerbottenost.... Inte alltid men många gånger

  • The_mama97mia 20 september 2011

    ja precis, allt är också relaterat till prisnivån... V-bottenost går ofta bra att ersätta med en smakrik prästost enligt mig.

  • boz1965 20 september 2011

    Flingsalt! Jag säger bara FLINGSALT!!!

  • LittleMissTessie 20 september 2011

    Skrivet av boz1965 den 20 sep 2011

    Flingsalt! Jag säger bara FLINGSALT!!!


    Flingsalt! Hur är det möjligt!? Jag älskar flingsalt. Det smakar mycket bättre än 'vanligt' salt. Jag gillar det så pass mycket att jag kan äta bara saltflingorna (dock i mycket små mängder) {embarrassed}

  • The_mama97mia 20 september 2011

    och nu kommer ngn hugga på mig - men då säger jag också Parmesan - OK OK, kan vara att jag än inte fått tag på riktigt bra sådan. Men det jag testat och smakat har varit blaha blaha, fattar inte riktigt poängen.

  • Bumbis 20 september 2011

    Då måste jag få säga tryffel. Var i Italien förra veckan och åt fantastisk mat men om jag tycker att svart och vit tryffel är värt priset, absolut inte.

  • Mistys 20 september 2011

    Wokgrönsaker på burk, Mr cheng eller vad det nu är för märke. Köpt en gång och aldrig mer. Smakar beskt.
    Tacka vet jag vanliga frysta classico.....är det findus tro?

  • MatAnders 20 september 2011

    Då drar jag till med hummer.

  • The_mama97mia 20 september 2011

    Och jag får fylla på själv med Couscous och Bulgur, har aldrig lärt mig gilla det, fattar inte varför det höjs till skyar o ska vara med i varje veckomatsedel. Barnen ratar det med.

    Förresten, vad kan man använda couscousgrynen till om man inte vill tillaga dom på vanligt sätt? Går det att ha i bröddeg? Bröa formar med? Annat?

  • littlejohn 20 september 2011

    Sambal olek. Det tar död på alla andra smaker. Ska man ha den med måste man vara väldigt försiktig. Jag gillar mat med styrka men det ska vara med måtta ändå.

  • pihal 20 september 2011

    Färdiga grillmarinader tycker jag är överskattade.

  • The_mama97mia 20 september 2011

    Skrivet av pihal den 20 sep 2011

    Färdiga grillmarinader tycker jag är överskattade.


    Ja det kan jag hålla med om, även om jag ofta har en flaska eller två som lite nödproviant, särskilt i stugan där jag kanske itne har allt jag vill ha i en egen marinad....

  • callemero 20 september 2011

    Rysk kaviar. Vanlig stenbitsrom smakar lika bra.

  • Mistys 20 september 2011

    Champagne - finns gott om bubbel som inte är tillverkat i distriktet Champagne men smakar minst lika bra för halva priset!

  • littlejohn 20 september 2011

    Fläskfilé tycker jag är överskattad, har börjat köpa benfri kotlettrad istället. Jag tycker att det är saftigare och lika användbart. Lax är en jättetråkig fisk, det finns massor med annan fisk som smakar bättre, men jag medger att lax är bekvämt och hyfst billigt.

  • Erajscha 20 september 2011

    Färdigmarinerat kött! Jag fattar inte hur det kan sälja så bra, det smakar ju alltid bara grillkrydda...

  • Gurgelfranz 20 september 2011

    FÄNKÅL!! Har provat i många former, grillad, strimlad, torkad mm...kan inte förmå mig att gilla det.
    Annars är det nog bara blodpudding utöver det som jag inte kan med, allt annat jag provat hittills har varit åtminstone ok. :)

  • The_mama97mia 20 september 2011

    Skrivet av Erajscha den 20 sep 2011

    Färdigmarinerat kött! Jag fattar inte hur det kan sälja så bra, det smakar ju alltid bara grillkrydda...


    Jag håller med! Brukar inte köpa men har väl fallit för det ibland om extrapris o extra ont om tid...
    Kan lika gärna grilla korv då.

  • 7201 20 september 2011

    OSTRON !!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄ......JAG HÖLL PÅ KRÄKAS.
    HUR KAN MAN TYCKA OM DET ???????

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.