Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Panik! Tips om kostförbättring

  • Sanna_Linnea 13 april 2011

    Hej!
    Vet inte om detta platsar på Matklubben, eller i denna kategori.
    Jag ska om ca en månad vara hårmodell och har nu lite panik över hur jag sköter min kost....:s
    Är det någon som har något tips på hur man ska äta för att förbättra kvaliten på sitt hår och sin hy?
    Kanske låter löjligt men men.... Känner mig lite lost så att säga.

    Tack på förhandb:)

  • Haw 13 april 2011

    De flest säger att det tar ca tre månader för att kroppen ska ändras i hyn. Men själv äter jag silica forte för bättre hårkvalité. Gör dessutom hårinpackning ca var femte tvätt.
    Dessutom är det ju bra att göra ansiktsmask och peela bort döda hudceller. En bra fuktkräm och brun utan sol på det så kan det nog bli så bra det går på en månad.
    Ät inte för fet mat och snacks. det gör ju huden fet och lätt finnig.
    Lycka till!
    (Det går ju alltid gå till salong och göra ansiktbehandlingar men det kostar ju därefter också.)

  • Sanna_Linnea 13 april 2011

    Åh, tusentack!
    Har hållt mej utan fet mat och skräp sedan november, men känner bara en liten förbättring.
    Hur fungerar silica forte? Har du märkt av någon förändring?
    :)

  • Lenkan 13 april 2011

    Vatten är knepet nummer ett.
    Jag har själv varit hårmodell och då drack jag 4 liter vatten om dagen, varav en liter var rumstempererad. Mitt hår har aldrig varit glansigare och min hy aldrig renare.
    Mycket fukt på huden och i håret också, gör inte hårinpackningar för ofta, det kan tynga ned håret och göra det fetare i längden.
    Peela ansiktet men inte för ofta, det sliter på huden. Smörj med fuktkräm två gånger per dag, en på morgonen och en innan sänggående.
    C-vitamin är bra, citron i vattnet du dricker, ät apelsiner och citroner så ofta du kan.
    Om solen skiner, gå ut och få D-vitamin till huden.

    Lycka till!

  • Sanna_Linnea 13 april 2011

    Tusentack!
    Ska genast hämta vatten i mängder!
    Känns som att man har köpt hur mycket hudvårdsprodukter lite i onödan, som dessutom inte har fungerat.

    Tack än en gång!{dance}

  • Minna73 13 april 2011

    http://www.familjeliv.se/Forum-24-73/m50400938.html

    Här kan du få lite tips också, ja kanske inte om kosten, men iaf när det gäller att sköta hår och hy :)

  • jeanettefredrik 13 april 2011

    Finns en sida som heter vattentornet.se där det finns en vattenkalkylator. Vet inte om den är bra, men kul att se kanske. Hur mycket du ska dricka är ju individuellt. Beror på hur mycket man tränar och så med. Det är däremot inte bra att dricka för mycket vatten heller.

  • Mistys 13 april 2011

    MSM är superbra till att detoxa kroppen, förstärka cellmembranen och därmed ge bättre kvalitet på hår , hud och naglar. Men det är nog samma här....3 månader innan resultat!

    http://www.ion-silver.com/msm.lignisul.htm

  • tellu 13 april 2011

    B-vitaminer är bra før både hår och naglar, men som med allt annat så tar det ju lite tid innan man märker nån skillnad. Men har tagit tillskott av b-vitamin i ca 2 veckor och har aldrig haft så starka naglar

  • Sanna_Linnea 13 april 2011

    Tack så hemskt mycket för alla bra tips!
    Det uppskattas verkligen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.