Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Överskattat - råvara eller rätt eller annat...

  • The_mama97mia 20 september 2011

    Hehe... ofta är det just det där dyra som ska vara så exklusivt som man sen tycker inte håller måttet. Det må vara min egen okunnighet som sagt eller att jag inte lyckats få tag på riktigt bra grejer, alternativt inte lyckats laga till det rätt...
    Men sist kastade jag en påse frusna kammusslor, en stor besvikelse. Segt o träigt o trist.
    Lät så gott så...

  • safir74 20 september 2011

    Cous-cous..går inte hem hos mig
    Kaviar( typ Kalles) smakar inget vidare och luktar ännu värre. Andas inte på mig när du ätit Kaviar tack!
    Potatisbullar- älskar potatis men kan inte med potatisbullar....{sick}
    Kassler- har ätit förut men tröttnat på smaken. Jag har inte ätit eller tillagat kassler på snart 2 år.
    Kroppkakor- tycker jag inte heller om..

    Tja, finns säkert mera men detta är vad jag kommer på just nu

  • pleta 20 september 2011

    Korv i alla dess former. Jag tycker inte det är äckligt men jag får alltid känslan av att smaken sitter i tillsatserna..

  • Marksten 20 september 2011

    Cous-cous... bläk smakar ju ingenting. Fullständigt meninglöst livsmedel.

  • amoz 20 september 2011

    Skrivet av 7201 den 20 sep 2011

    OSTRON !!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄ......JAG HÖLL PÅ KRÄKAS.
    HUR KAN MAN TYCKA OM DET ???????




    Håller fullkomligt med...har ätit ETT ostron en gång, bara för att!!!!

  • bigganv 20 september 2011

    Sushi!

    Trendigt, inne, men gott - NEEEJ!!!!

  • Tesslatess 20 september 2011

    Skrivet av bigganv den 20 sep 2011

    Sushi!

    Trendigt, inne, men gott - NEEEJ!!!!


    Det ska till wasabi och ingefära i mängder, annars är det bara konstistensen som är trevlig =)

  • Kakan1986 21 september 2011

    Håller fullständingt med alla ovan om cous cous och bulgur som så många lovordar hela tiden. Så fort man hittar ett recept som ska vara lite nyttigare så serveras det med cous cous eller bulgur... Åh vad trött man blir!

  • storasysteria 21 september 2011

    Ostron, en dyr kallsup!

  • blekegreven 21 september 2011

    Rucola!
    VARFÖR lovprisar folk denna ''Strand-peppar'' och envisas med att blanda i den i all mat???
    Är för mig helt ofattbart. Ett elendigt ogräs som inte ens kaninen vill äta.

  • zudette 21 september 2011

    Kan inte riktigt förstå varför man ska betala omkring 1000 kr (eller mer)/kg för Kalix löjrom! Stenbitsrom från ICA eller ABBA funkar minst lika bra - tycker jag - och kostar mindre än hälften.

  • DoctorWho 21 september 2011

    Skrivet av blekegreven den 21 sep 2011

    Rucola!
    VARFÖR lovprisar folk denna ''Strand-peppar'' och envisas med att blanda i den i all mat???
    Är för mig helt ofattbart. Ett elendigt ogräs som inte ens kaninen vill äta.


    Jag instämmer till 100%.
    Det gamla svenska namnet på rucola är senapskål. Och det stämmer mycket bra tycker jag.

  • Erajscha 21 september 2011

    Skrivet av bigganv den 20 sep 2011

    Sushi!

    Trendigt, inne, men gott - NEEEJ!!!!


    Smaken är olika. Jag tycker sushi är jättegot, det lite sötsyrliga riset och den milda fisksmaken tillsammans med sältan från sojan och hettan från wasabin. Mmmm. Ingefäran skippar jag dock.

  • gunbrittwg 21 september 2011

    Fiskbullar!!!

  • Tesslatess 21 september 2011

    Hushållsost
    Säljs i gigantiska kubbar, smakar inte ett jota och räcker hur länge som hellst.
    Jag köper hellre en lite dyrare ost och tar färre skivor på smörgåsen.
    Vad är den till för igentligen?

  • JennyV 21 september 2011

    Pesto! Jag älskar lukten och tror att jag tycker om det men det vill sig inte :x Kanske inte haft det till rätta råvaror?!

  • The_mama97mia 21 september 2011

    Skrivet av JennyV den 21 sep 2011

    Pesto! Jag älskar lukten och tror att jag tycker om det men det vill sig inte :x Kanske inte haft det till rätta råvaror?!


    Håller med!
    Gillar liksom idén med pesto, älskar basilika, men det är väl den där parmesanen jag inte gillar då...

  • Dintan 21 september 2011

    Skrivet av mama97mia den 21 sep 2011

    Skrivet av JennyV den 21 sep 2011

    Pesto! Jag älskar lukten och tror att jag tycker om det men det vill sig inte :x Kanske inte haft det till rätta råvaror?!


    Håller med!
    Gillar liksom idén med pesto, älskar basilika, men det är väl den där parmesanen jag inte gillar då...


    Här är det tvärt om.. Älskar Parmesanen men hatar basilikan.

  • Lenkan 21 september 2011

    Halloumi...smakar bara salt och har en otrevlig konsistens

  • The_mama97mia 21 september 2011

    Ja, Halloumi är också överskattat även om jag lärt mig grilla det lite bättre i år. Men salt o segt bara...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.